Fietsen met buggy!

Discussion in 'De babyuitzet' started by polleke2210, Jan 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. polleke2210

polleke2210 Actief lid

Jul 3, 2008
    149
    0
    0
    Leeuwarden
    Ons dochtertje is inmiddels 9 maanden dus we kunnen nu met haar gaan fietsen. Skipak aan, en gaan!

Nou lijkt het me heel handig om een buggy mee te nemen aan de fiets. We hebben een behoorlijke kinderwagen, dus die kan niet mee.
    Zit wel wat op marktplaats te speuren, maar weet niet echt welke buggy er nou geschikt is om aan zo'n buggydrager te hangen, en welke buggydrager je moet hebben want ook daar zit weer verschil in!

Wie heeft er wat advies.. en wat zijn jullie ervaringen met buggys?!

Edit moderator: verplaatst naar De Babyuitzet

2. linda221

linda221 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    3,274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    ik kan je daar geen tips over geven, maar kan je dochter al helemaal goed zelf zitten...zonder ondersteuning,....? ik ben een beetje huiverig geworden na een paar nare verhalen met ernstige gevolgen....die kindjes waren ook 9 maanden
    ik wil je niet ontmoedigen ofzo begrijp het goed maar ik den dat je beter tot 10, 11 maanden kan wachten met fietsen maar dat is mijn mening...

3. polleke2210

polleke2210 Actief lid

Jul 3, 2008
    149
    0
    0
    Leeuwarden
    Ik was zelf ook erg bang eerst (het gebroken nek verhaal is me wel bijgebleven!) Maar dochtertje kan nu prima zitten en staan.. daar wilde ik eerst op wachten. We gaan het ook heel langzaam opbouwen, steeds een heel klein stukje..
    Toch bedankt voor je bezorgdheid! :)

4. angel81

angel81 Bekend lid

Apr 10, 2007
    920
    0
    0
    Wij hebben een gewone simpele buggy erbij gekocht. Van chicco... Maar bijna alle buggy's kunnen op de buggydrager. Een kleine tip als je de buggydrager gaat kopen: neem de deluxe uitvoering. Die is een stuk steviger en handiger om de buggy erop te zetten. En oefen even een stuk want het rijdt een beetje wiebelig met de buggy achterop!

5. Done

Done Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    2,634
    0
    0
    Huismoeder
    Je moet dan kijken voor een buggy die makkelijk en klein in te klappen is en niet zwaar is (anders is het rot fietsen)
    Ik heb een steco buggydrager voor op mijn fiets en heb een maclaren quest buggy en die heb ik speciaal gekocht voor op de fiets (al staat de wandelwagen inmiddels al lang op de zolder en gebruikt in de maclaren altijd).

Zo'n soort inklap buggy kun je het makkelijkste mee nemen op de fiets:

http://www.internetvoordeel.nl/products ... 20910.html

Als tip:

Klap de buggy in de winkel (of waar je hem ook koopt) een paar keer in en probeer of dat dat makkelijk gaat met 1 hand want dan weet je hoe je hem inmoet klappen en je kunt je fiets niet loslaten als je de buggy erop/eraf haalt als je kind nog in het zitje zit.
    Met je kind op de arm kun je dus ook maar 1 arm gebruiken dus is het wel belangrijk dat hij met 1 hand/arm makkelijk in te klappen is

6. linda221

linda221 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    3,274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    ok dan is het prima;)! succes met het vinden van een buggy en een buggydrager!

7. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik had eerst een titanium breeze buggy. Een hele fijne/mooie buggy. Helaas was daar nog geen fietsendrager voor. Ik heb hem toen profosorisch op de gewone fietsendrager gehangen. Op zich wil dat wel ,maar als ik bijv een zitje achterop wil kan dat al niet meer. Nu heb ik voor die fiets een buggy van prenatal gekocht. Echt een superfijn ding, heel makkelijk in en uit elkaar te klappen en nog in de aanbieding ook voor 30 euro.

Ik zou wel wat Angel81 ook al zei een deluxe uitvoering doen van de fietsendrager. Kun je voor bij 28 euro bij halfords halen.

Veel fietsplezier.

8. Done

Done Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    2,634
    0
    0
    Huismoeder
    Wat ik trouwens doe om het stevigeer te maken is een zo'n bagagerekjeselastiek (met van die haken) extra erom doen en aan de fiets vast zetten want ik heb weleens verhalen gehoord van dat dat koordje het vaak niet hield en brak of de sluiting die van plastik is stuk ging en de buggy over de grond viel (soms zelfs met fiets enal...)...

Ik heb dit gelukkig zelf nooit gehad maar doe het iig voor alle zekerheid toch...je weet maar nooit

9. Dushi

Dushi Niet meer actief

Topmark lichtgewicht buggy.

Deze hang ik met gemak aan mijn fiets met de daarvoor bestemde beugel.

Gekocht via Babydump.nl

10. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Ik hem een deluxe buggydrager en een buggy van prenatal. Toch krijg ik heb niet met 1 hand op de fiets hoor. Vind het een heel gedoe. Die beugel moet je naar buiten vouwen en dan nog het wieltje er goed opzetten. Pff hij is hier 2 keer mee geweest en vond het een heel gedoe. (of doe ik iets verkeerd?)

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ik heb er een van chico en daarbij de fietsdrager deluxe en het gaat prima. het is ff wenne met fietsen maar als je het door hebt is het ideaal.

12. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik krijg hem ook niet met 1 hand op de fiets hoor. Ik zet altijd en overal mijn fiets tegen een muur aan en sta zelf tegen de fiets aan. Op die manier haal ik de buggy eraf of hang hem erop.

13. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Hier een hele simpele 1 stand buggy zonder kap voor op de fiets. Weegt niks en het is toch maar voor erbij he. Werkt prima.

14. Cor81

Cor81 Lid

Jan 13, 2009
    51
    0
    0
    Hoi, ik heb inderdaad ook een buggydrager van Steco.
    Op zich een handig ding maar de buggy moet je er echt mee twee handen op zetten. Dus je moet je kleintje dan al in het stoeltje zetten en hopen dat je fiets niet omvalt of je moet hem pas gebruiken als de kleine zelf kan staan.

Ik zelf zou hem niet aanraden, want ik heb hem pas 2 of 3 keer gebruikt en mijn zoontje is nu 2,5 jaar.
    Handiger is om een Minimonkey (draagdoek) mee te nemen en je kindje in de heupvariant om te hangen.

15. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik heb ook een steco buggydrager de luxe, maar vind het toch een heel gedoe hoor om 'm te gebruiken. Je komt idd handen tekort.

Pim

Share This Page