Fietsen met baby in draagzak

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pepepe, 14 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Ja, dit wordt dan veroorzaakt door pure onwetendheid. Je moet je kindje in een drager of draagdoek altijd luchtiger kleden dan je anders zou doen, boven de 15 graden zonder vestje/jasje, boven de 20 graden met hele luchtige kleding en boven de 25 graden met alleen een romper. En als de zon schijnt met een zonnehoedje op en een zonnebril.

Dus als je die regels in acht neemt, en in het nekje voelt of de temperatuur goed blijft, dan raakt je kindje echt niet oververhit... En met je kindje naar buiten met tropische temperaturen lijkt me sowieso het best te vermijden.

2. Onje

Onje Niet meer actief

Dat mag jij vinden.
    Veilig of niet veilig fietsen met een draagdoek blijft een discussie waarbij ieder zijn of haar mening heeft.
    Als jij graag fiets met jouw kindje in een draagdoek dat moet je dat doen.
    Als jij niet graag fietst met jouw kindje in een draagdoek en je doet hey wek dan ga jij onzeker de fiets op en wordt het in mijn ogen pas echt onveilig.

Als ik een fiets had en een draagdoek zou ik er ook lekker op uit gaan! Lijkt mij heerlijk!

Zo doen we het allemaal anders :D

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    echt, onverantwoordelijk. als je dus valt dan kwakt je kleintje met z'n koppie op de grond.

4. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pepepe ik weet niet of je de reacties nog leest (ik weetnietof ik het zelf zal doen jee ik schrik ervan al die aanvallende opmerkingen) maar ik heb zelf een baby mee van steco voor de maxi cosi. Ik heb het nodig omdat wij maar 1 auto hebben en ik mijn dochter (1x per week) moet ophalen en dit niet anders kan dan met de fiets (red het niet met de tijd). Ze heeft nu 2 keer bij me achterop gezeten en het gaat goed maar je moet wel voorzichtig fietsen omdat het nogal veert, ik ontwijk zoveel mogelijk de drempels. Ik weet niet of je een moederfiets hebt of een dubbele standaard want ik had dat nog niet en het erop zetten en eraf halen vind ik eng omdat de fiets dan erg onstabiel is. Nu met mijn moederfiets staat het een stuk steviger! Voor mij is het echt een uitkomst!

5. Mimi29

Mimi29 Lid

26 okt 2010
    43
    0
    0
    Amsterdam
    Pepepe, ik fiets wel met mijn baby in de draagzak en in Amsterdam ben ik echt niet de enige hoor. Doe gewoon lekker wat je zelf wilt, het is jouw kind.

6. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Hoe denk je dat een kind valt als 'ie in een voorstoeltje zit dan? :(

Nogmaals: (goed geknoopt) in een draagdoek op de rug is niet onveiliger dan in een stoeltje.

7. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Dan zou een flinke wandeling ook onverantwoord zijn. :( Meestal zweet ik daar harder van dan van een fietstochtje.
    Ik schrik soms van kinderwagens met een wagenbak waar met 20 graden die dek-kap op zit (dus over het dekentje) als daar de zon op staat, is oververhitting veel aannemelijker, omdat je de temperatuur van je kindje niet zo makkelijk kunt waarnemen. Als je kindje het te warm krijgt, heb je dat veel sneller in de gaten als het in een draagdoek zit.

Deel Deze Pagina