Maandag 2 oktober had ik een afspraak bij de verloskundige.Nu zat haar collega er i.p.v. Johanna die ik altijd heb maar nu heb ik haar ook een paar keer gehad want is toch wel prettig als je elkaar wel eens gezien heb.Maar ik heb tegen Johanna gezegd dat ik haar bij de bevalling wilde en gelukkig doet ze ook de meeste bevallingen.En dus had Harriët een afspraak voor me gemaakt bij de gynaecoloog op 5 oktober.Toen was ik precies 2 weken over tijd en gaven ze me over aan de gynaecoloog.Maar toen ik 's ochtends de Melissa en Scott naar school bracht had ik zoiets van volgens mij heb ik weeën........We moesten om 11 uur in het ziekenhuis wezen,had bij Marco,mijn man,de spullen voormezelf en Rebecca,kan ik nu zeggen,toen wist ik dat nog niet hahaha,in de bus gezet zodat ik daar niet mee hoefde te sjouwen.En voor de kinderen had ik alles geregeld dus dat was allemaal perfect en op school wist ook bijna iedereen dat ik naar het ziekenhuis moest. Ik werd opgehaald door Linda en Ellen.Ellen is de vriendin van mijn vader en die moest ook om elf uur in het ziekenhuis wezen dus kon met hun meerijden.En Ellen zat er ff bij toen ik aan het ctg apparaat werd gezet en op dat apparaat zag je ook dat er weeënactiviteit was.Na daar een half uur aangelegen te hebben had ik om half 12 een afspraak bij de gynaecoloog.Dat werd 12 uur,liep lekker uit en ik wist het nu zeker dat het weeën waren maar nog niet zo heel erg.Toen had ze me gestript en een echo gemaakt om te kijken hoeveel vruchtwater er nog zat.Dat was er nog genoeg maar ze zag wel dat ik overtijd was.Ja en dan?Blijven we?Gaan we naar huis?We gingen eerst ff wat eten in het restaurant,hoefde we thuis niet te eten.Maar de laatste paar hapjes smaakte toch niet echt lekker...ik wilde eigenlijk wel naar huis toe ook al wist ik dat het waarschijnlijk van korte duur kon zijn.Johanna de vk weet dat het snel kan gaan bij mij dus ze zei wel dat als er tijd genoeg is dan ga je naar MCA en anders bel je mij.We wilden allebei geen mot met de gynae dus ik dacht laat ik dan niet eigenwijs zijn en op tijd naar het MCA gaan.Om een uur of 2 waren we thuis en toen ben ik ff op bed gaan liggen maar dat was maar een half uurtje want ik heb weeën en de gedachte dat ik bv. met persdrang in de auto zou moeten zitten en dan als een speer naar Alkmaar en rond die tijd begint het onwijs druk op de weg te worden dus ik zei tegen Marco dat we toch maar weer terug moesten gaan naar het MCA.Ik had gebeld dat we onderweg waren.En de spullen hadden we nu wel meegenomen want nu had ik ze toch wel nodig......We kwamen op de verloskamer en Lucille Schneider stelde zich aan ons voor en we werden heel leuk door haar ontvangen.Eerst ff wat gegevens invullen enzo we waren er optijd dus dat kon allemaal heel relaxt ingevuld worden voor dat de weeën heftiger werden.Heel leuke vrouw.Ik dacht eerst ik trek een nachtpon aan maar het was er niet koud dus ik had gewoon een hempie aan.We waren een uur of 3 denk in het MCA en om een uur of 4 kwamen de weeën denk om de 5 minuten,kon zo op de klok kijken die daar hing dus kon het een beetje bijhouden....Toen ging de arts ff kijken of ik al ontsluiting had dat was al 7 cm!Wat nieuw voor mij was is dat ze de vliezen brak want dat had ik dus nog nooit meegemaakt want ze zijn de vorige keren vanzelf gebroken.Deze bevalling was weer helemaal nieuw voor