fiets met mand voor op,

Discussie in 'De lounge' gestart door vlindermoeder, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.591
    1.047
    113
    Hier
    het is helemaal hip om nu zo'n mand voorop te hebben.
    mijn dochter was er aan toe om naar achtere te gaan en ik dacht dat het dan wel handig was zo'n mand.
    hij zit er nu op en leeg is het nog wel te doen, maar als ik er wat boorschappen in heb is er niet mee te fietsen.
    hoe doet de rest van nederland dat?

2. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Ik heb er een kleinere mand (tomatenkist van plastic) op gezet. Met die grote mand en dan vol boodschappen werd ik niet goed. Dat schudt en trekt zo aan je stuur. Dit gaat goed en ik kan er heel makkelijk een boodschappentas vol inzetten.

Misschien dus ook een idee voor jou, een kleinere bak/mand.

3. ik denk dat het ff wennen is, maar ik vond het ook niks...
    Dus hier geen mand voorop maar fietstassen ;)

4. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.591
    1.047
    113
    Hier
    maar dan heb je weer een bagage verlenger nodig bij mij fiets. en dan heb je al je gewicht achterop. 12 kilo kind minimaal 10 kilo boodschappen. fietst dat wel stabiel

5. Enjoy84

Enjoy84 Actief lid

8 mei 2009
    274
    0
    0
    Friesland
    Ik heb een grote plastic mand voorop, maar fietsen met veel boodschappen erin is en blijft gewoon lastig. Nu heb ik het geluk dat ik met een volle/zware fiets niets zover hoef te fietsen en de mand vind ik wel ideaal voor gewoon tassen en kleinere aankopen, dus hij blijft er voorlopig wel opzitten.

6. Piekelotje

Piekelotje Actief lid

6 jan 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het ook wel scheelt wat voor soort fiets je hebt...
    Ik heb zo'n breed stuur en vind het goed te doen, zelfs met kind in het zitje voorop!
    Maar voor de echte zware boodschappen neem iklekker de auto hoor;)

7. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik heb de cortina lief! fiets en heb daar een flinke mand op staan en met boodschappen erin vind ik het goed te doen (en mijn dochter zit voorop en die weegt 10,5 kg)

8. pegece

pegece Niet meer actief

ik heb deze mand voor op mij omafiets hij is erg handig en je kan er best veel in meenemen.

9. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Ik heb een bierkrat voorop staan en het is inderdaad zwaar om te fietsen als hij vol staat, maar als ik eenmaal bezig ben gaat het wel!

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ik had ook een mand voorop

Die is er inmiddels al af want ik vond het verschrikkelijk

Onhandig.

11. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    ik wil ook graag zo'n rieten mand voorop een moederfiets.
    Voelt het niet een beetje hetzelfde als een kindje voorop de fiets te hebben?

12. nee helemaal niet hetzelfde
    kind zit achter het stuur, dus het zwaartepunt ligt heel anders

13. ik doe de grote boodschappen altijd een paar dorpen verder dus met de auto

volgepakt en geladen zou ik het dusniet weten, maar met een aantal boodschappen en kind achterop is goed te doen hoor.

ik zou er eerder voor kiezen dan zo,n grote mand voorop

14. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.186
    170
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf nog nooit met een mand voorop gefietst, dus ik zou het niet weten. Maar ik weet wel dat je een rek met mand voorop kan hebben en dat het dan meedraait met je stuur. En dat je een rek met mand voorop kan hebben en die draait niet mee met je stuur. Misschien zit hier nog verschil in? Dat het laatste wat stabieler is?

Deel Deze Pagina