Fietsen met baby in draagzak

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pepepe, 14 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    levensgevaarlijk! Je zou maar iets krijgen op de fiets. Ook al is de kans klein, hij is er wel. Sorry maar snap niet dat mensen hun kind zo in gevaar brengen!

2. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Koop een fietskar!! Je hebt speciale babyschalen voor in de fietskar. Ik vind dat je echt heel onverantwoord bezig bent. Hoe moeilijk is het nu om even verder te kijken en iets anders te kopen? Marktplaats staat vol met fietskarren.
    En een niet-ergonomische babydrager is ook nog eens slecht voor de heupjes.

3. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.171
    1.848
    113
    ik zou het niet doen zeker niet als het een drukke stad is.
    Ik zelf durf geen draag zak te gebruiken ook niet met lopen.
    En ik wacht nu in spanning tot het einde van de maand op mijn vakantie geld want dan kan ik weer fietsen met de kleine.
    Want ik ga een fiets kar kopen:D.
    Als ik val valt mijn kleine meid niet mee want de fiets kar blijft staan.
    Dus miss een tip?
    En je kan ook boodschappen doen en ombouwen om te lopen achter zo'n fiets kar

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Vrienden van ons fietsen wel met kindje in de draagzak. Tja moeten ze zelf weten, ik zou het zelf niet doen maar mijn tweede naam is dan ook kluns. Ik ben al zo vaak gevallen met fiets, of lopend, dus ik ga er niet aan beginnen..

5. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Idd ik ben het met je eens,ik ben tijdens de zwangerschap van mijn meisje(nu 5 maanden) 2 keer door een auto geschept geweest.
    En dat was echt niet mijn fout want ik fietste op een fietspad.

Daar lag ik dan met mijn dikke buik op de grond,en de lapzwans die me schepte reed gewoon door,omstanders hebben mij opgeraapt en 1 vrouw heeft me zelfs naar het zh gereden omdat ik een bloedingkje had,dacht nee he raak mijn wondertje kwijt.

Het kan dus zelfs 2 keer in een jaar gebeuren en dat met 2 weken ertussen.

Na wat ik heb meegemaakt zou ik dus nooit mijn meisje in de draagzak mee nemen,LEVENSgevaarlijk.

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    je neemt dus bewust een groot risico en probeert door dit topic te openen een beter gevoel erbij te krijgen?
    Als je het wilt doen moet je het vooral doen maar ga nou niet doen alsof het niet gevaarlijk is.

Maar goed je moet het lekker zelf weten... ik vind het superstom en zwaar onverantwoordelijk.
    Als jij die 5 minuten die je er misschien mee wint belangrijker vindt dan het welzijn van je kind... sja...
    maar ga alsjeblieft niet trots lopen doen hier op het forum... bah

7. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Tsjaa, ik zie zoveel bijzondere ouders, hup baby op scooter, klein kind los achterop bagagedrager langs drukke weg. Mooie foto's van baby bij een hond in de mand, weet ik t allemaal niet....meestal gebeurt er inderdaad niks.....maar stel je voor..... Je vergeeft t jezelf nooit...

8. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Vind ik ook,die 5 minuten kan er van alles vreselijk fout gaan,toen ik geschept werd de 2de keer,toen was ik even 5 minuten op de fiets weg,receptje bij de apotheek halen,ik ben in die 5 minuten van huis op de fiets dus wel mooi geschept.
    Het zh zei gelijk: Daar ben je weer,tja je verwacht het niet dat je geschept word in die 5 minuten,maar het gebeurde dus wel,
    ik was toen 29 weken zwanger,nou mooi dat ik niet meer op de fiets ging.
    Heb sinds die 29 weken tot nu dus niet meer gefietst,ben als de dood weer geschept te worden.

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Natuurlijk raadt maxi cosi het af, het is niet door hen ontwikkeld. Even nadenken he ;)

Waarom koop je geen fietskar voor achter je fiets. Die van ons was maar 139 euro en zo fijn! Je voelt nauwelijks dat je hem achter je fiets hebt en het is een stuk veiliger.

10. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik zou het zelf ook nooit doen. Dan lopen of de Steco Baby Mee voor MC.

Gemiddeld kunnen kindjes trouwens met 9 maanden al in een fietsstoeltje.

11. pepepe

pepepe Lid

10 mei 2011
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames, je kunt ook wel erg overdrijven hoor!
    Kan er zelfs wel een beetje boos om worden om de rare reacties van een aantal van jullie.

We zijn het er allemaal over eens dat het niet optimaal is, daar twijfelt ook niemand aan. Maar om nou te doen alsof de wereld vergaat of je crimineel bent, vind ik wel weer erg ver gaan.

Ik probeer hier een discussie te starten met meningen en een aantal van jullie reageren wel erg 'onder de gordel'. Ik hoop dat je je kind een andere opvoeding meegeeft en leert niet op die manier de medemens te behandelen...

