Wij zijn begonnen met fietsen met ons zoontje van 9 maanden. Hartstikke leuk natuurlijk! Maar hoe doen jullie dat? Alleen fietsen omdat het leuk is? Of ook echt ergens naartoe? Maar waar laat je dan die luiertas(onder de snelbinders past niet)? En wat als je ergens bent, de kinderwagen heb je dan ook niet, dus dat lijkt me best lastig? En hoe lang kan je fietsen met zo'n kleintje? Hoe zit dat met de wind enzo? Ik heb wel een windscherm hoor. Ik zat te denken aan fietstassen voor de luiertas, of een fietstas die je aan je bagagedrager langt met luiers enzo erin. Maar ik zie ook weleens moeders met buggy's fietsen? Kan je angel fietstassen? Of moet je dn weer speciale fietstassen? In principe heb ik geen buggy nodig, we wandelen veel en dan alles met de kinderwagen (zitgedeelte) waar hij lekker in slaapt. Ik heb hem heel vaak plat liggen. Een onder comfortabele buggy lijkt me dan niet fijn. Even wat vragen op een rij, maar ik ben zo benieuwd hoe anderen dit doen.
Ik fiets lekker naar de supermarkt, zomaar een stukje of naar vrienden. De luiertas past bij mij wel onder de snelbinders, dus dat is geen probleem. Misschien een rugtas proberen? Ik heb geen windscherm en mis het ook echt niet. Zeker nu waait het bijna nooit stevig. Als je kindje gezond is, moet een stevige wind ook niet uitmaken trouwens. Maar mijn kleine mannetje vind het heerlijk, dus wij fietsen vaak en graag!
Hoi!! Het fietsen hier is heel verschillend, de ene keer fiets ik bijv naar m'n ouders of de winkel toe en net als vandaag zijn we 15 km gewoon zo wezen fietsen zonder ergens specifiek heen te gaan. Persoonlijk vind ik voor nu een uur a anderhalf uur fietsen met een pauzetje tussendoor echt wel genoeg, maar ik weet niet of jouw mannetje echt al heel goed zit, want dat is wel belangrijk! Je hebt een buggydrager voor op je fiets, maar zelf vind ik dat niet echt nodig. Mocht je gaan shoppen ofzo dan kan hij ook in de draagzak daarna of bijv in het winkelwagentje zitten. De luiertas doe ik inderdaad in mijn fietstassen en dat vind ik wel echt een musthave! Van de wind heeft hij nog niet heel veel last gehad dankzij het windscherm, woon ook aan de kust dus dan is zo'n scherm geen overbodige luxe Bouw het fietsen wel stapje voor stapje op om te kijken hoe je kleine man het vind en if hij er niet van in slaap valt. Is dat wel jet geval dan zou ik een stuurkussrn aanschaffen zodat hij daar evt met zijn hoofdje op kan leunen.
Ben begonnen met stukje fietsen naar school brengen van de oudste. Dat is hier 3 straten verderop. Hoef ik geen spullen voor mee te nemen Mijn ouders wonen 4 km verderop, daar fiets ik elke dag heen, neem wederom geen spullen mee omdat ik daar ook alles heb. En ik fiets vaak een rondje smiddags omdat ik graag buiten ben en ik het belangrijk vindt dat ze genoeg buiten zijn. Neem dan ook geen luiertas mee. Ik heb een ruime schouder tas waar ik evt wel wat in kan doen. Hang ik altijd om mijn schouder, maar zit niets echt in voor tijdens het ritje. Ook ik heb geen windscherm.
Hier gaat gewoon een schoudertas mee met spulletjes (luier, doekjes, luierzakje, that's it, hoeft geen gigantische tas omheen, pas gewoon in mijn eigen tas met m'n eigen spullen). Oh en een draagdoek, past ook in m'n tas. Op de plaats van bestemming (bv supermarkt), gaat ze in de doek op m'n rug. Boodschappen hang ik dan aan het stuur. Als we alleen boodschappen gaan doen, neem ik sowieso geen verschoonspullen mee.
