Zeurend gevoel links

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door w03z3l, 31 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Ik zie zo vaak van dit soort topics voorbijkomen en tot nu toe was ik een van de gelukkigen die weinig tot geen last had van lichamelijke ongemakken, kwaaltjes en zorgen...
    Maar sinds gisteravond (weet niet precies wanneer het begonnen is) heb ik links een zeurend gevoel.. Het is niet echt pijn en het zijn niet echt steken, maar het is een heel vervelend zeurend gevoel wat met vlagen komt maar bijna continu... De hele nacht zo ongeveer last van gehad en tot nu toe is het nog niet echt weggeweest... Het is een beetje m'n zij, tussen m'n ribben en heup, zo ongeveer halverwege... M'n darmen...? Misschien?
    Vraag me af of en wat ik hiermee moet... Dokter bellen? Afwachten? Hoelang?
    Heb geen rare dingen gedaan ofzo dus geen idee waar het vandaan komt.... Oh ja en gister een pretecho gehad, alles was prima met de kleine.. Maak me dus ook niet echt heel erg zorgen maar weet het even niet en het is gewoon vreselijk irritant....

Misschien geen overbodige luxe om er ff bij te zeggen.. Ik ben overgevoelig voor enge verhalen (lichte hypochondrie) dus ik durf dit soort dingen normaal helemaal niet zo te vragen bang voor enge antwoorden maar wist nu ff niet wat anders te doen..

2. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Wat vervelend! Helpt het als je er wat warms op legt? Een kruik of pittenzak of lekker in bad of onder de douche? Misschien dan gewoon bandenpijn, je buik die aan het groeien is? Als je pret echo goed was kun je er in elk geval vanuit gaan dat er niks met je kindje is, dat is wel fijn. (Hier ook een behoorlijke hypochonder, dus weet hoe dat werkt ;)) Hopelijk ben je er snel weer vanaf. En als je je toch zorgen maakt gewoon bellen hoor, daar zijn ze voor!

3. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Dank je voor je reactie BallerinaN...
    Ik dacht dat een kruik niet zo goed is voor de kleine, vandaar dat ik dat nog niet gedaan had... Vanmiddag dacht ik even, waarom heb ik hier eigenlijk een topic voor geopend, want zo erg is het niet en maak me vast druk om niks.. Maar het gaat nu wel steeds meer pijn doen.. Het trek wat naar achteren, richting m'n rug. Banden? Kan dat zo gevoelig zijn dat je bijna niet meer rechtop kan zitten? :(

4. noa2410

noa2410 Lid

28 mrt 2015
    11
    0
    0
    NULL
    NULL

Hey meid,

Heb ik ook nog steeds af en toe last van. Wat betreft de warmte het licht de pijn echt op. Heb de vk gebeld e. Die adviseerde om beter een hotpack aan te schaffen die kon niet te heet worden en gebruiken ze ook bij de bevalling.

Een tip wat bij mij goed werkte is als je gaat slapen een kussen tussen je benen en 2 paracetemol voor het slapen gaan en dat werkt tot nu toe nog steeds prima

Groetjes,

Noa

5. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Je banden kunnen inderdaad echt heel pijnlijk zijn. Heb er van de week ook flink last van gehad en heb er ook even voor gebeld. Advies was warm bad of douche. Daar trok het inderdaad van weg. Ik weet niet of het je gerust stelt maar ik gebruik mijn hele zwangerschap al een warme pittenzak tegen buikpijn, krampen, bandenpijn enz. Wordt hier ook gewoon aangeraden door mijn gyn. Ook is het geen probleem een lekker warm bad te nemen. Je mag bijv ook weeën opvangen in bad, dus kan me niet voorstellen dat het slecht is. Maar als jij je daar niet fijn bij voelt moet je het niet doen, gewoon doen wat voor jou goed voelt!

6. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Ik herken het wel, bij mij zijn het m'n darmen, heb dit tijdens al m'n zwangerschappen gehad. Ook behoorlijke moeite met afgaan :D, ondanks m'n vezelrijke dieet. Dus nu maar aan de zakjes movicolon.

7. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Ja mijn stoelgang is ook niet altijd even best momenteel, ondanks dat ik toch zo m'n best doe om goed en gezond te eten...
    Heb jij dan ook zo'n pijnlijk gevoel op die plek?
    Laatst had ik het wat hoger, net achter m'n ribben, echt flink pijn. Heeft 1,5 uur geduurd, toen voelde ik een soort plop, en toen moest ik naar het toilet (sorry voor de details) daarna was het weg..
    Zouden dit dan toch ook mijn darmen zijn? Ik ben vandaag wel redelijk goed naar het toilet geweest zeg maar, haha

8. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Hele verhaal weg, poging twee!
    Bij mij zijn het mn darmen. Heb er normaal al last van (spastische dikke darm) maar tijdens mn zwangerschappen helemaal. Niet zo gek, onze darmen worden verschoven en verdrukt, zou ik ook van gaan protesteren ;) Ik voel zelfs af en toe de opstopping zitten (harde "bal") als ik in mn buik druk (als ik niet zwanger ben), die probeer ik dan weg te masseren.
    Wat kan helpen:
    - warme kruik (niet met kokend water maar gewoon warm)
    - pcm
    - meer vezels eten (donker brood, fruit enz)
    - meer drinken
    Als dat allemaal niet afdoende helpt kan de huisarts movicolon of iets soortgelijks voorschrijven.
    Bandenpijn en groeipijn vind ikzelf scherper/pijnlijker dan mn darmen, maar das per persoon verschillend.

9. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Doordat alles groeit en een nieuw plekje krijgt en in verdrukking komt, kun je best veel last hebben van je darmen.
    Ik heb ook voornamelijk last aan de linkerzijde last. Voel aan toenemende zeurende pijn aan, dat ik naar t toilet moet :D.
    Normaal heb ik dat echt niet en geen problemen mee.
    Voel bij zwangerschappen ook nooit aan dat ik honger heb, normaal rommelen m'n darmen wel, maar dat doen ze bu ook niet. Lijkt wel of ze een beetje stilliggen ofzo.

10. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Iedereen bedankt voor de tips!
    Kruik hielp vannacht een beetje, maar net toch voor de zekerheid even gebeld met de vk. Ik moet wel even urine naar de huisarts wegbrengen voor controle op blaasontsteking. Dat kan die pijn ook veroorzaken namelijk. Mag zo gelijk komen en word zsm nagekeken vanwege de zwangerschap, dus laat de uitslag nog wel even weten!

Deel Deze Pagina