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

nouja officieel ben je wel strafbaar.:p

13. Linana

Linana Niet meer actief

Ik snap de reacties aan de ene kant wel, maar aan de andere kant. Je zet je kind van 9 maanden in een fietsstoeltje en je wordt dan geschept door een derde. Want daar hebben velen het over....
    Zit je kleine dan wel veilig ofzo? Nou, lijkt me toch van niet.....

Ik ben een keer door een auto geschept, die man reedt niet eens hard en toch vloog ik over de motorkap heen en belande alsnog onder de auto. Fiets kon regelrecht naar de sloop. Alsof je kind dan de klap wel veilig had doorstaan.....

Alles brengt risico's met zich mee. Fietsen, lopen, rijden, OV.
    Ik zie genoeg mensen fietsen met een baby in een buikdrager. Zijn zij nu allemaal slechte mensen? Nee.
    Ze nemen alleen, in jullie ogen, meer risico dan iemand die het niet doet. Maar de kans dat ze worden aangereden of plots moeten remmen is voor hun net zo groot als voor iemand anders.

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    linana maar met een fietsstoeltje krijgen ze niet een stuur in hun nek.

pepepe ik vind je geen crimineel maar ook niet slim. Maar het is je eigen keus. Als je er zelf acht staat moet je het lekker doen.

15. babyproject

babyproject Niet meer actief

Volgens welk wetsartikel ben je strafbaar dan?

16. Linana

Linana Niet meer actief

@Debby
    Ja daar heb je wel weer een punt. Maar zo kan het met alles natuurlijk goed fout gaan.

@ Amfy
    Ben ik ook wel benieuwd naar..... Ik zit dagelijks met mijn neus in de wettenbundels, maar die wet heb ik nog niet gezien

17. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Ik ben ook niet erg mobiel doordat mijn vriend de auto mee heeft naar zijn werk en mijn zoontje nog niet in een fietsstoeltje kan. Hierdoor ben ik aangewezen op lopen of openbaarvervoer. Je kan zelf wel zeggen dat je niet valt, maar je moet ook rekening houden met andere weggebruikers. Je hoort het zo vaak dat een fietser wordt aangereden in mijn middelbare schooltijd zijn twee kinderen die ik via via kende aangereden door een auto met dodelijke afloop. Als fietser ben je al kwetsbaar, maar als babytje nog veel meer. Ik ben ook een keer op een auto gebotst (hij had een auto van rechts niet gezien en stond vol op de remmen zonder te kijken). Ik knalde met mijn buik op het stuur dat was al geen pretje en zeker niet als er nog een baby tussen zit. Ik denk helemaal niet dat het risico dat je aangereden wordt klein is en zeker niet nihil. Een auto die door rood rijdt, iemand die met alcohol achter het stuur zit, iemand die te hard rijdt, allemaal dingen waar jij niks aan kunt doen hoe voorzichtig je ook bent.
    Je kan wel zeggen dat overal risico's aankleven, maar dat betekent toch niet dat je het risico dat er wat gebeurd met je kindje wil vergroten voor je eigen gemak?
    Ik zou of lopen of met een maxicosi achterop (hoewel ik daar ook geen voorstander van ben).

18. Linana

Linana Niet meer actief

Trouwens, zo'n maxi-cosi achterop klinkt erg leuk en alles, maar ik zou me daar al helemaal niet lekker bij voelen op de fiets.

In mijn ogen ziet het er levensgevaarlijk uit en veel te hobbelig voor een baby. Dan loop ik echt vele malen liever.

19. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Volgens mij heeft ze inmiddels ook al gezegd het niet meer te gaan doen toch?

20. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik kan alleen vinden dat kinderen jonger dan 8 jaar alleen op de fiets vervoerd mag worden als ze een veilige zitplaats hebben met voldoende steun voor rug, handen en voeten. In de praktijk komt dit vaak neer op een stoeltje.
    Of een draagdoek voldoende steun geeft, is dus de vraag.

Zelf zou ik het iig op een normale fiets zéker niet doen. Maar mijn buurvrouw heeft bv een bakfiets met 3 wielen, die kan gewoon niet omvallen, zij heeft vaak de oudste voor in de bak en de jongste in de draagdoek. Mja, dat is zó ongelooflijk stabiel, dat vind ik echt wel kunnen. En verder is het op een tweewieler natuurlijk ook aan de moeder om in te schatten of het kan of niet, ik kan best begrijpen dat je door een rustige woonwijk wel even fietst, maar over een grotere, drukke weg met een smal fietspadje (of geen), dat lijkt me al een stuk gevaarlijker. Net zoals wanneer het glad is ofzo.
    Zelf ben ik sowieso geen held op de fiets, ik kan het wel natuurlijk, maar ik heb ooit mijn been gebroken door heel normaal te vallen en sindsdien 'vertrouw' ik fietsen niet helemaal meer :p Met een kinderzitje zou ik ook echt akelig vinden, dus tzt moet ik maar goed oefenen :)

Deel Deze Pagina