Hier soms voor de leuk fietsen maar ook vaak naar kdv, oma, kinderboerderij, winkel enz. Windscherm heeft hier de eerste tijd wel opgezeten. Lekker beschermd, ook vanwege de beenflappen. Ga er zelf maar eens achter hangen tijdens het fietsen en voel het verschil.... Zeker als het wat kouder is of het regend. Hou echt een hoop tegen. Incl vliegjes, mugjes en bijv zand. Hier zit er gewoon een fietstas achterop. Zelfs met een achterstoeltje. Handig voor boodschappen. Desnoods een mandje voorop. Buggy heb ik niet. Vind ik ondingen. In de winkel had ik haar op mn arm of in de draagzak. In supermarkt in het winkelwagentje. Luiertas mee.. Nee, nooit gedaan. Naar de winkel of naar oma sowieso niet. En bij andere korte uitstapjes zat er gewoon alleen een luier etui in mn fietstas met 3 luiers en een paar doekjes. Nooit gemist. Heb dat trouwens nooit zo goed gesnapt. Gaan ze even boodschappen doen en slepen ze zo'n tas met zooi mee
Draagdoek heb ik ook, maar gebruikte ik eigenlijk alleen toen hij klein was. Kan ik wel eens proberen of me dat nu lukt met een kleine van zowat 10 kilo. Hier nog wel eens wat ongelukjes, dus ik heb eigenlijk altijd luiertas mee met extra verschoning als we ergens heen gaan op visite. Naar de supermarkt natuurlijk niet. Maar geen buggy nodig dus? Dan passen die fietstassen natuurlijk ook niet meer. In slaap vallen op de fiets lijkt me zo eng. Dat wil ik echt nog voorkomen.
Als je een goede draagzak hebt, dus geen babybjorn of merkloos ding, dankan dit makkelijk. Ik heb een ergonomische waarmee ik zelfs mn peuter van 15 kg zonder prblemen in mee zou kunnen sjouwen. Op mn rug. Buggydrager past prima met fietstassen. Buggydrager steekt een stuk uit naar achterrn. Je hebt ook dragers die echt achter je fiets hangen en je hebt verlengde bagagedragers. In slaap vallen op fiets is niet eng. Gebeurde hier ook regelmatig. Hoofdje legde ik op mn arm met mn hand evt op dr voorhoofd. Lag prima. Zo niet dan zou ze er wel van wakker geworden zijn... En ook daar hebben ze speciale slaaprollen voor voor op het stoeltje.
Buggy op de fiets (buggydrager.) Heb fiets tassen doe ik alles in. Luiertas heb ik niet stop gewoon doekjes en luier in me tas.
Hier een voorzitje met windscherm: Caitlyn vindt de wind in haar gezicht verschrikkelijk, (ws wat traumatische asssociaties mee gevormd, door ervaringen op de eerste hulp met ijszakken in d'r gezicht). Met windscherm gaat het, zolang het niet heel erg hard waait, goed. Ik fiets vooral naar de supermarkt, verder nog niet echt. Luiertas zou gewoon over m;n schouder kunnen, buggy in de buggydrager. Heb hier een wandelwagen, maar dus ook nog een simpele buggy die op de fiets mee kan Maar ook hier een aantal draagdoeken, waar ze in zou kunnen als ik niet zou willen slepen met de buggy.
Ik heb een draagdoek, maar dat knopen met hem, ik weet niet of dat wel handig is.. Naar de supermarkt op de fiets lijkt mij dan weer niet handig, want de boodschappen moeten an ook nog mee Dat doe ik wel met de wandelwagentje lekker lopend. Maar ergens heen op visite lijkt me wel leuk Dat zijn net korte stukjes om op te bouwen. Hoe lang mag een baby dan op de fiets zitten? Ik twijfel eigenlijk nog steeds of een buggy dan nodig is. Maar als ik het goed begrijp kan dat wel met alle soorten fietstassen?
Hier ook al veel gefietst. Wist al van een vriendin dat zij die buggydrager helemaal nis vond dus nooit gedaan. Met boodschappen doen in het winkelwagentje en anders even dragen. Nou liep onze dochtertoen ze net en jaar was, dat is ook heel handig. Ik neem nooit veel mee, een klein tasje met luiers en doekjes, meer niet. En ook hier op de fiets voor boodschappen etc maar ook gewoon een rondje fietsen. Wel een windscherm gekocht, we wonen aan de kust en in de duinen kan het stevig waaien. En met regen (en sneeuw) is het erg prettig.
