Overlijdingsverzekering.

Discussie in 'Verzorging' gestart door Senna, 14 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Wist even niet waar ik deze moest plaatsen, hopelijk staat hij hier goed. Niet zo'n leuk onderwerp, maar heb er toch een vraag over.

Kreeg namelijk een brief van monuta (vorige maand) , deze ging over het verhogen van het verzekerde bedrag. Ik dacht dat mijn zoontje gewoon meeverzekerd was bij ons, maar nu blijkt dus dat ik daar apart premie voor betaal? Zijn verzekerd bedrag is maar iets van 2500,00. De premie is 2,35 per maand.

Je moet hopen dat het nooit gebeurd, maar zo'n bedrag is toch veel te laag voor als er iets gebeurd?

Hoe hebben jullie dit geregeld? En hoe zit het alweer als je zwanger bent en er gebeurd iets na de 24 weken met de baby. Valt dat dan onder je eigen verzekering??

2. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Hmmm vreemd. Wij zitten ook bij Monuta en op de website vond ik dat kinderen tot 18 jaar gratis zijn meeverzekerd bij de ouders. Hier staat het:

Monuta - voordelen combinatieverzekering

Maargoed, de administratie loopt daar niet helemaal goed. Wij hebben onze dochter direct na de geboorte aangemeld. Het viel ons op dat zij niet stond vermeld op het overzicht dat je eens per jaar krijgt. Eerst dachten we nog dat het misschien kwam omdat we voor haar geen premie hoeven te betalen. Maar kort geleden, toen er weer zo'n overzicht kwam, besloten we toch maar eens te bellen om te vragen hoe het zat. Toen bleek dat zij helemaal niet in hun administratiesysteem was opgenomen (en dus niet verzekerd was).;)

En twee weken geleden heb ik gebeld om ons toekomstige kindje aan te melden. Op de website had ik gelezen dat je vanaf 24 weken zwangerschap je (ongeboren) kindje kunt aanmelden. Helaas van dichtbij meegemaakt dat een vriendin dit ook nodig heeft gehad toen haar kindje kort na de geboorte overleed. :( Voor de zekerheid wilde ik ons kindje dus alvast maar melden. Maar degene die mij te woord stond, liet weten dat ongeboren kinderen nog niet kunnen worden aangemeld. Vreemd, want dat staat wel op hun website. ;)

Als ik jou was, zou ik gewoon even contact opnemen om te vragen hoe het zit. Dan heb je duidelijkheid (of niet ;)).

3. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Zo had ik het ook begrepen indd.. dat kinderen tot 18 gratis zijn meeverzekerd. Kan mij ook herinneren dat ooit op het overzicht bij hem hetzelfde verzekerde bedrag stond als bij ons.

En indd de vorige zwangerschap heeft een tussenpersoon van een assurantie persoon ervoor gezorgt dat de ongeboren baby verzekerd werd.

Dus jou ongeboren baby is nu niet verzekerd?

4. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Toch maar f bellen.. Dit staat er indd:

kinderen zijn gratis meeverzekerd (vanaf 24 weken zwangerschap tot 18 jaar, hiervoor moeten kinderen wel zijn aangemeld);

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Ik zou ff goed navragen voor welk bedrag dat is, dat gratis meeverz. Volgensnij voor 2500 maar

6. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Nee, de man aan de telefoon (bij Monuta zelf) zei dat we dat pas konden doen na de geboorte. (Terwijl op de website staat vanaf 24 weken zwangerschap...)

We hebben het nu juist niet via een tussenpersoon willen regelen, omdat dat de vorige keer is mis gegaan. (We hadden aan hem de geboorte van onze dochter doorgegeven, maar zij bleek - na ruim 3 jaar - bij Monuta zelf dus niet bekend te zijn).

Pfff, verwarrend allemaal hoor. ;) Ik ben benieuwd wat jij te horen krijgt als je belt. Als het jou wel lukt om jullie (ongeboren) baby alvast aan te melden, zou je me dan een berichtje willen sturen? Dan ga ik het namelijk ook nog een keer proberen...

7. marilouise

marilouise Niet meer actief

Wij zkitten bij Dela en hebben onze zoon bij 24 weken zwangerschap gelijk aangemeld (helaas meegemaakt met familie de d'r kindjes overleden met 23 weken en een paar dagen was een hoop gesteggel)

Wij betalen per 3 maanden en het kost voor onze zoon dan 2,17 hij is verzekerd voor hetzelfde als wij meen dat wij het op na verste pakket hebben ge upgrade

8. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zitten ook bij Dela, laatst een en ander laten wijzigen. We betalen voor de kinderen €13,45/kind/jaar voor een verzekerd bedrag van €6.200. Met mevrouw van Dela hier aan tafel zitten uitpluizen wat en hoe ver je dat verzekerd wil hebben en daarvoor zou dit bedrag dekkend zijn.

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik zit bij de FBTO, en onze zoontjes zijn gratis meeverzekerd. We moesten hun wel aanmelden. Heb dit gelijk na de geboorte gedaan, aangezien ze met 28 weken geboren zijn. Was heel cru om te doen maar wel belangrijk

10. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Ben iets wijzer, heb gebeld naar mijn tussenpersoon en naar monuta. De premie die we betalen is een extra verzekering bovenop het verzekerd kapitaal . Dit hebben we destijds gedaan omdat het verzekerde bedrag in onze ogen te laag was.. vandaar nog een aanvullende verzekering genomen waar we dus elke maand een premie voor betalen. Zijn nu voor 7000,00 verzekerd.

De ongeboren baby is gratis meeverzekerd vanaf week 24. Die hoef je dus niet aan te melden zei ze! Hetzelfde zei mijn tussenpersoon.

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Bij Dela is mijn dochter gratis mee verzekerd op mijn polis.

Deel Deze Pagina