Hoi allemaal, Mijn kleine man doet raar met zn tong, de hele dag ' speelt'. Hij met zn tong, in zn mond uit zn mond, hij deed dit al dat ie 1 week oud was maar nu is het constant ook heeft hij veel speeksel wat ie wegslikt, en als ie slaapt blaast ie bubbeltjes om hetmaar zo te zeggen , ( moeilijk uit te leggen) wat kan dit zijn
Lijkt op verborgen reflux, dan komt de voeding weer omhoog en dan zie je dat. Wat voor voeding geef je? Als je fv geeft kan je dat wat indikken met Nutriton dan wel misschien een andere speen als het te dik is voor het kleine gaatje. Als je bv geeft kan je voor de voeding een papje van de Nutriton maken en dat eerst geven. Je kan het ledikantje aan de voorzijde wat hoger zetten met 2 dikke boeken van dezelfde dikte. Heeft hij verder geen klachten?
Geen idee, maar mijn oudste deed dit kort voordat de eerste tanden doorkwamen. Het zag er een beetje zwakzinnig uit maar toen de tandjes er eenmaal waren, was het ook weer over. Hij had zijn eerste tanden ruim voor de drie maanden.
Hmm, daar had k nog niet aangedacht , het ziet er idd uit of ie niet helemaal 100% is haha, en hij huilt ook wat meer dan normaal
Tandjes met 8 weken lijkt me wat snel.. Tongetje uitsteken schijnt toch wel een kenmerk te zijn van verborgen reflux. Nog bij de huisarts geweest?
Ben bij de ha geweest, maar die vindt het niet er op lijken aangezien die ook gewoon plat ligt in zn bed, box en ookomdat ie gewoon slaapt van 21:00-06:30 , ha denkt dat ie zo huilde door zn enting van afgelopen donderdag
Dochterlief doet ook heel maf met haar tong. Ziet er echt heel gek uit en ook het veel speeksel en belletjes ken ik. Maar volgens mij ook geen verborgen reflux inderdaad. Heeft verder ook nergens last van. Fijn dat het waarschijnlijk bij jou ook niet zo is!
Hihi onze kleine heeft dat ook een tijdje gedaan Vond et stiekem heel grappig haha Maar nu doet iet niet meer
Heeft ons kereltje ook gedaan een poosje, ging vanzelf weer over. Had overigens niets met tandjes of reflux te maken.....
Hier heeft hij het ook gedaan tot een week of 8. Dacht eerst ook aan reflux maar verder had hij geen klachten. Hij is nu bijna 10 weken en hij doet het niet meer.
Hier doet ze dat sinds een paar weken, verder heeft ze echt geen last ervan ofzo, dus ik denk dat het gewoon een soort spelen is idd. Ze heeft wel refluxklachten gehad, maar dan maakte ze vooral slikbewegingen met haar tong waarbij ze erg vies keek en somsook begon te huilen; daar is nu echt geen sprake meer van. (Reflux kwam door kma en nu krijgt ze geen koemelk meer binnen, dus weg reflux )
volgens mij ontdekken ze gewoon van he er zit iets in mijn mond mijn dochter deed het ook constant maar niks geen problemen verder als reflux ofzo, het hoort er gewoon bij denk ik!
Mijn zoontje heeft ook momenten dat hij zijn tong steeds uitsteekt. Soms blaast die ook belletjes. Maar andere "klachten" heeft hij ook niet. Denk dat het is wat Gien zei; ontdekken wat in hun mond zit en wat ze ermee kunnen. Mijn zoontje probeert ook van alles na te doen wat wij doen met onze mond.