Verstopte neus :(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wendy88, 9 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

3 mei 2012
    3.316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    Hoi dames,

Heeft iemand nog een wondermiddel tegen een verstopte neus voor een baby van 6 weken? Hij wordt 's nachts en 's morgens gewoon wakker omdat ie bijna geen lucht krijgt.

Ik gebruik al neusspray, neuspeertje, ggat mee onder de douche.. hoofd einde bed een stukje omhoog, maar het wil allemaal niet baten
    En het is zo zielig :( Hij ligt echt naar adem te happen. (Longen zijn schoon, het zit echt in zijn neus)

2. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.913
    113
    Vrouw
    Ui onder/ bij z'n bed?
    Ik heb bij mijn zoontje trouwens het idee dat niets werkt. Hij is al weken verkouden, maar heeft er verder weinig last van.

3. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

3 mei 2012
    3.316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    Ui heb ik ook al geprobeerd, werkt ook niet. :( L.yam is nu ook al zeker 3 weken verkouden..

4. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Theelepel zout oplossen in 250ml gekookt water.
    Water laten afkoelen. Met een spuitje (krijg je zo mee bij apotheek) wat zoutoplossing door het neusje spoelen. Ene neusgat dicht houden en met wat snelheid het spuitje leegspuiten in het andere neusgat. Het snot komt dan los en dat slikken ze door. Je mag het onbeperkt gebruiken in tegenstelling tot de neusspray. Zo schijnen ze het in het zh te doen ook.

5. Talvi

Talvi Niet meer actief

Luuf onder de voetjes en dan sokjes erover?

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hier had ik hetzelfde. Onze baby was/is ook verkouden; en al een tijdje. Die ui onder het bed werkte hier niet. We waren langer bezig om die lucht uit de slaapkamer te krijgen dan dat zijn neus erdoor open ging.

Otrivin neusspray voor baby's helpt; maar dit mag je 'slechts' 4 keer per dag gebruiken. Dat deden we dan ook wel; maar in de tussentijd ging zijn neus natuurlijk weer dicht. Vooral rechtop houden en als hij sliep overdag, sliep hij meestal op zijn buik (waar wij dus bij waren). Verder denk ik niet dat je veel anders kunt doen behalve goed warm aankleden, niet op de tocht zetten en verder afwachten.

Ik vond het vooral lastig toen ik erachter kwam dat mijn baby net als ik last krijgt van de frisse koude lucht. Dat verergert hier de klachten tot bijna drie keer zoveel. Even kijken hoe dat zit bij jullie kindje. Iedereen adviseert frisse lucht, maar in sommige gevallen werkt het averechts. De baby en ik waren samen heel erg verkouden en sliepen het best met het raam dicht (en overdag open, wanneer we er niet waren). Mijn partner slaapt het liefst met het raam open of op een kier. Zelfs door het raam gewoon op een kier open te zetten bleven de baby en ik hoesten en gewoon in stereo. Wanneer de ene hoest klaar was, begon de ander en dat de hele nacht door.

7. A l i e s j e

A l i e s j e Actief lid

10 mrt 2013
    267
    0
    0
    Zuid Holland
    bij een gewone verstopte neus hielp een flinke doorgesneden ui icm neusspray (zout). ui wel pal naast t bedje zetten. De geur is wel vreselijk, maar ja je moet wat.
    twee weken geleden heel erg verkouden met pusogen, hoesten, koorts... toen hielp alleen antibiotica...

8. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Neusje spoelen met zout water werkt hier ook het beste, beter dan de neusspray met zoutoplossing. Je kunt het zelf maken, maar ik geloof dat er ook van die knijpampullen met zoutoplossing te koop zijn.

9. Ellen8

Ellen8 Actief lid

8 apr 2013
    414
    96
    28
    Ik krijg meestal wat vreemde reacties als ik vertel hoe ik het neusje van onze zoon schoon krijg, maar vertel het toch maar. Is hier het enige wat werkt en vind het toch sneu voor zo'n kleintje een verstopt neusje.
    Eerst druppel ik voorzichtig met een neuspeertje een beetje water in de neusgaten. Dit zorgt ervoor dat het snot wat week wordt en meestal gaat mijn zoontje er ook van niezen. Vervolgens zuig ik gewoon met mijn mond zijn neus uit. Als het snot dan aan de oppervlakte zit, pak ik het eruit.
    De meeste mensen vinden het nogal vies, maar ik heb er geen problemen mee en het is super effectief!

Deel Deze Pagina