Slapende handen, polsen en NIET zwanger

Discussie in 'De lounge' gestart door Jucade, 19 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Sinds een maand of 2/3 begon het. Als ik ook maar een paar minuten met m'n onderarmen omhoog zit/sta en vooral lig, krijg ik slapende handen/polsen. M.n bij mijn ring vinger en pink. Links iets meer als rechts. Heel vervelend als ik wil slapen want ik kan bijna geen houding vinden waarin m'n armen totaal horizontaal of iets omlaag liggen.

Is dit herkenbaar bij de NIET zwangere vrouw??

2. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Ja, dit kan je ook krijgen door schildklierproblemen en daardoor kwam ik er jaren geleden achter.

Anders misschien "gewoon" carpaal tunnelsyndroom?

Verder geen andere klachten zoals spontane gewichtstoename of afname? Moeheid, etc?

3. Bambino15

Bambino15 Fanatiek lid

10 aug 2013
    1.803
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    Ja check. Ik heb dat ook regelmatig.

Bij mij komt het vanuit mijn nek volgens mijn therapeut. Kan ook wel kloppen als ik bij hem ben geweest is het over

4. Bambino15

Bambino15 Fanatiek lid

10 aug 2013
    1.803
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    Heeft met de doorbloeding te maken. Als je nek verkeerd staat word die minder.

5. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Daar dacht ik meteen aan toen ik 't topic las ts!

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Sja ik heb cvs en een paar jaar geleden b12 tekort gehad.

7. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik heb dat ook! Huisarts heeft bloedtest gedaan maar heb geen schildklierafwijkingen oid, bij mij komt het waarschijnlijk door te veel stress.

8. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0

Je zou eens kunnen prikken op je schildklier.
    Zag dat je bezig bent met afvallen. Ben je ineens veel aangekomen?
    Je kunt ook extreem moe worden van een trage schildklier. Ook klachten zoals prikkelbaar, kou, trage hartslag, haaruitval, etc horen daarbij en ook tintelende handen/voeten etc. Ik heb dat echt maanden dag en nacht gehad, tot ik aan de thyrax ging.

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Heb wel eens meer stress gehad dan nu.

Ook heb ik de laatste tijd snel hete voeten, terwijl ik ALTIJD koude handen en voeten had.

10. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Schildklier is een half jaar geleden nog gecheckt. Evenals suiker.

11. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    En afvallen staat al een tig maanden op een laag pitje ;)

12. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Dat wil echt niks zeggen.

Juli 2011 was mijn schildklier perfect, zowel de TSH als FT4 kon niet beter.
    Augustus 2011 begon het getintel in handen en voeten dag en nacht. Kon er niet van slapen.

September 2011 naar de huisarts gegaan
    Huisarts dacht schildklier, maar die was immers in juli (2 mnd daarvoor geprikt en was perfect ;)
    Toch aangedrongen op controle en wat bleek? Schildklier veeeelte traag, en dat in nog geen 2 maanden ;)

Moest direct aan de medicatie en nu 2 jaar later nog steeds ( en dosis 5x zo hoog).

13. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Vitamine b12 nog wel laten testen? En vitamine d?

14. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0

Een b12 tekort gehad :( Dat blijf je normaal je hele leven houden als je een opname stoornis hebt of kwam het door een slecht eetpatroon? Normaal krijg je 10 B12 injecties als opstartdosis en daarna 1x per maand als onderhoud of op geleide van klachten.
    Tintelende handen/voeten (en zelfs tong) hoort zoals MissBianca zegt ook bij b12.

Als je een opname stoornis hebt moet je levenslang b12 spuiten en niet maar enkele injecties helaas..

15. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Mijn huisarts heeft mij 1x in de 2 weken 10 weken lang 1 injectie gegeven. En daar heb ik om moeten smeken toen. Want zij hadden zoiets van.. 1 injectie is genoeg.

16. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Dan ga ik even de huisarts aan zijn mouw trekken. Die zei dat 1x per jaar op schildklier testen genoeg was want dat kon niet zo snel achteruit gaan. Bedankt voor de tip!

17. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    ..en ja, ik heb haar gevraagd of ze op het b12 forum wilde kijken, die gaven aan dat ik meerdere injecties moest in een kortere tijd. En daarna 1 x in de zoveel tijd weer een injectie. In eerste instantie dacht zij ook niet dat t een b12 tekort betrof. Dit zou niet veel voorkomen. Ik weet wel beter.

18. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik ga t maar weer laten checken.

19. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0

Dan heb je waarschijnlijk je oorzaak gevonden ;)
    Terug naar de HA (desnoods een andere) en je b12 checken en injecties vragen. Kijk eens op stichtingb12 tekort of Hendrik de Jong. Een b12 tekort heb je en hou je, dat gaat na 10 injecties niet zomaar over ;)

Hetzelfde als dat jij compleet uitgedroogd bent en ik geef jou 10x een glas drinken. Daarna zal je uitdroging waarschijnlijk opgeheven zijn,
    maar als ik jou vervolgens je hele leven lang geen drinken meer geef droog je helemaal uit.. Je kan niet je hele leven teren op die 10 glazen drinken (en injecties).

Je b12 is na die 10 misschien wel aangevuld, maar je verbruikt dagelijks ook b12. Je verbruikt dus continu maar bouwt geen voorraad op = tekort op den duur.

20. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Dan zou ik daar eens op laten testen. Dacht dat je in het begin zelfs 2x per week injecties moest krijgen. Heb je meer symptomen die duiden op een b12 tekort?

Deel Deze Pagina