Ik heb een héle leuke sollicitatie gezien, en ondanks dat ik zwanger ben en eigenlijk pas na mijn verlof wilde solliciteren, kan ik deze niet aan mijn neus voorbij laten gaan. Nu voldoe ik echt aan de eisen en geloof ik dat ik de perfecte kandidaat ben, ik hoop dat ik dat kan overbrengen in de brief. In zo'n sollicitatie staat altijd; voor verdere inlichtingen kunt u ook contact opnemen met ..... Ik vraag me af, zijn er mensen die dat doen? Werkte dat gunstig bij jou? Of ben je zelf werkgever en vindt je het fijn als mensen dat doen of juist niet? Ik heb namelijk een vraagje over de organisatie, de precieze rol, of het regelmatige of onregelmatige werktijden zijn(niet onbelangrijk) etc. Daarnaast vraag ik me gewoon af of het sowieso gunstig werkt om even je stem te laten horen. Het gaat overigens om een HBO-functie voor 32 uur in de sector zorg&welzijn.
ik zou bellen! heb dat ook vaak gedaan en meestal hielp me dat in de juiste richting van het schrijven van een brief!
bellen heeft voor mij voordelig gewerkt, zelfs zo goed dat ik werd uitgenodigd na dat gesprek zonder een brief te hoeven schrijven
mijn vriend heeft in zn vorige functie veel met sollicitaties moeten doen en mensen aannemen en die adviseert het. Even bellen, met wel een nuttige vraag en niet een vraag om iets te kunnen vragen. Dan kun je op het einde nog zeggen: dan kunt u binnenkort mijn sollicitatiebrief tegemoet zien. Vaak herinneren ze je nog als ze je brief lezen. Daar kun je dan iets inzetten: n.a.v. ons telefoongesprek op.....
Gewoon doen, nee heb je en ja kan je krijgen. Ik had ook zwanger gesolliciteerd, maar had het nieuws pas verteld tijdens de salarisonderhandelingen, en de baan gekregen. Heel veel succes!
ja echt goed he? trouwens, als je eerst belt en daarna een brief schrijft weten ze gelijk dat jij het bent, je valt dan wel meer op....
Met bellen kun je altijd al meteen een visitekaartje afgeven. Mocht er geen duidelijke naam bijstaan... even doorvragen en goed naar de schrijfwijze van de naam vragen (dosnoods laten spellen ) Dit kun je dan weer gebruiken in je brief... zeker wanneer je de brief naar Personeelszaken moet sturen en je bij iemand anders info kunt opvragen. En wanneer je ook nog eens een originele vraag hebt gesteld oid, dan kun je daarnaar refereren. Veel bedrijven stellen het erg op prijs. Ik heb het ook eigenlijk altijd gedaan.
Bij mijn vorige baan kwamen de telefoontjes van de sollicitanten bij mij binnen. Mijn ervaring is dat het zowel gunstig als ongunstig kan werken. Als je belt, bereid je hier dan goed op voor. Oefen het desnoods met iemand. Als je "intelligente" vragen stelt en op een spontane manier overkomt, blijf je zeker positief hangen in het geheugen van degene die je aan de lijn heeft gehad. Als je vragen stelt die al duidelijk in de vacature beantwoord worden of als je niet uit je woorden komt, dan werkt dit tegen je. Een houding van: Ik ben precies wie jullie zoeken en je moet blij zijn dat ik bij jullie wil solliciteren, werkt ook veel irritatie op Ik zou dus zeggen, zeker bellen, maar zorg dat je goed overkomt. Succes met de sollicitatie!
Ik zit eigenlijk een beetje met hetzelfde! Ook een HBO functie in de zorg Maar dan voor minder uur hoor! haha Ik vraag me dus af of ik direct in mijn brief moet vermelden dat ik zwanger ben of niet. Ik ben natuurlijk al 6 maanden...
Ok fijn om te horen(van allemaal trouwens..) Dan ga ik even wat nuttige vragen bedenken en moed verzamelen om te bellen, zal wel morgen worden haha.
Nee ik zou het niet direct in de brief zetten, dat kan altijd nog worden vermeld wanneer ze je uitnodigen voor een gesprek. Vermeld je het in de brief, loop je een groot risico al op de stapel "afgewezen" terecht te komen.
Dat was ik ook niet van plan hoor haha, al vind het het natuurlijk wel. Ik ga het telefoongesprek in ieder geval wel goed voorbereiden ja, even eea op papier zetten.
Daar ben ik dus ook een beetje bang voor! Aan de andere kant zou ik zelf de eerlijkheid wel waarderen...lastig he!
Ik bel bijna altijd als het me echt wat lijkt, ik vraag nog eens duidelijk naar de naam van de persoon die ik gesproken heb en vervolgens vermeld ik dat in de brief. Altijd goed, zorg gewoon dat je naam blijft hangen, je gaat al zo snel op anders in die tig brieven die ze krijgen.
haha, ging er ook niet vanuit dat je zo over zou komen hoor. Kan me alleen herinneren dat wij wel eens zo'n telefoontjes kregen en die mensen werden het dus zeker niet! Veel succes!!
Ik zou het niet doen.. Die buik zien ze met het gesprek wel... 32 uur vind ik ook wel wat veel, maar mijn man gaat dan ook 32 uur werken, dus alsnog maar 3 dagen opvang nodig, en dan zou ik wel iets dan wat ik écht leuk vind.
078 mama, ik zou het niet doen. Zonder jou gezien te hebben kunnen ze al een mening hebben en kom je er ws niet eens door. Maar als jij je in een gesprek goed opstelt, kunnen ze denken: ze is wel zwanger, maar ja, wel precies wat we zoeken. Ik bedoel je houdt het niet achter, het is duidelijk te zien neem ik aan???
Zou het niet vermelden in je brief of cv... Het gaat erom of jij geschikt bent voor de functie niet wat je prive leven is. Als ze interesse hebben en je mag op gesprek komen zien ze het wel en zullen ze er vast naar vragen. Maar dan ben je al een hele stap verder dan in een brief. Denk dat je meteen op de ongeschikt stapel gaat..En als jij daar zit en je positief op stelt en een goede indruk maakt is de kans veel groter dat ze om je zwangerschap heen kunnen kijken