Fiets stoel wanneer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sopje, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sopje

Sopje Lid

31 jul 2008
    58
    0
    0
    Hallootjes,

Ik vroeg mij af wanneer ik lana in een fietsstoel kan zetten. Ze zit al wel in een kinderstoel. Zou ze dan ook in de fiets stoel al mogen?

2. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Vind haar nog wel erg klein daarvoor hoor. meestal is dat pas rond de 9 maanden dat ze zo goed kunnen zitten dat ze in de fietsstoel mogen. Fenja ging er met 10 maanden pas in, had toen pas het idee dat ze echt zelf stevig zitten kon (los).

3. ik heb het toevallig aan de arts van het cb gevraagd,

als kindjes zelf GOED los kunnen zitten, mogen ze op de fiets.

en dan met kleine stukjes beginnen.

En het goed los zitten houdt in, dat de ruggegraat recht is en niet meer gebogen

4. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Idd als ze zelf echt goed kunnen zitten... CB zei toen hier dat als ze zelf gaan zitten (zonder hulp dus) en dan ook een hele tijd zelf blijven zitten kan je beginnen met kleine stukjes fietsen.

5. Sopje

Sopje Lid

31 jul 2008
    58
    0
    0
    dank jullie wel voor de info.:)

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind het wel verwarrend, de een zegt dat ze goed moeten kunnen zitten, de ander zegt dat ze zelf moeten kunnen gaan zitten. Eva kon rond de 7 maanden goed zelf blijven zitten (helemaal niet meer omvallen) en met 9 maanden ging ze zelf zitten, vanuit staan ;). Volgens kon ze al veel eerder zelf gaan zitten, maar deed ze het niet omdat ze wilde staan.

Maar goed, inmiddels mag ze natuurlijk mee op de fiets en hebben we een fietsstoeltje, maar ik wacht nog op een beetje lekkerder weer ;).

7. Momae

Momae Actief lid

26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    Ik heb zelf nog een maand gewacht met het fietsstoeltje toen mijn zoontje kon zitten (op de grond). Hij kon in de loop van die maand ook zelf gaan zitten. Kinderstoel is toch weer anders, omdat ze dan een steuntje in de rug hebben. Of ze dan ook zelfstandig goed kunnen zitten (rug recht) weet ik niet. Je kan denk ik beter het zekere voor het onzekere nemen en wat langer wachten lijkt me.

8. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik zou echt nog even wachten. een eetstoel in huis is heel anders als een fietszitje moet je kijken wat een beweging ineens. ik heb hier op het forum eens een verhaal gelezen van iemand. bij diegene in de buurt was iemand gaan fietsen met een kindje van 6 maanden die nog niet helemaal goed stevig zat, deze vrouwe fietse de stoep op. dit was zo'n harde klap dat het kindje zijn nekje had gebroken.
    ik zou wachten totdat je kind ongeveer 9 maanden is of echt stevig zonder hulp zit.

9. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    @mandy1: ik schrik wel erg van je verhaal. bah moet er niet aan denken zeg.

alyssa begint nu met los zitten.
    ze kan al een tijdje goed in de kinderstoel en op de bank zitten, maar los wil nog niet goed lukken.

ik ga zelf uit van een maand of 9.

ik heb er geen haast mee.
    tis nog niet echt mooi weer om te fietsen.
    het zou hier dan echt zijn om boodschappen te doen.
    ik doe dat nu ook lopend, dus die paar maandjes kunnen er ook nog bij.

moet wel zeggen dat ik al aan het rondkijken ben voor een fietsstoeltje en dat het me wel heel stoer lijkt om samen met alyssa op de fiets te zitten.

geduld is een schone zaak en zeker met kinderen.

liefs doris

10. Sopje

Sopje Lid

31 jul 2008
    58
    0
    0
    Ik heb er ook geen haast mee, maar het lijkt mij inderdaad heel erg leuk.
    Zelf zou ik wel weer meer willen fietsen omdat ik dit altijd al deed.
    Maar goed op dit moment heb ik de auto en hebben wij alle tijd van de wereld hihihi.

11. Ietje

Ietje Actief lid

15 jul 2008
    157
    0
    0
    Gatver zeg, daar werd ik echt misselijk van.

12. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    wij nemen haar mee sinds 10 maanden, ik zou het echt niet eerder doen, en elke keer maar een minuut of 10.
    ruggetje is nog erg gevoelig...

13. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse kan al een heel poosje goed rechtop zitten zonder om te vallen, en sinds een paar dagen neem ik hem voor kleine stukjes mee voorop de fiets.

14. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Heeft het kindje het overleefd? :(

15. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    dat weet ik niet meer, het verhaal stond hier op het forum.

Deel Deze Pagina