Pff ik weet het niet meer... Ons zoontje van 1 maand oud zit verstopt... hij kreeg tot woensdag infacol en eigenlijk zijn daarna de problemen begonnen, ik ben gestopt met infacol omdat hij er zo misselijk van word en tot uren na de fles nog met maagzuur zit. Sindsdien heeft hij niet meer zelfstandig gepoept en zit het hem erg dwars. Woe, Do en Vrij heb ik hem geholpen met poepen dmv de thermometer (ik weet het hetis niet goed maar als je kindje pijn heeft doe je alles) Nu vandaag dus weer krijsen moord en brand persen en het lukt niet... Net de hap gebelt en we mogen niet komen het is geen spoed, oke prima maar wat moet ik dan doen? ja zorgen dat die blijft drinken, pas bij koorts mag ik komen... Hij krijgt van voeding 5x150/5 waaronder 2 scheppen standaard soms 1 standaard en 3 of 4scheppen (ligt aan de hoeveelheid standaard hongerige baby.. )(hij slaapt volledig door vandaar dat hij maar 5 flessen drinkt) Sinds gister geef ik hem nu 4 standaard en 1 hongerige baby op 160 Wie heeft de tip dat het manneke kan poepen??
ik las ergens in een ander topic van enkele druppeltjes olijfolie in de melk te doen, ik weet alleen niet meer waar ik dat heb gelezen
De voeding voor hongerige baby's is vaak een stuk lastiger verteerbaar, dus daar zou de verstopping vandaan kunnen komen. Ik zou hooguit als het echt nodig is dat hij het krijgt daar maar 1 schepje van door de voeding doen en liever gewoon niet. Daarnaast kun je bijv per fles 10 cc extra water toevoegen, dat kan al iets helpen. Verder heb je kindicol van vsm wat de ontlasting iets dunner maakt, dit mag je 6 x per dag geven. Een theelepeltje olijfolie kan idd ook nog wel eens helpen. En verder buikje met de klok mee masseren en fietsen met de beentjes. Wordt t hier nog niet beter mee, dan kun je lactulose proberen, maar ik zou dat wel echt pas doen als al het bovenstaande niet helpt.
je kunt door elke fles een theelepeltje plantaardige olie doen, na een dag zou je hier resultaat van moeten gaan zien. (bij mijn zoon was dit zo, ook een hongerige baby, en die heeft tot ruim 5 maanden dit gehad en daarna heb ik het langzaam afgebouwt) Bij onze dochter hielpen alle truukjes niet en moesten we aan de lactulose. Let wel dat, ondanks dat dit in de vrije verkoop bij de apotheek verkrijgbaar is, op deze flessen geen indicatie staat voor de hoeveelheid je een jonge baby moet geven. Speel dit gewoon via de huisarts, dan krijg je het voorgeschreven en krijg je de juiste voorschriften mee. Hou je kindje veel rechtop zodat de zwaartekracht hem kan helpen, buikje masseren, fietsen met de beentjes kunnen helpen. Ook onze dochter was hongerig maar kon dus niet de voeding voor hongerige baby's gebruiken omdat ze daar dus door obstipeerde. Ze kreeg Friso Comfort maar omdat dit licht verteerbaar is ging ze standaard over een liter per dag (wat dus niet de bedoeling is). Wij deden daarom Fantomalt door de voeding, dit geeft extra caloriën maar veranderde de samenstelling van de melk niet.
kindicol van vsm kind Kindicol druppels | VSM Geneesmiddelen maakt geneesmiddelen uit de natuur. Homeopathie en fytotherapie
10 cc extra water per fles. en volgens mijn ha was het geen probleem om met de thermometer te helpen. Beter zo dan medicatie was zijn mening. mijn jongste heeft het eerste half jaar ook heel veel last van obstipatie gehad. ik heb ook alle huis tuin en keukenmiddeltjes geprobeert.
Daar heeft ons ventje ook zo'n last van gehad. Het is inderdaad niet echt goed om te helpen met de thermometer, ik kreeg het advies om een beetje vaseline op het topje van m'n pink te doen en daar de anus mee te masseren. Dat hielp heel goed en je voelt wat je doet. Met een thermometer kun je dingen beschadigen. Wij deden twee keer per week een beetje zonnebloemolie in z'n fles (olijfolie smaakt niet zo lekker) en masseerden z'n buikje met de klok mee.
Ipv een thermometer zou ik een zetpil proberen. Is vriendelijker voor de 'slijmvliezen' van de darmen. Verder zijn alle tips die ik weet al gegeven
voor de krampjes zou je ook cinababy kunnen geven. maar tegen de verstopping, hennepolie, krijgt de kleine ook meteen goede voedingsstoffen binnen.
Daar heb ik ook aangedacht maar toen hebben we even de proef op de som genomen en ene voeding wel infacol gegeven en de andere niet en dat een aantal x en hij had er alleen last van als hij infacol had gekregen (niet om en om getest maar dan 2 voedingen wel dan weer 3 niet zodat we er een goed beeld van konden vormen) Iedereen onwijs bedankt voor de tips!! Hij heeft net gepoept!! Nog niet de hoeveelheid die het normaal is maar het begin is er!