Vraagje over slaaphouding/in slaap vallen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vruchtje24, 6 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi,

Ons dochtertje van 3 maanden slaapt op haar rug en kan alleen maar op links inslaap vallen. De draait dan ook weinig met haar hoofd. Heel soms zie ik haar ook in het midden liggen of op rechts. Ze kan haar hoofdje verder goed draaien en doet dat dan ook als ze wakker is in box, opschoot, wipper etc.

Ik word er zelf een beetje zat van om haar in haar slaapje steeds om te draaien naar rechts (ivm eventuele afplatting). Tot wanneer is dat draaien van hoofdje nodig. CB afgelopen week nog dat ze een mooi rond hoofdje heeft, maar ja misschien ook doordat wij af en toe hoofddraaien?!

Spreek je nu van een voorkeurshouding of niet. Of gewoon van een slaaphouding die zij prettig vindt? En zou jij blijven omdraaien? Misschien ligt ze s'nachts ook wel bijna de hele nacht op links?

groetjes Vruchtje

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.063
    1.296
    113
    Nederland
    Volgens mij tot een maand of 3 kun je t beste het hoofdje draaien naar de niet voorkeurs kant. Mijn zoontje heeft dit ook gehad, voorkeur voor rechts. Ik legde m s avonds in bed met een opgerolde hydrofiele luier aan de rechterkant, zodat hij niet direct rechts ging liggen. Zodra wij op bed liggen, dan haalde ik m weg.

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Nog ervaringen/tips?:)

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Als ze niet zelf draait kun je dit het beste volhouden tot 1 jaar. Dan is het hoofd zo stevig dat het niet meer zoveel uitmaakt. Wij hebben hetzelfde gehad.

5. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Mijn dochtertje had wel een sterke voorkeur naar links. Toen dit overdag vrijwel verdwenen was, bleef t 's nachts nog wel. Van de fysio moest ik toen een opgevouwen handdoek onder het matras doen (zodat het dus wat schuiner ligt), waardoor het meer moeite kost is om naar de orkeurskant te kijken. En het dus makkelijker is om naar de NIET voorkeurskant te kijken. Heb dit 2 weken gedaan en het was weg.

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Soieso moet je tot minimaal 10 maanden het ee
    In de gaten houden en in jou geval dus elke keer t hoofdje draaien

Je zou evt ook nog voor een zijslaapkusaen kunnen kijken als je t niet vertrouwd

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Bedankt voor de tip ik ga het zeker proberen met de handdoek onder het matras

8. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Mijn dochter van dezelfde leeftijd kijkt ook graag naar links.
    Ze heeft ook geen afplatting van haar hoofdje en kan ook goed alle kanten opkijken.
    Ik ga ongeveer 1 keer in de 2 weken naar de osteopaat met haar en zij gaf deze tips:
    Afplatting goed in de gaten houden tot iig 5 maanden
    Als je overdag goed stimuleert dan maakt het voor de nacht niet uit.

9. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ons dochtertje heeft ook een voorkeurskant en om die reden hebben wij een zijliggingskussentje voor haar. De ene dag ligt ze de ene kant op de andere dag de andere kant op. Inmiddels is ze zo groot dat ze in no-time naast het kussen aan de andere kant van haar bed ligt, maar de eerste 7 maanden hielp het goed. Volgens onze fysio blijft het hoofd nog tot ongeveer de eerste verjaardag redelijk zacht. het lijkt me dat je het tot die tijd een beetje in de gaten moet houden, hoewel het steeds moeilijk te beïnvloeden is naarmate ze ouder worden vind ik.

10. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Al de slaap driehoek geprobeerd?

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    oké waar kan ik die kopen?

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    @ tuttie
    Met je stukje over et overdag goed stimuleren zodat het snachts niet uitmaakt ben ik het niet mee eens...

Kindjes slapen meer dan datze wakker zijn...
    De tijd die ze wakker zijn en het stimuleren valt totaal in het niet met de tijd die ze slapen
    Dus alleen stimuleren als ze wakker zijn is gewoon niet voldoende

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Bedankt weer voor de reacties, links en tips!!

Vanochtend vroeg keek ik op de camera en toen lag ze "uit haarzelf" op midden/rechts. Geen idee hoelang maar zeker half uur gezien.

Vandaag heeft ze alle slaapjes op haar "niet voorkeurskant dat is rechts" gelegen. Wij hebben wel haar hoofdje naar rechts gedraaid, maar ze draaide niet terug. Wel een goed teken dus, maar geen idee hoe blij ik hiermee moet zijn.

Hoelang liggen kindjes met een "echte" voorkeurshouding op hun "niet voorkeurskant" helemaal niet of hooguit na 5 minuten draaien ze terug of na 2 uur? Ons dochtertje kan dus ook 1,5 uur op haar "niet voorkeurskant liggen" spreek je dan nog van een voorkeurshouding pffff ingewikkeld hopelijk begrijpen jullie het nog?

Dank alvast!!

Deel Deze Pagina