Mag je antibiotica (drankje) innemen met yoghurt/vla?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door prinses, 10 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    De titel zegt het aL: Mag je vloeibare antibiotica innemen met vla/yoghurt? In de bijsluiter staat dat je het mag innemen voor, tijdens of na de maaltijd. We hebben er een lepeltje en spuitje bijgekregen om de antibiotica met frambozensmaak, bij onze zoon naar binnen te krijgen. Alleen hij is er niet blij mee, en de helft komt er weer uit. Nu hebben we het vanavond door de yoghurt gegeven en dat ging goed. Maar kan dat geen kwaad?

2. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    als het tijdens de maaltijd ingenomen mag worden, lijkt het mij geen probleem!

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Als er in de bijsluiter staat dat je het ook tijdens het eten mag innemen, dan maakt het (volgens mij) niks uit. Of het nou door elkaar gaat in je buik of in een schaaltje, dat maakt geen verschil. Als het maar niet te lang blijft staan want dan zou het kunnen dat de werking minder word. Met sommige medicijnen is dat zo, of dat met deze ook is weet ik niet, maar beter het zekere voor het onzekere nemen.

O ja, beterschap voor je zoontje!

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Volgens mij mag het niet met melkproducten, dit is wat mij laatst is verteld.
    Welke ab kuur heeft hij

5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    amoxiciline of zoiets

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik neem aan, dat als het niet met melkproducten ingenomen mag worden, dat dat dan ook duidelijk vermeld staat. Ik kan me inderdaad herinneren dat er medicijnen waren (vroeger?) waarvoor dat gold.

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik dacht dat alle medicatie niet met melk(producten) ingenomen mocht worden omdat de werking dan verminderde of weg viel?
    Keek iig mn man raar aan toen hij in het begin van onze relatie zn paracetamol met melk weg spoelde ;)

8. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hier hadden we ook Amoxiciline voor ons zoontje. Wij spoten het dan wel in zijn mond, maar gelijk daarna kreeg hij zijn fles. Het ging prima! Het lijkt me dus echt geen probleem!

9. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Zo dacht het nuchtere verstand van mijn vriend ook. Maar ik, de controlfreak, moet het natuurlijk weer zeker weten.:D

10. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Nee inderdaad, dan zou het niets uitmaken. In de bijsluiter staatniets over melkprodukten of iets dergelijks.

11. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Dit staat op de site van de apotheek:

Waarom mogen sommige geneesmiddelen niet met melk worden ingenomen?
    Melk bevat veel kalk. Sommige geneesmiddelen, zoals de antibiotica tetracycline en ciprofloxacine, vormen met kalk een onoplosbare verbinding. Daardoor wordt het geneesmiddel niet in het bloed opgenomen en kan het zijn werking niet doen.

12. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Maar deze bestanddelen zitten niet in amoxicilline, dus zal het dan wel mogen/kunnen?

Ik bel morgen de apotheek wel even.

13. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Wij hebben het dus wel min of meer gelijk gegeven met de melk en na 1 x anti-biotica was hij gelijk beter! (ja echt waar!) hij ging gelijk rustig slapen, temp was gelijk gezakt. We hebben toen eindelijk weer een rustige nacht gehad. Mijn zoontje had een bacteriƫle oorontsteking.
    Maar je kunt gewoon even bellen idd, dan weet je het zeker ;)

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb laatst een kuur gehad voor Thirza en kreeg de instructie dat ik het absoluut niet door eten of drinken mocht doen...
    Zou dus ff bellen om te vragen of het bij deze wel of niet mag :)

15. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Pfff, hier ook een AB kuurtje gekregen net (ook amox..). Ooronsteking.

Geen lekkere smaak hier hoor, YAK!

De eerste dosis kwam er meteen al weer uit, inclusief het banaantje dat ze net op had (moet tijdens of na eten).
    Zucht.
    Zij helemaal van streek natuurlijk. Met dr koortskoppie. Huilen, jammeren. En de AB heeft ze niet op.

Nu maar even een zetpil gegeven, ze slaapt nu. Hopelijk voelt ze zich zometeen wat beter, kan ze misschien wat eten, en dan nog es die AB proberen.
    kGa dan maar AB geven met yoghurt, khoop dat dat lukt, met die walgelijke smaak van die AB.
    2x per dag, 7 dagen.... We zitten op dag 1 en de eerste dosis hebben we er nog niet ingekregen.
    Dacht die dokter dat ze er ook nog wel een paracetamolsiroopje en een drankje tegen verkoudheid naast kon nemen.... HOPELOOS

Bah, kben er helemaal saggo van....

16. raspberry

Wij hadden toen een speciaal dopje voor op de fles gekregen en een spuitje, waarmee we het zo haar mondje in konden spuiten. Was nog niet helemaal ideaal, maar is dat misschien een idee om te vragen, of heb je dat al?

17. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Volgens mij mag ab nooit met melkproducten ingenomen worden!

18. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    We doen het met een spuitje, maar zo snel als het in haar buik zit hoor je het daarbinnen misgaan, en ja hoor, binnen 2 seconden kotst ze dan alles uit.

19. raspberry

Hmm, dan zou ik de HA even bellen. MIsschien dat een andere soort minder bijwerkingen heeft?
    Thirza reageerde hier ook niet goed op de AB, maar hield het wel binnen. Maar dat gerommel en gedoe hoorde ik idd ook allemaal gebeuren. Ze werd er hier - behalve dat de oortjes wel wat opknapten- eigenlijk alleen maar zieker van, dus een volgende keer ga ik ook eens heftig in overleg met de HA :(

20. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hier lijkt het aan te slaan. We geven het met vla en dat gaat 3 keer per dag goed. We hebben inderdaad ook dat spuitje gekregen, maar ook dat werkt meneer na buiten. Ik had willen bellen vandaag, maar ben het helemaal vergeten. Dom. Morgen dan maar even.

Deel Deze Pagina