fiets niet stabiel

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door chaarr, 29 okt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.498
    8.421
    113
    Moederfietsen zijn toch ook zwaarder dan gewone fietsen heb ik wel eens gehoord?

2. chaarr

chaarr Actief lid

16 sep 2019
    127
    17
    18
    Vrouw
    dat wist ik niet? ik heb net de mijne vergeleken met een normale dames gazelle en dat scheelt 2.5 kg.

3. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.606
    8.357
    113
    Vrouw
    Zijn sommige onderdelen misschien tot aan wat olie en of reiniging?

chaarr vindt dit leuk.
  4. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Banden al opgepompt :|?

chaarr vindt dit leuk.
  5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.949
    14.996
    113
    Als je het aandurft (en aan je fiets mankeert kennelijk niks) vraag het eens aan een moeder die gewend is met een kindje achterop te fietsen hoe die jouw combinatie ervaart of misschien iets herkent wat niet klopt.

Als ik G achterop had was het ook werken al kan ik die nu ook hebben mits ze stil zit (30kg). Als ik een bocht maakte en zij ging ook ff feesten achterop werd t wel tricky, zeker in t begin. Maar stoep op/af als je hem zo haaks mogelijk neemt was nooit een issue of t nu lopend of fietsend was.

Maar met R (15kg) valt het me eigenlijk wel mee. Wij hebben urban iki, die heeft een aardig sjor harnas (5 punts) dus ze kunnen in theorie(!) ook niet een "van links naar rechts" feestje achterop doen.

Stoeltje moet boven de as van je achterwiel zitten. De lijn van t meeste gewicht bedoel ik dan.

Ik heb een bagagedrager verlenging gehad waar echt minimaal aan boodschappen in ging (proefrondje), terwijl ik G ook achterop had (gewoon boven mn wielas zoals normaal) en die ging als een malle steigeren. Man was gelukkig ook mee maar ik heb thuis gelijk dat ding er weer afgesloopt, noooooit meer.

Syane en chaarr vinden dit leuk.
  6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.949
    14.996
    113
    Neem wel een middenmotor dan. Pas met mn moeder juist een andere elektrische fiets gehaald. Zij had een voormotor, echt echt niet leuk. Ze heeft nu een middenmotor gekozen (ik moest ook testrondjes rijden) werkelijk een wereld van verschil, lijkt tenminste op normaal fietsen zowel qua trappen als (veel belangrijker) qua sturen. Voelt veel natuurlijker en veel veel meer "in control".

Terwijl die eerste fiets ook geen bagger was maar een gewoon A merk zei t wat ouder model. Maar die voormotor schoot gewoon onder je kont vandaan en dat gevoel bleef je ook houden met trappen terwijl je er op berekend was én de laagste stand ondersteuning. Die middenmotor voelt juist heel natuurlijk ook qua ondersteuning met vanuit stilstand wegkomen.

Maar met kind achterop fietsen is ook gewoon wennen qua conditie hoor. R helpt me, ik wordt in mn rug geduwd dat ik harder moet. :roflmao: Al heeft hij voornamelijk er nog de pest over in dat hij slechter zicht heeft en duwt me bij voorkeur opzij (ook lekker handig).

chaarr vindt dit leuk.
  7. CroqueMadame

CroqueMadame Fanatiek lid

7 sep 2022
    1.224
    1.746
    113
    Ga vooral testen zou mijn advies zijn. Ik vind een voorwielmotor bijvoorbeeld vele malen fijner fietsen dan een midden motor. Het is zo persoonlijk dat je het het beste zelf kunt ervaren.

evaleana en chaarr vinden dit leuk.
  8. chaarr

chaarr Actief lid

16 sep 2019
    127
    17
    18
    Vrouw
    jazeker haha.

Fristi2012 vindt dit leuk.
  9. chaarr

chaarr Actief lid

16 sep 2019
    127
    17
    18
    Vrouw
    thanks voor al je info!! de fiets mankeert indd niks is nagekeken. banden gister ook nog een keer extra opgepompt. qua fietsen en stabiel gaat het nu prima maar het is gewoon enorm zwaar vind ik. het stoeltje zat er al op en zit in het midden van de bagagedrager, dus oke denk ik. misschien is de fiets gewoon zwaar of ben ik niks gewend maar ik vind het vreselijk hoe langzaam ik vooruit kom haha.

10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.949
    14.996
    113
    Ik heb een gazelle bloom moederfiets, dat frame op zichzelf maakt fietsen al niet leuk. Al is het een verademing vergeleken met de kapitein madre die ik eerst had.

Niet zo zeer mechanisch want hij rijdt technisch echt als een zonnetje, maar het gewicht op zichzelf. Ik pik toch echt de fiets van mn man als ik geen kind hoef te verplaatsen. Die heeft een aluminium tourbike, scheelt zo veel gewicht! Als je dan trapt kom je ook nog eens ergens. :roflmao:

En ik heb op zichzelf al een hekel aan fietsen, ik wandel liever. :D

chaarr vindt dit leuk.
  11. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.184
    113
    Brabant
    Ik had ook een gazelle bloom en fietste overal heen.
    Maar naarmate de jaren verstreken vond ik het steeds zwaarder fietsen, niet te doen, haha

chaarr vindt dit leuk.
  12. chaarr

chaarr Actief lid

16 sep 2019
    127
    17
    18
    Vrouw
    Ik heb het nog eens nagekeken hoeveel de mijne weegt en dit scheelt gewoon bijna 6kg met de gazelle bloom. ik lees dat die 20.6 weegt en die van mij 25.9. wat een ellende HAHAHA. is ook een wat een oudere fiets die ik overgenomen heb. ik ga ook liever wandelen hoor! vanmorgen ook de fiets laten staan om dochter naar school te brengen haha.

13. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Moederfietsen zijn gewoon lomp zwaar, het is niet voor niks dat mensen die vaak snel weer verkopen. Mijn nieuwe Gazelle e-bike weegt 25,6.kg en die is zonder ondersteuning amper vooruit te krijgen.

Ik zou rondkijken naar een gewone damesfiets. En misschien je dochter ook zelf laten fietsen naar school? Hoe heb je haar de afgelopen jaren vervoerd, had je een bakfiets?

14. chaarr

chaarr Actief lid

16 sep 2019
    127
    17
    18
    Vrouw
    ja dat begrijp ik nu van meerdere inderdaad. had me er nooit in verdiept. ik deed alles met de auto voorheen. zelf naar school fietsen zit er nog niet in. bakfiets zou top zijn maar zijn erg prijzig. het gaat in principe ook alleen om het naar school fietsen dus wil ook geen groot bedrag neerleggen.

15. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Ik lees nergens de tip om je dochter in ieder geval een helm op te zetten aangezien je een keer bent gevallen en nog niet heel zeker op de fiets zit...
    Levensgevaarlijk.
    Hier ook een moederfiets, is inderdaad zwaar en je moet echt goed oefenen en handigheid krijgen.

Jessi79 vindt dit leuk.
  16. CroqueMadame

CroqueMadame Fanatiek lid

7 sep 2022
    1.224
    1.746
    113
    Er staat toch nergens dat ze geen helm draagt? Jij doet nu de aanname dat dat niet zo is.

Deel Deze Pagina