Je moet natuurlijk niet de gehele weekvoorraad mee willen nemen Hier nog een vrij kleine fietstas en kan iig een hoop boodschappen meenemen. Wekelijkse boodschappen doe ik met de auto. Gewoon oefenen met de draagdoek. Hier een draagzak die ik zo om kan klikken. Gebruikt tot ze zelf goed mee kon lopen. Dus absoluut geen buggy nodig gehad of gemist.
Afhankelijk waar we naartoe gaan. Naar de supermarkt gaat er eigenlijk niets mee en doe ik bijna niet op de fiets. Ga dan liever lopend. Gewoon een stukje fietsen of bij iemand op bezoek wat losse luiers en spulletjes mee in de fietstas. Gaan we naar het centrum en daar echt winkelen dan gaat de buggy mee en luiertas (op de bagagedrager). De drager zit wel bij mijn vriend op de fiets, want en kind, luiertas en buggy dan ga ik niet meer voor mijn plezier weg
Hihi fietsen en boodschappen doen kan dan ook alleen voor de wat kleinere boodschappen idd hoor. En gaat dan makkelijk in de fietstassen. De draagdoek kun je evt ook thuis alvast omknopen zodat je je ukkepuk er alleen nog maar in hoeft te zetten. Is wel zo handig als je met de fiets bent en je bent alleen. Fiets loslaten terwijl je uk er nog op zit vind ik echt not done!!
Ik heb aan een kant een fietstas en andere andere kant een 'buggy mee'. We zijn nog niet echt lang met onze zoon aan het fietsen en er hoeft dus ook nog niet zoveel mee. Meestal neem ik alleen een luier en wat te drinken mee. De buggy heb ik nu een keer aan de fiets gehangen om er een teststukje mee te fietsen, verder nog niet echt gebruikt. Wij fietsen vaak maar gewoon een rondje in het wilde weg..
Ik nam gewoon een normale tas mee en daar zaten dan de hoognodige spullen in. Verder liep mijn dochter kleine stukjes mee of zat ze in een winkelwagen. Nooit een buggy gebruikt eigenlijk. Mocht je wat langer willen gaan, zou ik wel een buggy meenemen, met verschillende tasjes sjouw je je anders een ongeluk Moet wel zeggen dat mijn dochter liep met 8 maanden, dat scheelde met neer kunnen zetten etc. Start met kleine stukjes, fietsen kan best intensief zijn door de houding en alle indrukken die ze opdoen. Lekker opbouwen, het is zo gezellig!
Hier vaak voor dagjes weg geen fiets. Maar de kinderwagen (en het OV) Ff de stad in is 10 min fietsen en dat ging meteen goed. Op het strand na heb k altijd de buggy mee. En ook ik heb fietsdrager. Mn buggy vond ik altijd onstabiel maar nu heb ik die elastische fietsbinders erom heen en nu gaat t perfect! Heb altijd wel een kleinere tas dan mn luiertas mee.
Wij gaan regelmatig een doelloos eindje fietsen, dan nemen we alleen wat drinken mee. We gaan ook vaak naar mijn schoonouders of de supermarkt. Bij een bezoek aan schoonouders nemen we de luiertas mee die in de fietstas past. Fietstas vind ik wel echt een musthave. Daar doe ik ook de boodschappen in (voor 2 dagen past zeker) We hebben geen buggy, als we echt naar het winkelcentrum gaan pakken we de auto en kan de kinderwagen mee. Wij fietsen nooit grote afstanden, maar als je kindje zelf kan gaan zitten mag je best een eind fietsen hoor. Hoe zit het met de wind? Afhankelijk van het weer kleed jezelf ook, dus je kindje ook. Overigens is fietsen hier een groot succes, ons zoontje vindt het echt fantastisch. Gilt de buurt bij elkaar uit enthousiasme.
Ik heb een kratje voorop mijn fiets, daar gooi in mijn tas in. Fietsen met de buggy doe ik niet meer. Vreselijk onstabiel vond ik dat. Dus nu gewoon draagdoek mee. Ik fiets meestal wel ergens heen, gewoon een rondje fietsen vind ik niet zo leuk Mijn zoontje vindt fietsen geweldig! Lekker alles bekijken, en hij heeft inmiddels door hoe de bel werkt haha! Alles aanwijzen, gezellig kletsen. Heel leuk!