Hallo Mijn vraag: Je kindje gaat op de fiets als hij/zij goed zelfstandig kan zitten. Maar valt daar ook onder als je kindje goed zelfstandig kan zitten ,doordat jij hem bijvoorbeeld op zijn kont neerzet? Sommige kinderen kunnen namelijk pas rond 11 maand uit zichzelf op de kont zitten ,maar sommigen kunnen rond 8 maand al wel heel goed zelfstandig zitten. Wanneer zet je ze dan op de fiets......
Als je kindje idd goed kan blijven zitten, en of je hem of haar nu zelf neezet of hijh of zijn zelf kan gaan zitten dat maakt niks uit. Veel fietsplezier!
als ze idd wel zelf minimaal n minuutje kunnen blijven zitten.anders is t erg slecht voor de rug en nek. heb t al vaker gehoord van mensen die te vroeg waren en met een hobbel t nekje brak. ik denk dat ze bij ons een mnd of 8 was maar ze is hier erg vlot met vanalles veel fietsplezier als je gaat.
Hier op het CB was het als je kleine met een duwtje zichzelf weer in zit kon brengen. C is pas rond de 12 maanden zelf gaan zitten. Maar met 10 maanden kon je neerzetten, hem een leuke por geven, en dan viel hij niet om. Normaal was het advies van het CB niet voor de 11 maanden. Zo'n ruggetje is nog zo kwetsbaar. Zeker op klinkerwegen. Dus liefst iets langer wachten. Wij hebben in het begin ook alleen op asfalt gefietst..
je kunt idd beter wat langer wachten dan dat t niet goed gaat als zo'n kleintje te lang scheef zit is ook slecht voor t ruggetje... wa bij ons volgens mij met 7,5 mnd.maar ze ging net voor de 8 maanden zelfstandig zitten al dus vonden wij t wel kunnen.maar idd rustig fietsen en niet als n bezetene over die hobbelige paden.
Bedankt voor al jullie antwoorden en we wachten maar geduldig af Hoop dat het tegen die tijd niet al te slecht/koud weer is
Eva kon met 6,5 maand goed blijven zitten, zelf gaan zitten weet ik niet precies eigenlijk, ze ging eerst staan en van daaruit zitten, was met 8-9 maanden ongeveer dat ze zelf ging zitten. Maar met 6,5 maand vond ik Eva echt nog te klein om met de fiets mee te gaan, ook al zat ze goed. Liever iets te lang wachten dan dat er iets gebeurt... (en inmiddels is Eva nog steeds niet met de fiets meegeweest ).
Hier kon hij met 6 maanden goed blijven zitten en zichzelf corrigeren. Met ongeveer 6 1/2 maand voor het eerst meegeweest op de fiets. Op het begin alleen kleine stukjes in de buurt en over gladde weg. We waren wel snel, maar hij moest er toch aan wennen. We hebben maar een auto en we moeten altijd met de fiets naar het station en dan met de trein en dan vanaf station weer op de fiets naar het kinderdagverblijf. En hij werd zo zwaar, het ging echt niet meer om hem te dragen. Het CB vond het ook geen probleem.
Wij zaten met een maand of 7 met Esmee op de fiets. Ze zat toen al erg stevig. Het is ook een flinke dame.. We hebben de eerste 2 maanden alleen kleine stukjes gefiets.. maximaal 10 minuutjes. Vorige week voor het eerst zo'n 20 minuuten wezen fietsen... genieten voor beiden!
lars was ruim 8 maanden. hier is het trouwens niet te doen om alleen gladde wegen op te zoeken, dan zou ik eerst bijna een km moeten lopen :-D
Mijn zoontje heb ik nooit zelf neergezet en van de een op andere dag ging hij goed uit zichzelf zitten, dat was heel maf voor ons. Kort daarna moest ik naar het CB en heb het daar gevraagd. Daar waren ze van mening dat wij gewoon lekker konden gaan fietsen, geen probleem. Bij twijfel kun je het dus altijd daar even vragen.
Ja mijn zoon blijft momenteel al heel goed zelfstandig zitten ,ook wel langer dan een minuut. Ik moet morgen naar het cb ,zou eens even vragen wat hun zeggen over hem. Bedankt voor de antwoorden.