Mja of het wel of niet jong is moet ieder voor zich weten.. Maar hier gaat dochterlief naar het kdv en zodra ze naar buiten mag wil ze fietsen. Dus om dan te wachten tot ze 4 is.. Tja leek ons niet zo leuk moet ze nog 1,5 jaar wachten omdat anders misschien iemand het prestatiedruk vindt plus dat je als het goed is.. Zorgt dat speelgoed (en dus ook een fiets) past bij het niveau van je kindje. Maar dat is aan de ouders om zelf te bepalen lijkt me. Dus beetje lief voor elkaar en niet meteen brand roepen voor er rook is.
Ik denk dat het een leuk kado is om te geven en ook al kan ze er nog net niet op, dan heb je hem alvast, want meestal rond 2 en een half jaar kunnen ze er zeker wel op.
mja wij moeten anne er dus wel opzetten omdat ze het zelf nog niet kan.. neemt niet weg dat ze heel goed kan zeggen wanneer ze wil fietsen natuurlijk gelukkig staat ie in de schuur.. anders zou ze heel de dag rondjes door huis fietsen
Eva is 89 cm en heeft sinds vandaag een 12 of 12,5 inch fietsje. Verschilt per fiets of ze erop passen, deze is nu precies goed. En wat is te klein, mijn schoonouders kwamen met de oude fiets van mijn vriend aanzetten, ook 12,5 inch maar echt veel te groot voor Eva. Eva vindt 'm wel helemaal geweldig, maar kan er het komende jaar nog helemaal niets mee, vandaar dat we een andere fiets gekocht hebben. En nu lekker oefenen, lukt het, is het leuk (voor haar!) en anders blijven wij voorlopig nog wel even duwen
ik zit ook enorm te dubben opp haar driewieler komt ze wel bij de trappers maar weet nog niet hoe het werkt of loopfiets of gewoon fiets van 12 inch ze vind fietsen wel helemaal geweldig
jaa mssn wel ! binnenkort is even vragen aan me vriendin haar dochtertje is 3 en als het goed is heeft zijn een fietsje met zijwieltjes
Wij waren vandaag toevallig ergens waar ze kleine fietsjes met zijwieltjes verkopen, en ook driewielertjes. We wonen overigens in afrika en de keuze en kwaliteit is hier niet optimaal, om van de kwaliteit nog maar niet te spreken. We zagen een klein fietsje en zetten haar erop en het past prima. Ze kan goed bij de trappertjes, en kan er goed op en af. Nee, fietsen kan ze nog niet. Maar de belangrijkste overweging is dat de driewielertjes die ze hier verkopen bagger zijn (eentje viel er notabene om!? een andere daar paste ze niet op)- de fietsjes daarentegen zijn van goede kwaliteit, en daar zal ze lang plezier van hebben. Bovendien hebben alle buurtkindjes hier ook fietsjes. Ze zijn allemaal net ietsje ouder, maar onze uk trekt zich daar enorm aan op natuurlijk. Ze roept altijd vol ontzag woooooow als er eentje langs fietst. En ach, dan kan ze nog niet meteen fietsen op haar fietsje, maar ermee spelen kan wel, ermee lopen. Dat zie ik een ander meisje hier ook doen, die heeft er prima plezier van. Ze heeft hem nog niet hoor, maar het wordt haar verjaardagskado.
Mijn punt is dus eigenlijk dat een fietsje kopen voor je uk niet perse hoeft te betekenen dat je ook verlangt van je kindje dat ze er meteen op wegrijdt. Welnee. Als je blokken geeft hoeft ze toch ook niet meteen te gaan bouwen? Blokken verzamelen in een bakje is ook leuk. Die toren komt wel.
Het gaat bij ons niet om presteren hoor!!! Ze is heel erg gek op fietsen en wil graag alles zelf doen. Zoals ik eerder al vermeld heb heeft ze een driewieler met een duwstang, maar daar kan ze niet bij de trappers. Ik informeer op dit forum niet voor niks of dit een leuk kado is of dat ze daar nog echt veel te klein voor is. En daarbij, wij willen haar graag iets geven voor haar verjaardag wat ze leuk vind en waar ze wat aan heeft. Speelgoed krijgt ze al genoeg van familie, dus vandaar mijn vrijblijvende vraag. Jammer van jouw reactie op deze manier.
O'ja, even passen wordt denk ik een probleem. Als ze een fiets ziet wil ze 'm hebben of meenemen. Isse mij??!?? zegt ze dan (hihi). Wel stond er van het weekend bij een pannenkoekenhuis een fietsje van zo'n 12 inch wielen. Ze stond er naast want ze vond 'm zo mooi en op het eerste gezicht leek het wel goed te passen. Kijkend naar haar billen en de hoogte van het zadel.
mijn dochter(net 2 jaar) heeft ook pas een 12'' fietsje gekregen, ze vind het wel heel leuk maar ze kan nog net niet helemaal bij de trappers als ze onderaan zijn, en ze is toch al zo'n 88 cm ik zou dus toch nog even wachten, of je moet het niet erg vinden dat het even duurt voordat ze erop kan
Tess krijgt ook een 12 inch fietsje en ik denk dat we klosjes op de trappers maken als ze er nog niet helemaal bij kan. Ik ben er alleen nog niet uit welk merk fietsje het moet worden. Wat voor'n merk hebben jullie?
hmm ik zou gewoon langzaam rondkijken.. en als je wat leuks ziet vooral niet vergeten naar de prijs te kijken en niet vantevoren alvast een merk uitzoeken
Hier een 12 inch fietseje voor dochter en ze is 95 cm. he gekeken voor 14 inch, maar deze raden ze fan omdat er zo kort op wordt gefietst. Ik zou voor 12 inch gaan en dan later en svoor 16 inch en de 14 overslaan