Rare vraag : pendelen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Regenboog01, 21 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Regenboog01

Regenboog01 Bekend lid

23 jan 2017
    792
    478
    63
    hoi,

Ik heb denk ik een hele gekke vraag, maar ik ga hem toch stellen..
    Ik heb in het verleden een miskraam gehad en daarna een niet zo makkelijke zwangerschap en periode erna.. al met al best een rollercoaster geweest.

Nu ben ik opnieuw zwanger en het heeft me toch niet in de koude kleren gezeten om het zacht uit te drukken.
    Ik merk dat ik een veel mee bezig ben, snel angstig, bezorgd, verdrietig etc.
    Binnenkort als het goed is een gesprek met een coach die me hopelijk kan helpen om wat fijner door de zwangerschap te helpen. Het was een hele drempel voor me, maar heb toch de stap genomen om mijn verhaal te doen bij de vk.

Nu vroeg ik me af (had het ergens gelezen) of er iemand is die kan pendelen of dit een fijne zwangerschap wordt of in ieder geval minder zorgelijk dan bij de eerste?
    En wegens emotionele gebeurtenis zijn we heeeeeel nieuwsgierig of we een jongen of meisje krijgen.
    Ik heb sterk een gevoel, maar kan het mis hebben natuurlijk.

Sommigen zullen het misschien niet snappen en excuses daar dan voor, maar hopelijk geeft het me wat meer rust ofzo.. ik weet namelijk wat me mogelijk e wachten staat maar dan is het ook fijn om dat gewoon te weten; zodat ik me er alvast op voor kan bereiden.

Alvast bedankt..

2. Regenboog01

Regenboog01 Bekend lid

23 jan 2017
    792
    478
    63
    Niemand helaas?

3. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Je zou in het pendelforum kunnen informeren of er iemand is die voor je wil pendelen.

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

4. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Het eerste wat bij mij opkomt is, als er dan uit het pendelen komt dat het niet makkelijker wordt? Zou je daar dan rust door krijgen, omdat je het dan kan accepteren? Mij lijkt het me dan juist voor mezelf veel onrust geven.
    Ik zou het denk ik niet durven om het t willen weten.

5. Regenboog01

Regenboog01 Bekend lid

23 jan 2017
    792
    478
    63
    Goede vraag @spruitje80.
    Ja, eerlijk gezegd wel. Het zal niet makkelijk zijn, maar onwetendheid / onzekerheid geeft me meer onrust.
    Dus als ik het weet, bereid ik me er op voor, schakel ik mijn hulptroepen in en laat ik het los.
    Waarom ik dat nu al niet kan? Omdat het nog niet zover is en ik het dus niet weet. Dan blijf ik stiekem hopen / geloven in de positieve kant en dat maakt me weeën onrustig, want wat als ik het mis heb? Dan komt de klap harder aan.
    Ik weet niet of ik het goed uitleg zo, maar het is een gevoel.. sorry als ik niet helemaal duidelijk ben

Thea23 vindt dit leuk.
  6. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Nee hoor helemaal duidelijk! Ik kan het wel begrijpen. En ik denk ook zeker dat het heel belangrijk is bij dit soort vragen om beide kanten te kunnen accepteren en rust te krijgen.

Thea23 vindt dit leuk.
  7. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Als pendelaar beandwoord ik dit soort vragen nooit!
    Want ook een pendel kan het mis hebben.
    Meisje/jongen wil ik best pendelen of waneer iemand zwanger zou kunnen worden (maand/jaar)
    Maar gevoelige vragen of iets goed gaat of niet in zwangerschap waag ik me niet aan .

Hopelijk kan je voor jezelf een beetje de rust vinden.
    Ik weet dat het mega moeilijk is om vertrouwrn te krijgen als het al vaker beschaamd is.
    Ook ik schiet door de kleinste dingen in paniek en heb mezelf voorgenomen om niet in mijn lichaam te vertrouwen maar op dit kindje ..

8. Regenboog01

Regenboog01 Bekend lid

23 jan 2017
    792
    478
    63
    Dankjewel @Thea23 voor je reactie. Dat kan ik heel goed begrijpen.
    Zou je voor mij willen / kunnen pendelen wat betreft het geslacht?
    Niks moet, alles mag.. vrijblijvende vraag.

Ik hoop ook dat ik de rust kan vinden. Morgen een extra controle bij de vk en volgende week maandag een afspraak bij een coach om mij te begeleiden tijdens de zwangerschap.

9. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Stuur maar je volledige naam en achternaam (getrouwde naam en meisjes naam ) en geb datum in prive ..

10. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Fijn dat ze zo goed met je meedenken !
    Hopelijk heb je een heerlijke zwangerschap voor de boeg ❤️

11. Regenboog01

Regenboog01 Bekend lid

23 jan 2017
    792
    478
    63
    Dankjewel. Ik heb je een oh gestuurd.

12. Regenboog01

Regenboog01 Bekend lid

23 jan 2017
    792
    478
    63
    Ik bedoel pb

13. Regenboog01

Regenboog01 Bekend lid

23 jan 2017
    792
    478
    63
    @Thea23 heb je mijn berichtje gehad? Heb nog nooit een pb gestuurd. Dus ik weet niet of het goed gegaan is?

14. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Is goed gegaan hoor maar het is hier de hele dag druk geweest en nu spits uur ( voetbal,eten,douchen,slapen) ga er vanavond voor zitten

15. Regenboog01

Regenboog01 Bekend lid

23 jan 2017
    792
    478
    63
    Super hoor. Dankjewel, vind het ook heel fijn dat je het wil doen. Hoeft niet meteen stap op sprong! Ik was alleen even benieuwd of je het had ontvangen en dat is dus goed gegaan :). Rustig aan

Deel Deze Pagina