Tussenlanding maken tijdens vliegvakantie... Help!

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Jingle, 2 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jingle

Jingle Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.200
    235
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Wij gaan eind september op vakantie naar Kreta met onze kleine vent van dan 6 maanden oud.

Nu keek ik net op de webpagina van de touroperator en tot mijn schrik zag ik dat we op de heenweg een tussenlanding op Kos hebben. We vertrekken om 15.05 vanaf Schiphol en zullen dan om 21.15 plaatselijke tijd aankomen. Dan doen we er dus ruim 5 uur over met twee keer opstijgen en landen. Terug is er wel een directe vlucht en dan doen we er 3 uur en 3 kwartier over.

Bij aankomst is er vervolgens een transfer van een uur ongeveer. Bij boeken vond ik dit niet zo'n probleem maar nu met die tussenlanding zie ik er als een berg tegenop!

Hebben jullie ervaring met een tussenlanding? Moest je het vliegtuig uit of kon je blijven zitten? Ik wil hem een flesje laten drinken bij opstijgen en landen maar hoe doe ik dat als het landen heel kort volgt op het opstijgen? Nog mensen ervaring met een transfer van 1 uur?

Alvast bedankt!

Oh ps vroeger had je van die pakjes nutrilon kant en klaar maar die zijn niet meer verkrijgbaar? Begreep dat die wel mee mogen als babyvoeding het vliegtuig in..

2. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Vreemd zeg, wij hebben naar Kreta nog nooit een tussenlanding gehad. Wij vliegen in september weer naar Kreta en hopelijk komt daar niet ook opeens een tussenlanding voorbij.

Wat betreft je babyvoeding: je mag gewoon een fles melk mee hoor. Voor de rest je melkpoeder mee en dan maak je in het vliegtuig eventueel een nieuwe en laat die opwarmen.

3. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Wij hebben dit ook weleens gehad in die periode. Je blijft gewoon in het vliegtuig en als je mazzel hebt sta je max een uur aan de grond. We hadden toen nog geen baby, dus verder kan ik je niet echt helpen.

4. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Naar Kreta toe hebben wij ook nog nooit een tussenlanding gehad, wij vlogen dan met Transavia. Maar ik ben helaas wel bekend met tussenlandingen en wij moesten er altijd uit en kregen dan zo'n transit kaart want als ze het vliegtuig moeten bijtanken dan mag je niet blijven zitten ( te gevaarlijk )

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Waarschijnlijk blijf je gewoon zitten, het is een tussenlanding omdat het toestel niet vol was dus hebben ze 2 vluchten gecombineerd, het is niet om te tanken ofzo zoals bij lange vluchten wel het geval is. Flesje bij stijgen en landen is misschien helemaal niet nodig, ik heb mijn kinderen als baby nooit aangelegd tijdens stijgen en dalen maar last van oortjes hadden ze nooit. En verder: laat het over je heen komen. Je verandert er nu toch niets meer aan en het komt best wel goed.

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    #6 Jippie, 3 aug 2013
    Laatst bewerkt: 3 aug 2013
    Wij zijn twee jaar geleden in begin oktober naar Kreta geweest, wij hadden op de heenreis een tussenstop in Antalya, Turkije. Eerst een hele poos in het vliegtuig gewacht, daarna moesten we uit het vliegtuig en werden we vervolgens naar een aparte wachtruimte gedirigeerd. Daar mochten we niet uit. Daarna weer in het vliegtuig en nog een poos gewacht totdat we mochten opstijgen. Uiteindelijk heel veel vertraging daardoor gehad.

Er was wel een reden voor, ik geloof niet dat het normaal ook zo lang duurt. Volgens mij moesten er mensen vanuit Turkije mee, die via dezelfde reisorganisatie (TUI-ArkeFly) weer terug naar huis gingen. Zij vlogen eerst mee naar Kreta en gingen vervolgens mee terug naar Amsterdam. En er was ook iets met het tanken, waardoor we het vliegtuig uit moesten. Er was gerekend op een bepaald aantal extra passagiers, maar er kwamen veel meer binnen. Daardoor klopte de berekening met de brandstof niet meer en zouden we veel te zwaar zijn om op Kreta te landen. Dus dat vergde ook nogal een hoop gedoe om alles weer op orde te krijgen. Op de terugweg hadden we gelukkig een rechtstreekse vlucht. In 2006 zijn we ook naar Kreta geweest, toen vlogen we zowel heen als terug rechtstreeks.

7. koala28

koala28 Niet meer actief

Wij hebben het gehad toen we vorig jaar naar Kreta gingen. Wij mochten in het vliegtuig blijven zitten. Het was alleen wel bloedheet in het vliegtuig tijdens het wachten. Duurde iets meer dan een uur voordat het vliegtuig weer vertrok.

8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Heb het in april gehad naar Tenerife, mijn dochter was toen ook 6 maanden. Hadden een tussenlanding op La Palma en hebben een uur en 3 kwartier aan de grond gestaan! Mochten het vliegtuig ook niet uit, en het was bloedheet.
    Geef zelf borstvoeding, maar voor het opstijgen kwamen de stewardessen (Transavia) vragen of ik water nodig had om een flesje te kunnen maken. Dat was dus wel erg netjes geregeld. Mijn dochter heeft nergens last van gehad en het grootste deel van de reis heerlijk geslapen.

9. Jo85

Jo85 Niet meer actief

wij hebben regelmatig tussenlandingen met tank stops.
    Maar tot nu toe altijd in het vliegtuig mogen blijven zitten alleen was dat wel zitten en dus niet door het vliegtuig lopen.

10. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    De ene keer kun je eruit en de andere keer niet, wellicht weten ze het bij je touroperator? Met wie ga je?
    Ik snap dat je baalt, maar daar kom je wel overheen, doe lekker relaxed, dan zijn je kids dat ook. Veel plezier vast!

Deel Deze Pagina