Fietsen met buikdrager gevaarlijk?!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sterrekind, 19 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    Van de week zag ik er weer 1, een moeder op de fiets met een kleintje in de buikdrager, ik krijg dan het kippevel op mijn armen.
    Als jezelf weleens gevallen bent met de fiets dan kan je nog wel nagaan dat je raar terecht komt en vaak met een stuur in je buik of borst.
    Moet je voorstellen dat je valt met je babietje op je buik nou ik moet er niet aandenken.

Natuurlijk begrijp ik wel dat het erg makkelijk is als je ergens heen wilt maar je hebt ook van die maxi cosi beugels voor op de fiets en dan je hengsel omhoog en natuurlijk je kindje vast.
    Stel dat je dan een smakkerd maakt dan zit je kindje wel goed in de gordels en val jij niet boven op je kindje.

Ik begrijp deze moeders gewoon niet, ben ik de enige?

2. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Er is hier al een topic over geweest, ik heb het wel altijd gedan en nooit ergens last van gehad, ik val dan ook niet echt 3 keer in de week ofzo, ben in de afgelopen 10 jaar misschien 3 keer gevallen, en 1 keer met de kids ind e zitjes, dat is ook zeker geen pretje! Voorzichtigheid op de fiets is zowiezo aan te raden!

3. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ik zou het zelf niet durven.
    Zie ook regelmatig moeders zo fietsen,nee dat durf ik niet!
    Haal allemaal doemscenario's in mijn hoofd :) dat die draagdoek/zak loslaat ofzo...
    Wij gaan een bakfiets kopen voor als de baby er is,aangezien ik alles op de fiets doe.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    Ik heb nog geen kindje, maar als ik straks een kindje heb, zal ik na een aantal maanden zeker ook met een buikdrager op de fiets gaan.

Extra voorzichtig zal ik dan zeker fietsen.

5. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik vind wel dat je, ongeacht of je e rnou mee fietst of niet, een goede buikdrager aan moet schaffen, ik zie weleens van die vrouwen lopen met van die drgers dat de baby halverwege de knieeen hangt en helemaal achetrover, ik ben voor de babybjorn!

6. miloux

miloux Bekend lid

27 jul 2006
    760
    0
    0
    helemaal met sterrekind eens, ik snap er ook helemaal niks van, vind het erg onverantwoord.

Net als kinderen los in de auto, zag er gisteren ook weer 1.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    Hoezo onverantwoord?

Er is echt niet meer gevaar als een sitje voorop de fiets.

8. miloux

miloux Bekend lid

27 jul 2006
    760
    0
    0
    er is juist veel meer gevaar dan een zitje op de fiets!

Vandaar ook onverantwoord

9. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
  10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    Ik ken iemand waarbij het kindje ernstig is verwond na een val in een fietssitje. Zij kon nog wegdraaien, maar de fiets gaat verder.

Het kindje zit vast, en kan alleen maar met de fiets mee.

Ik kan altijd nog wegdraaien denk ik maar.

11. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Er zijn tegenwoordig ook maxicosidragers voor op de fiets. Volgens mij is dat wel veiliger, aangezien het kindje dan goed beschermd tussen de zijkanten ligt.

12. miloux

miloux Bekend lid

27 jul 2006
    760
    0
    0
    zo ken ik veel ernstige en een dodelijk ongeluk met een buikdrager!

Zo is er altijd wel wat , maar als alle instanties die zich met veiligheid bezighouden zeggen dat het heel onveilig is met een buikdrager op de fiets
    fietsersbond, consumentenbond, etc. etc.
    Waarom zou je dat niet geloven en aan je eigen idee vasthouden?

Dat snap ik echt niet!

sorry dat ik enigzins fanatiek overkom, maar ik vind dit echt niet te geloven

13. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ik vind het ook heel dom als ik dat zie, het is echt levensgevaarlijk!

Ongelukken met kinderen in de draagzak op de fiets gebeuren er wel degelijk, en er zijn ook zeker baby's bij overleden!

Net als met je ene arm/hand je newborn-baby dragen als het huilt en met je andere hand de wagen duwen over straat...ook zoiets gevaarlijks.

Zou het allemaal nooit doen en een ander afraden!

