Ik was gister bij het CB, en de vpk gaf aan dat we wel met ons zoontje mogen gaan fietsen omdat hij al zo goed en stevig zit. Alleen hij gaat nog niet uit zich zelf zitten, en ik heb altijd gedacht dat je pas met je kind mag fietsen als het zelf van liggen naar zitten kan gaan? Hij gaat wel zelf in kruiphouding staan en staat ook al stevig op zn voetjes. Hij is verder best sterk... Wat is jullie advies?
VOlgens mij hoeven de kindjes niet eerst uitzichzelf te gaan zitten hoor. Al ze maar wel echt stevig zitten. Ik ben begonnen met fietsen toen ons zoontje 8 maanden was en goed kon zitten. Wel rustig aan beginnen, en zoveel als mogelijk de hobbels etc vermijden. Ik zou zeggen, als het weer het toelaat, heeeerlijk op de fiets stappen! Veel plezier.
het is niet per se dat hij zelf moet kunnen gaan zitten, maar vaak is dat wel een teken dat ze goed sterk zijn al. Ik zou het op zich wel aandurven. zit hij al goed lang?? Maar ja, ikzelf zou wachten op mooier weer.. brrrrr
Haha, ja indd.. Voorlopig gaan we toch nog niet op de fiets ivm het weer Maar oke, bedankt! Binnenkort maar een fiets stoeltje halen dus!
Hier zijn we ook al een hele tijd aan het wachten op wat mooier weer. Zou echt even wachten tot een graad of 10. Voorop de fiets is echt fris voor zo'n kleintje. Qua leeftijd en zitten lijkt het me geen probleem, maar de temperatuur... Brrrrrr......
Als je je kleintje in de zit stand een beetje uit balans kan brengen en hij zichzelf zittende kan houden daarna kun je best met hem fietsen hoor!
Hier kan onze uk al een dikke 2 maanden zelf zitten maar ben nog niet met hem op de fiets geweest. Als het weer wat beter ofwel warmer word dan gaan we lekker fietsen. Denk dat we komende week voor de fietsstoel gaan kijken want het word best warm de komende week.
Tja een vage kennis van mij deed zn kind met 5,5 maand op de fiets omdat 'het al zo goed kon zitten'. Geloof dat rond de 9 maanden het nekje enzo wel sterk genoeg is om te gaan fietsen. Ik deed het zelf pas met een jaar. Toen werd de temperatuur wat aangenamer en had ik meer vertrouwen in mezelf en in haar dat het kon
Het advies is zelfs om pas te starten met het 1ste jaar.Maar dat zijn allemaal prille onderzoeken.Dat gehobbel schijnt niet al te best te zijn voor het nekje.Ik zou met deze kou sowieso niet gaan fietsen haha
hier kon de kleine man ook nog niet zelf gaan zitten, maar hij zit stevig genoeg om voorop de fiets te kunnen. helaas is het nu veel te koud, maar zodra het weer beter wordt gaan we weer heerlijk fietsen, vind hij super!! enne, dat fietsstoeltje lekker op marktplaats kopen, scheelt een hoop geld.
Ach ja die kou, tuurlijk is het lekkerder als het iets warmer is, maar wij hebben zo'n windscherm voor hem en dat houdt echt wel veel koude tegen. Tis dat er zoveel sneeuw ligt maar op zich is er niks mis met die kou van afgelopen weken. Gewoon lekker aankleden!!!