Hoi allemaal, onze dochter gaat vanavond voor het eerst in haar grote bed slapen, maar nou vroeg ik me eigen af of ik haar ledikant moet laten staan of moet ik dat weghalen?! Straks wilt ze niet in haar grote bed slapen en dan zitten we.. hoe hebben jullie dit gedaan?! Alvast bedankt..
Ik ga volgende maand verhuizen en wil dan ook gelijk een groot bed kopen voor mijn zoon. Zit er zelf aan te denken op het ledikant op een andere kamer neer te zetten zodat ik die kan pakken wanneer hij echt weigert om in het grote bed te slapen.
Hier gelijk weg gedaan, mocht het niet gaan hadden we het campingbedje kunnen neerzetten maar was niet nodig...zou het ledikant ook niet in het zicht zetten maar op een andere kamer dan.
heb ik ook aan gedacht maar onze dochter is qua plek nogal een lastige slaper.. in het camping gilt ze moord en brand net zolang tot ze overgeeft..
Wij hadden het ledikantje van onze zoon op de logeerkamer gezet, bovenop een ander bed dat daar stond, zodat ik het later uit elkaar zou kunnen halen. Waren we hem al snel kwijt, hij lag niet meer in zijn grote bed, dus wij zoeken. Was hij op het grote bed geklommen, in zijn ledikantje, en daar sliep hij Dus ik zou hem daar laten staan, of tijdelijk op een andere kamer.
Wij hebben destijds het ledikant laten staan, en mijn zoon de keus gegeven in welk bed hij wilde slapen.. De eerste keer was het nog het ledikant, de keer erna het grote bed. Na 3 nachtjes in het grote bed aangegeven dat we dan het ledikant weghalen, en nooit een probleem geweest. Wel hebben we hem laten helpen met het opzetten van het nieuwe bed, en het uit elkaar halen van het oude ledikant. Misschien dat nog als extra tip.
Hier heeft zoon 's middags mee geholpen het bed in elkaar te zetten, en hebben we er eerst samen gek op gedaan en gespeeld. Ledikant gelijk weg gehaald wegens ruimte gebrek. 's Avonds in zijn nieuwe bed gelegd, en ging eigenlijk gelijk goed. Maar nou is mijn zoon wel een vrij makkelijke slaper wat dat betreft, zolang hij z'n knuffels maar heeft
Neem aan dat ze slaapt? Is het gelukt? Wij hebben samen het bed opgebouwd met hem en vaker gezegd grote kerel grote bed lekker slapen enz... Hij ging heerlijk slapen. Na een paar dagen kwam die erachter hoe die uit het bed kon en dat doet die soms dan ook. Ledikantje na 1 nacht weggehaald omdat die direct ginf slapen
Ja ze slaapt idd, in d'r ledikant Ze was al een beetje aan het mokken en aan het klagen toen we haar naar bed brachten dat ze in d'r kleine bedje wou.. Dus ik zei tegen d'r maar lieverd je bent nu toch een grote meid en grote meiden liggen in een mooi groot bed toen ging het wel, toen ze krap een half uurtje lag begon ze ontroostbaar te huilen (met pruillip) dat ze in d'r kleine bedje wou, dat brak m'n hart dus heb ik d'r maar over gelegd in d'r ledikant...
Ahh dat is natuurlijk ook spannend. Laat je de beide bedden nu staan? Misschien is het een idee om met haar een knuffel te kopen die dan in het nieuwe bed ligt? Ons zoontje is dit weekend over gegaan, maar ook meteen naar een nieuwe kamer. Dus we hebben het oude bed niet meegenomen. Bij hem werkt het het beste om in 1 keer een verandering door te voeren. Succes!
ze wilt helaas maar 1 knuffel, die heeft ze vanaf ze net thuis kwam uit het zkh.. voor nu laat ik haar ledikant nog maar even staan anders zitten we savonds met een probleem. we proberen het vanavond gewoon opnieuw, we zien het wel..
Toen onze oudste over ging naar een groot bed hebben we ook het ledikantje laten staan. Eerst ging hij nog in het ledikant en na een paar nachtjes ging hij toch in het grote bed. Het is ook best spannend natuurlijk zon groot bed. Komt wel goed
Ze ligt al ruim 2 uur in d'r nieuwe/grote bed! Ze werdt net even wakker omdat ze d'r teen stootte, ging even recht op zitten en toen ik zei lieffie het is al heel laat en alle kindjes slapen al ging ze weer liggen en was binnen no time weer vertrokken..
Fijn dat het goed gaat Ik zou ook de keuze voor haar nog even aanhouden, dus het ledikantje nog in zicht. Dan kan ze op haar eigen tempo over. Hebben wij hier ook gedaan, en werkte goed. Na een dag of 4 weggehaald en was geen probleem
ze heeft vannacht in het grote bed geslapen, werdt gisteravond laat nog wel even wakker dat het ze het erg warm had, haar haartjes waren nat van het zweet, ze was helemaal klam. dus ik heb haar deken achter op dr bed gegooid en heb een lakentje over dr heen gelegd toen is ze weer in slaap gevallen tot 6.15 vanmorgen. voor haar doen erg vroeg maar ben tevreden. we halen zondag haar ledikant weg, eerder komt het er niet van helaas..
Wij willen ons huis verkopen en "moesten" het ledikant waar dochter in sliep op de babykamer terugplaatsen. Wij hebben haar een hele tijd terug verhuisd naar een andere kamer aan de rustige kant van onze woning. Aangezien wij al van plan waren om haar met haar 2e jaar (augustus) in een groot bed te laten slapen hebben wij dit nu vervroegd. Dat grote bed stond altijd al op de slaapkamer waar zij sliep en zij is heel makkelijk overgegaan. We hebben samen het bed opgemaakt en het bedhekje geplaatst en zij is net als anders direct in slaap gevallen. Wel heel gek zo'n klein meisje in zo'n groot bed. En sindsdien slaapt ze dus in het grote bed (is een gewoon eenpersoonsbed). Haar ledikant is ondertussen verhuisd naar de babykamer. Het grappige is dat ze tot nu toe niet eens uit bed komt wat wij wel verwacht hadden.