zwembad verwarming solar??

Discussie in 'De lounge' gestart door kaatjuh81, 15 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaatjuh81

kaatjuh81 Actief lid

20 apr 2015
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een intex framepool, hartstikke leuk en lekker wanneer het weer het toelaat alleen met warm water vullen is hier geen optie, nu zag ik op internet een intex solar heating mat.

je kunt ze al kopen voor 19 euro, het lijkt mij wel fijn als het hele koude er op deze manier af zou gaan, heeft iemand hier ook al ervaringen en scheelt het of is het echt de moeite niet waard? het zou gewoon door de zon verwarmd moeten worden en door het door een zwart folie te laten gaan zou dat dus sneller gaan.

Bijgevoegde bestanden:

• index.jpeg
      index.jpeg
      Bestandsgrootte:
      11,3 KB
      Weergaven:
      215
  2. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik las hier over hoepeltjes met zwarte plastic zakken er om en laten drijven overdag als er niemand in het zwembad is. Het zwart pakt alle warmte en verwarmd het water er onder. Zo'n systeem zal wel sneller gaan, dat wel.

3. Girlymama

Girlymama Lid

29 mei 2013
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een solar bol, en zodra de zon schijnt zetten we de pomp aan zodat het water verwarmd word.
    Als het buiten rond de 26 graden is word ons water verwarmd tot ong. 24 graden.

4. stevie84

stevie84 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.565
    0
    0
    Hier ook een bol inderdaad. Werkt prima.

5. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Hoe groot is jullie zwembad?
    Vraag me af of die van ons verwarmd wordt door zo'n solarbol ivm formaat

6. kaatjuh81

kaatjuh81 Actief lid

20 apr 2015
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de intex mat staat in de omschrijving:
    De minimale pompcapaciteit voor een filterpomp is 1250 liter per uur; de maximale capaciteit is 7570 liter. Het verwarmde water stroomt terug het zwembad in en is 3 – 5 graden warmer dan het water in het zwembad.

de solarbol:
    Omschrijving De bol kan zwembaden tot 7.000 liter verwarmen Voor deze verwarming heeft u een pomp nodig met een capaciteit van minimaal 2500 liter/uur. Per dag uw zwembad tot maximaal 3 graden warmer.

Wat mij over bijna over de streep trekt is het prijsverschil de mat kan ik kopen voor 15 euro en de bol kost minimaal 70 euro.

de ruimte die de mat meer inneemt maakt me niets uit. maar nog geen mensen met ervaringen met zon mat dus

7. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Waar kun je die mat zo goedkoop aanschaffen? Hier moet het zwembad nog komen, maar opwarmen is wel lekker :D

8. kaatjuh81

kaatjuh81 Actief lid

20 apr 2015
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de Wit in Schijndel heb ik hem besteld

Deel Deze Pagina