Flapoortjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door marly87, 3 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marly87

marly87 Actief lid

8 jan 2012
    463
    0
    16
    Mijn baby van 4 maanden oud heeft flapoortjes. is het gevaarlijk om snachts een haarbandje bij hem om te doen? Zodat ze misschien iets recht groeien?

2. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Het lijkt mij wel gevaarlijk ja. Als de haarband naar beneden glijdt en rond zijn hals komt te liggen, nee dat lijkt me niet echt veilig.

Flaporen ontstaan ook door aanleg, ik geloof ook eerlijk gezegd niet dat het helpt.

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ja dat is gevaarlijk...

En nee dat gaat echt niet helpen tegen flapoortjes.....o_O

4. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.881
    5.137
    113
    Is dit serieus? o_O

Hotsiflots en Victoria30 vinden dit leuk.
  5. jeshh

jeshh Niet meer actief

Flapoortjes kun je echt niet met een haarbandje rechtzetten. Net zoals je tanden niet met enkel een elastiekje recht kunt zetten of je X-benen met een stuk touw.. Daarnaast lijkt het me ook erg gevaarlijk.

6. 2augustus1992

2augustus1992 Niet meer actief

Alleen het idee al, hoe kom je er op. Levensgevaarlijk om iets over het hoofd van een baby te doen, en nog elastiek ook. Dat je daar überhaupt aan denkt.

7. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hoi ik heb een kennis die heeft 2 kids met flaporen en hun deden in de baby periode dat witte verband tape bij de oren. Ik heb geen idee of het geholpen heeft. Ik weet wel dat bij de zoon de oren ook een beetje krulde en daar hielp het wel tegen.

Tape deden ze trouwens gewoon overdag

8. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

Stel je niet zo aan. Sommige meisjes worden net niet geboren met een haarband om hun hoofd

9. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Dat is gevaarlijk ja. Straks knelt het om het nekje. Hoe erg zijn de flaporen?
    Ik heb in mijn omgeving wel kindjes gezien met een beetje flaporen waarbij het gewoon bij het kind past waardoor het eigenlijk niet eens opvalt.
    Je kindje is ook nog maar 4 maanden, wie weet trekt dat allemaal nog wat bij.

10. 2augustus1992

2augustus1992 Niet meer actief

E
    en daarom minder gevaarlijk?

11. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Zou het niet doen. Erg gevaarlijk en helpt niets.
    Mijn oudste heeft ook flaporen, geloof dat ze pas vanaf een jaar of 7 opereren?
    Ze heeft het niet heel erg / storend ( nou ja, vind ik dan ;)) ik denk dat we het van haar af laten hangen of en wanneer ze eventueel geopereerd wil worden.

12. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    :O Nee dat is geen goed plan. Onze jongste heeft ook flaporen en eerlijk gezegd zie ik dat niet als een probleem. Mocht hij het als een probleem zien kunnen wij kijken wat eraan gedaan kan worden. Hij krijgt steeds meer haar. Het lijkt erop dat het krullen gaan worden dus dan zullen wij het bij de kapper zo laten knippen dat er niet meer aandacht op komt. Verder hoort het bij hem en heb ik het geen enkel moment lelijk gevonden.

13. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.662
    5.697
    113
    Wat een gekke gedachte heb jij. Hopelijk heb je niet meer van die rare gedachten.

Als het later veel problemen opleverd kan het geopereerd worden. Maar laat dat maar aan je dochter over als ze oud genoeg is om er over te beslissen ;)

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    mag toch aannemen dat de moeders van deze meisjes , wanneer ze de kinderen in bed leggen, de haarband afdoen.

2augustus1992 vindt dit leuk.
  15. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Je baby is pas 4 maanden. Hij is pas net op de wereld en je wil hem nu al cosmetisch veranderen?

Lekker laten zitten. Misschien heeft hij er helemaal geen last van later.
    En het kan altijd nog bijgroeien. Bovendien is een haarbandje in de nacht levensgevaarlijk. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat je dat niet weet. Het kan om zn nekje komen. Die kans is ontzettend groot!

16. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Jemig, ik vind het eigenlijk best verdrietig dat je je kind met 4 maanden al wil aanpassen zodat hij in je plaatje past. Ik snap dat flaporen niet geweldig zijn maar dat kan echt nog alle kanten op met vier maanden.
    Om je kind een haarband om te gaan doen zodat het recht groeit heeft echt geen nut en zoals al gezegd is, het is nog gevaarlijk ook.
    Als het blijft en je kind ervaart er op ten duur last van dan kan je het nog altijd laten opereren maar, sta er dan wel bij stil dat je je kind een best heftige operatie laat ondergaan.

HappyRabbits en Hotsiflots vinden dit leuk.
  17. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

:eek: :eek:

Sorry hoor, ik snap echt niet hoe dit in je hoofd op kan komen om dat s nachts te doen1 het kan om het nekje indd heen komen en het zal maar over net neusje/mondje terecht komen..

Dus NEE ik zou het njet dien!

18. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Onze dochter heeft ook flaporen, ze had ook maanden geen haar dus viel extra op.
    Ondanks dat ik het ook wel iets schattigs vind hebben kan ik mij voorstellen dat dit voor haar natuurlijk niet leuk is en zij het risico loopt om gepest te worden (mijn moeder heeft flaporen gehad, is hier vroeger mee gepest en is op haar 14e geopereerd).
    Wij hoorden toen dat het, bij die kleintjes, afgeplakt kon worden bij de dokter. Toen ik hiervoor belde was onze dochter bijna 10 maanden en al te oud voor deze 'behandeling'.
    Inmiddels is ze ruim anderhalf, heeft veel haar en lijkt het veel minder op te vallen, mocht het straks toch problemen opleveren kunnen wij, op haar verzoek een operatie laten doen.
    Het voordeel is dat ze een meisje is en lang haar heeft, waardoor het minder op valt.
    Je zou de huisarts kunnen bellen om eens te informeren over het afplakken, je kunt ook gewoon afwachten... misschien valt het straks wel reuze mee.
    Zou in ieder geval geen haarband om doen in de nacht, veel te gevaarlijk!

Nic1976 vindt dit leuk.
  19. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik had achteraf gewild dat er bij ons eerder actie op ondernomen was! Dus zo verbaasd ben ik niet over deze vraag, en vind de reacties hier dan ook vooral betuigen van onwetendheid.

Mijn zoon heeft ook 1 flapoor, die staat ver uit en was al vanaf de 1e dag duidelijk. Ook gezegd door het CB, de verloskundige, het ziekenhuis en de kraamhulp. Maar, niemand die verder zei dat je er de eerste maanden nog heel eenvoudig iets aan kan doen.

De huisarts en het CB gaven wel aan dat we hem er aan kunnen laten opereren als hij tussen de 5 en 13 jaar oud is. Vaak wordt dit gedaan om pesten de voorkomen.

Pas te laat kwam ik er achter dat een doorverwijzing naar een KNO arts het ene flapoortje mogelijk eenvoudig had kunnen oplossen. Op zeer jonge leeftijd (bij voorkeur nog voor de eerste 3 maanden, maar tot 6 maanden zijn er nog mogelijkheden) kan een spalk worden aangemeten voor een flapoortje. Het kraakbeen is nog zo soepel, dat door het eenvoudig dragen van een spalkje het oortje gevormd kan worden. Dat maakt een operatie op latere leeftijd in een aantal gevallen overbodig.

Zelf afplakken van een oortje wordt afgeraden. Ik zou in dit geval dus contact opnemen met de huisarts en vragen om een doorverwijzing. Mogelijk zijn er nog mogelijkheden nu ze zo klein is!

20. Ballon

Ballon Niet meer actief

Wauw. Wat kunnen sommige toch lelijk doen zeg. Je kunt het toch ook op een andere manier zeggen, mijn hemel zeg:eek::confused:

Deel Deze Pagina