Gr. Cellie.

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    Ik blijf niet pertinent bij mijn besluit of mening.

Ik vind dat het eerst goed onderzocht moet worden.
    De consument wordt veel voor gehouden, en later kan men ineens op hun veilige voorschrift weer terugkomen.

Ik wil liever zelf onderzoek doen, voordat ik iets aanneem. Ik lees namelijk veel goede voors voor het gebruik van een fietsstoel, maar ook tegens. Dat geldt ook voor de buikdrager.

Zie bv. hier: http://www.fietsvrienden.nl/view/id/48/ ... p_de_fiets

En miloux: ik snap niet dat jij zondermeer iets van anderen aanneemt, zonder daar eerst onderzoek naar te doen. Dat zou betekenen dat als er ineens 6 organisaties zouden zeggen dat poep eten goed zou zijn, jij daar in mee zou gaan omdat " men" dat zegt.

Dat snap ik dan weer niet.

15. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    ik kan ook mijn kind dragen op 1 arm en met de andere hand iets doen :( het nummer van d kinderbescherming kan je op hun site vinden ;)

En over fietsstoeltjes is ook het een en ander te zeggen, in veel landen verklaren ze ons voor gek zoals wij nederlanders op de fiets zitten met de stoeltjes, in veel landen is het zelfs voor volwassenen verplicht om een helm tijdens het fietsen te dragen.

Het is wat bosi zegt, niet alles wat verteld wordt is ook daadwerkelijk zo.
    Ik bedoel de fietsersbond is misschien wel gesponsord door bobike, weet jij veel.

Verkeerd gebruik van zitjes , wat vaker voorkomt dan fietsen met een buikdrager is minstens zo gevaarlijk, zo'n maxi cosi drager is ook een heel gedoe over geweest toen ze net op de markt kwamen, en zoals ik eerder al zei, ik heb zo 1 gehad en vond het doodeng, maar goed dat ben ik...

16. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Is dit je eerste kindje? Zoja vind ik dat je pas kan oordelen als je kindje er zelf is en jij zelf eens in zo'n situatie komt.. Zo niet, dan heb ik niks gezegd.

17. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Nee is niet haar eerste, maar kweenie hoor, ik snap je opmerking niet cellie, jij hebt ook meerdere kinderen, ik ook, als een me wat flikt en heb de baby op de arm kan ik er echt wel achter aan lopen, of de deur open doen, of even drinken inschenken, kben behoorlijk handig geworden met de tijd.

18. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Ik snap het ook niet, iedereen doet toch wel iets te gelijk terwijl die zijn of haar baby in zijn armen heeft..

19. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Dit is mijn 4e kind (al heeft dat er niets mee te maken!), en jullie begrijpen mij verkeerd denk ik,
    ik heb het over over straat lopen! Stoepjes en tegels....waar je je over verstapt.......je kind laten vallen....op de harde tegels....ik hoef niet uit te leggen hoe het dan met je kind is?

Ik heb het meegemaakt, in mijn omgeving....en het was een zeer triest ONGELUK! maarrrr, ik heb geleerd dat ik nooit zo met me kind om zal gaan.

Even voor de duidelijkheid....tuurlijk kan je de deur openen met je kind bij je...zo bedoel ik het natuurlijk niet.

20. Niet meer actief

Je kan je kindje toch altijd laten vallen. Je hoopt niet dat het gebeurt, maar het kan wel.

Als ik mijn kind zou laten vallen, dan valt het net zo hard, zo niet nog harder dan dat ze op de stoep zou vallen. Mijn vloer is namelijk van grind met epoxy hars. Dat is dus harder dan steen.

Wel moet ik zeggen dat ik het weleens gedaan heb hoor, kind op de arm en wagen duwen, maar dat was maar voor korte duur. Die wagens gaan dan meestal niet dezelfde kant op als jij gaat. En dat is inderdaad gevaarlijk.

Enne wat betreft fietsen met buikdrager, ik vind het niet kunnen, ik vind het vele malen onveiliger dan op een zitje en als je de voors en tegens naast elkaar zet, moet de conclusie toch ook wel zijn dat het onveiliger is.. maar goed, laat ze dat maar onderzoeken.

Deel Deze Pagina