Fiets of driewieler?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door EdN, 22 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.626
    113
    Tot wanneer is een driewieler leuk? Het lijkt me dat een peuter daar fijner een beetje op kan rouwdouwen dan op een fietsje met zijwieltjes? Of is de lol daar snel van af en kan ik beter gelijk voor een fietsje gaan? Mijn zoontje wordt in augustus 3.

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Heb je al een loopfiets? Anders zou ik daar voor gaan. Mijn kinderen hebben nooit op een driewieler of een fiets met zijwieltjes gefietst (hadden we wel). Eerst een hele tijd op de loopfiets en daarna (de jongste pas sinds kort) op een gewone fiets zonder zijwielen. Het voordeel van een loopfiets is dat ze dan ook meteen leren hun evenwicht te houden, wat erg fijn is bij het leren fietsen zonder zijwielen.

3. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.626
    113
    We hebben wel een heel simpel loopfietsje, zo'n plastic dingetje. Maar is bijna 3 niet een beetje oud om nog te investeren in een goede loopfiets? Zo lang zal hij daar dan toch niet meer op kunnen?

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Wij hadden een driewieler maar geen van beiden heeft hier ooit enige interesse in gehad.

Voor de oudste hebben we toen een tractor gehaald (groot succes) en een fiets met zijwieltjes waar hij helemaal verzot op was.

Voor de jongste hebben we toen een loopfiets gehaald, ze heeft daarna heel even gebruik gemaakt van de zijwieltjes op haar fiets maar die konden al snel daarna eraf.

Ik zou dus gewoon gaan voor een leuke fiets met zijwielen

5. Storm

Storm Niet meer actief

Hier was alleen de driewieler met duwstang leuk. Gewoon als veredelde buggy zeg maar. Na de tweede verjaardag was bij de oudste twee de loopfiets enorm populair. En de derde gaat denk ik ook die kant op.
    Mijn tweede is bijna drie en wil niet fietsen op een fiets met zijwielen. Die wil alleen maar op de loopfiets.
    Je hebt wel grote modellen loopfietsen. Ik heb twee lange jongens en die kunnen er allebei nog op. De oudste is inmiddels 4,5.
    En dan hebben wij nog niet eens het grootste model loopfiets. Je hebt ook nog de Puky XL, die is nog net weer een paar cm hoger dan die van ons, dus ze kunnen er zeker wel langer op.

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Hier was de driewieler de paar dagen nadat ze hem gehad had leuk, maar al snel daarna niet meer. Nu was ze er ook wat groot voor (ze was toen 2, maar groot), maar ze kon er ook gewoon niet lekker op fietsen. Paar maanden later kreeg ze een gewone fiets, met zijwieltjes, en daar fietste ze zo op weg. Ik zou dus voor een gewone fiets gaan. Of inderdaad voor een loopfiets...denk dat dat best nog leuk kan zijn. Onze oudste is bijna 5 en die sjeest regelmatig rondjes door de kamer op de (veel te kleine ;)) loopfiets van haar zusje. :D

7. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ons zoontje heeft een loopfiets en die gaat echt hard op dat ding. Hij maakt vaart en doet dan zijn benen omhoog. Hij rolt zonder steun uit. Als ik hem op een gewone fiets zou zetten dan fietst hij zo weg. Ik zou misschien toch nog een loopfiets doen. Evt via mp. Dan is het niet zo duur en kan hij tot een jaar of 4/5 vooruit.

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Onze meid past nog steeds op de driewieler die ze gekregen heeft toen ze één werd!:D Ze is nu net zes.

9. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn zoontje kan sinds een paar weekjes fietsen. Hij fietst nu op een driewieler, maar voor zijn 3e verjaardag (eind juni) gaan we waarschijnlijk een echte fiets met zijwieltjes kopen.

10. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik zou een loopfiets kopen. Dit is een goede voorloper voor een gewone fiets zonder zijwieltjes. Wanneer ze goed evenwicht kunnen houden op de loopfiets dan kunnen ze zonder al te veel problemen over op een fiets zonder zijwieltjes. Mijn zoontje kan nu prima fietsen op zijn fiets zonder zijwieltjes, maar vindt het ook nog steeds geweldig om met de loopfiets te scheuren.

11. adi

adi Niet meer actief

Ik zou een loopfiets kopen, dat is de beste voorbereiding om te leren fietsen.

Onze dochters zijn vroeg begonnen met fietsen op een fiets met zijwieltjes, en nu mrt 4,5 jaar zijn ze nog steeds wiebelig op een gewone fiets.

Zoon heeft 1,5 jaar gecsrossed op zijn loopfiets, ging daarna op een gewone fiets zitten en fietste zo weg.

12. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik zou voor een loopfiets gaan en daarna voor een gewone fiets.

13. Vagans

Vagans Niet meer actief

Verjaardag 1: plastic Loopfietsje
    Verjaardag 2: 3 wieler met duwstang
    Aankomende verjaardag loopfiets!

De loopfiets die we gekocht hebben is van de intertoys. Met luchtbanden en verstelbaar en 2 wielen voor t evenwicht te oefenen.

Dochter van mijn nicht wordt straks 4 maar sleept dr loopfiets nog echt overal mee naartoe en hoor van meer ouders dat zo'n fiets helemaal in de smaak valt.

14. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Loopfiets! Aldi had ze hier verleden week nog (metaal met luchtbanden). Ondanks dat D. ondertussen zonder zijwielen fietst, neemt hij nog heel vaak de loopfiets (wishbonebike) Die is lichter en hij gaat er sneller mee. Ideaal ook om mee te nemen.
    D. kon met 2j8m op de loopfiets met twee wielen dus net zo oud als je zoontje nu is en heeft er zo ontzettend veel plezier van (gehad)

15. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    Y. Heeft voor zijn 2e verjaardag een driewieler gehad, daar is hij helemaal verzot op. Sinds kort heeft hij ook een loopfiets, maar daar snapt hij niets van. Hij gaat lopen met de fiets tussen zijn benen en wil niet zitten op het zadel.

Van de week wilde hij ineens fietsen op d fiets van het buurjongetje van 6. Dus goed wij hem vasthouden bij de achterkant en hij fietst zo weg. Hier komt er dus van de week een fietsje.

16. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Voor zijn 2de verjaardag een driewieler gekregen. Heel veel op gefietst. Sinds vorige week een 12 inch fiets met zijwieltjes en hij fietst er nu zo op weg. Met 3 zou ik geen driewieler meer kopen. Of een loopfiets of fiets met zijwieltjes. Wij kiezen bewust geen loopfiets. Onze zoon is nogal een gevaar en ik ben met een loopfiets heel bang dat hij te hard gaat en de weg op sjeest

Deel Deze Pagina