Hallo allemaal; graag jullie ervaringen gevraagd ivm het volgende: Wij hebben zaterdag een reservatie gedaan bij een vakantiepark. Toen wij echter de bevestiging kregen, zagen we dat we een fout hebben gemaakt.(verkeerde accomodatie, de gewenste accomodatie is in die periode niet meer beschikbaar) Ik heb gisteren meteen een mailtje gestuurd met de vraag of we nog konden annuleren.(tot nu toe niks teruggekregen) In de bevestiging staat dit: 'Let erop dat de boeking pas definitief is na aanbetaling van 20% van de reissom!' Betekent dat dan dat de boeking nu nog niet definitief is en we er 'onderuit' zouden moeten kunnen?(nog niks betaald namelijk) In de algemene voorwaarden staat echter dat als je minder dan een maand voor de ingangsdatum annuleerd, je 90% van de overeengekomen prijs moet betalen.(tja, het is volgende maand, dus dat kan sowieso niet minder zijn) Die 90% zou ik heel erg vinden, want dan kunnen we dus niet op vakantie! Wat denken jullie?
Volgens mij kun je hier nog prima vanaf. Je hebt nog niets betaald en via internet heb je volgens mij altijd 7 dagen bedenktijd. Maar bel anders voor de zekerheid de organisatie waarbij je geboekt hebt even, zij kunnen je vast meer vertellen.
Die 7 dagen bedenktijd is niet altijd zo, ik heb eens een keer een vakantie geboekt en daar stond toen duidelijk bij dat het definitief was en dat je dus niet die 7 dagen had. Moet er dan denk ik wel duidelijk bij vermeld staan.
Van bedenktijd heb ik niks gelezen, ook niet in de algemene voorwaarden.... Waarom ik niet bel...ik ben niet zo'n telefoonmens. Ik ben altijd bang dat ze me onder tafel l*llen, ben heel verlegen aan de telefoon. Mijn vriend nog erger!
Onder "herroepingsrecht" wordt verstaan: bij een verkoop op afstand (internetaankoop) acht de wetgever het noodzakelijk de consument een 'bedenktijd' van zeven werkdagen te gunnen.
Zij hebben daar met inboeken toch een fout gemaakt. Jij wilde die accomodatie en zij hebben daar de verkeerde ingeboekt, lijkt me niet jouw probleem. Ook al ben je geen telefoonmens, je kan met zoiets toch beter bellen.
Ik zou toch ook even bellen, dan weet je het gewoon zeker. Maar het lijkt me hun probleem als ze de verkeerde accomodatie inboeken. Schrijf anders van te voren de punten op die je wilt bespreken aan de telefoon. Kan erg helpen met je zekerder voelen.
De wet staat nog altijd boven de "zelf verzonnen" regels van de aanbieder. En volgens de wet kun je er binnen een week nog vanaf zien. Wij hebben ook wel eens een verkeerde boeking gedaan, hebben toen gebeld en toen is alles geregeld. Dus ik zou echt even bellen!
Dat klopt. Dat neem ik tenminste aan, omdat als ik nu kijk die accomodatie niet beschikbaar is. Nog geen mailtje teruggehad, dus zal morgen toch maar bellen...dat van die punten vantevoren opschrijven vind ik een hele goeie, dankjewel, Droombeebje! (poeh word toch al een beetje nerveus als ik er aan denk...voel me altijd helemaal rood en trillerig worden als ik zo'n gesprek voer en kan dan goed niet uit m'n woorden komen) Dankje voor jullie reacties!
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Kopen_op_afstand_via_internet_of_telefoon/Basisinformatie/Bedenktijd_bij_koop_op_afstand Kijk anders even op deze link. Maar als de fout niet bij jullie ligt maar bij de ondernemer (wat bij jullie het geval is), hoef je helemaal niets te zeggen over wel of geen bedenktijd. Als hij niet kan leveren wat je met hem bent overeengekomen kun je gewoon ontbinden.
@Mamasu; dankje voor de link! Er staat echter wel dit op; Wanneer koopt u wel op afstand, maar hebt u geen bedenktijd? U krijgt geen bedenktijd als u een van de volgende producten op afstand koopt: reizen die u op internet boekt Dus daar vrees ik dan wel een beetje voor... En hoe weet ik of de fout bij hun ligt? Als ik nu kijk is het gewoon niet beschikbaar, dus heb ik dan niet gewoon mis gekeken bij het boeken?