ha iedereen IK had even een vraagje of iemand ervaring heeft met een driejarige die boven in een stapelbed slaapt. onze 2 meiden moeten straks de kamer samen gaan delen als de baby geboren wordt eind sept.En de kamer is erg klein nu wou ik een stapelbed kopen omdat ik 2 bedden naast elkaar me te veel lijkt afleiden. onze oudste dan dus drie jaar slaapt vanaf 14 maanden in een gewoon1 pers bed ze is hier nooit uitgevallen of zelf uitgegaan roept ons netjes en blijft dan op haar bed zitten. zelf zat ik te denken om er voor de zekerheid nog zo n rekje voor te plaatsen dan kan er toch verder niksgebeuren Ja ik snapdat er altijd een rfisico blijft dat ze er uit kan vallen maar dat kan ook uit een speelhuisje enz. hoop dater iemand met ervaring is. groetjes gerdien
Hier komt er nooit een hoogslaper of stapelbed! Mijn broertje had er vroeger een, hij was toen 5 ofzo. Gewoon bed viel ie niet uit, maar uit die hoogslaper.....pppff...elke week wel een keer of 2. En mijn vader heeft er toen ook iets voor gedaan, maar dat hielp dus niet Dat ding was dan ook zo weer de derur uit. Ik vind het doodeng......
zou wel zon stapelbed kopen waarvan de zijkant helemaal dicht is (behalve waar de trap zit dan he) en met een glijbaantje eraan zodat ze makkelijk en veilig naar beneden kunnen ...
Volgens mij verschilt het per kind hoe het slapen in een stapelbed gaat. Mijn dochter heeft een hoogslaper (en echt hoog, ik kan mijn kin op de rand leggen en ik ben 1.75 ) gekregen toen ze 3 werd, ze is nu 7 en ze is er nog nooit uitgevallen. Wel eens haar hoofd gestoten aan het plafond !! Ze heeft een hoog bed met alleen een opening bij de trap. De zijkanten zijn hoog want er vallen zelfs geen knuffels uit. Mijn zoontje (5) zou ik op 3 jarige leeftijd nooit in een stapelbed hebben gelegd, want die is zo onhandig, die was er vast 100 keer uitgevallen. Hij slaapt in een juniorbed en dat gaat goed. Succes met het zoeken naar een oplossing !! Groetjes Monique ps Een nadeel van een hoogslaper als deze vind ik dat je hem heel moeilijk kan verschonen. Dochterlief kan gelukkig goed helpen en dat doet ze graag.
O ja en die hoogslaper met een glijbaan, daar hadden we ook naar gekeken. Ik vind het alleen zo'n onhandig ding wat uitsteekt. Nog een nadeel vind ik dat als de kinderen de leeftijd krijgen om op hun kamer te gaan spelen met vriendjes dat iedereen dan van die glijbaan wil, met als gevolg dat iedereen op het bed gaat wat dan weer valgevaar opleverd. Maar misschien kan de glijbaan eraf, dat weet ik eigenlijk niet..... Groetjes Monique