mij in het MCA. Ze zag toen wel dat ze in het vruchtwater had gepoept,nou,nu was ik errug blij dat ik in het MCA was anders had ik misschien hals over kop naar het ziekenhuis gemoeten nou dan was ze denk ook in de auto geboren want niet lang daarna kreeg ik persdrang,met de 7 cm had ik al persdrang....En je probeert de weeën weg te zuchten maar eigenlijk helpt het geen moer....ze waren zo heftig.Maar op een gegeven moment hield ik het echt niet meer en toen duurde het niet lang meer of ik mocht eindelijk meepersen hoi hoi.Ik moest wel weer ff omschakelen want ik vind het echt een wereld van verschil de gewone weeën en de persweeën.Ze moest me ook weer ff helpen wat ik ook weer moet doen kin op de borst,hap lucht enzo.Nou en toen heb ik tijdens de persweeën ook nog vreselijk overgegeven dat was die uitsmijter eerder op de dag en dat sapje wat ik had gedronken. En vlak voor dat de persweeën begonnen had Marco ergens buiten nog een peukie gerookt en toen kwam hij terug en op dat moment vond ik dat stinken....en normaal hoor je er niet over dus hij had een pakje kauwgom gekocht.En toen ik aan het persen was zat hij onwijs in me oor te smakken dus ik zei tegen hem of ie niet zo in me oor wilde smakken .Maar ik zei het op een normale toon hahaha want je hoort wel eens dat vrouwen die aan het bevallen zijn hele rare dingen kunnen zeggen dus ik dacht laat ik het maar normaal zeggen....Tussendoor kreeg ik regelmatig een slokje water want het is wel een dorstige klus. En toen was ie er de laatste perswee en de kleine was geboren!Ik heb 7 minuten geperst en niet lang daarna kwam de placenta.Toen ze op me buik werd gelegd probeerde ik gelijk te voelen wat het was maar dat kon ik niet zo goed voelen hahaha.Een meisje dus....En Lucille die maakte er geen probleem van dat we met onze mobiel belde om iedereen te bellen.Ze zei dat kost je een vermogen als je hier moet bellen.Hier boven zit de hartbewaking zei ze er ook nog bij hahaha.We hadden dus me moeder en Piet(haar vriend) gebeld want die hadden de kinderen opgevangen en we zeiden dat we een meisje hadden en toen zeiden we het ook tegen Scott,nou,die gooide de telefoon weg en die hoorde ik huilen op de achtergrond want die wou een broertje hahaha.Maar dat heeft hooguit 3 minuten geduurd dat ie dat niet leuk vond.Ow ze is om 17.23 geboren die 5e oktober en woog toen 3950 gr. en 50 cm.Ze deed het gelijk perfect.Daarna kregen we en aantal broodjes met hartig en zoet beleg en koffie, melk,soep en uiteraard een beschuitje met roze muisjes.Nadat de kinderen gegeten hadden kwamen ze naar het ziekenhuis en hadden ze allemaal een kadootje uitgezocht voor hun nieuwe zusje.Zo lief vond ik dat.En ze weten waar ze is geboren anders komen hun weer in hun eigen huis en dan apart van ons en wij komen met Rebecca.Nu gingen we samen uit het ziekenhuis vandaan en kwamen we samen thuis.Als of het zo had moeten wezen het ging allemaal perfect zo....We hebben er allemaal een geod gevoel over.Nadat ze geboren was heb ik ff een tijdje leggen uitpuffen en toen wilde ik eigenlijk wel douchen.Dus ik drukte op de bel en dat mocht wel.En ik werd lekker afgedroogd dat gebeurt je ook nooit meer natuurlijk.Pas als ik hulpbehoevend ben als ik 90 ben ofzo hahaha.En ik ben niet ingeknipt en ook niet uitgescheurd.En ze zei dat we weer naar huis mochten en we waren denk om 20.45 thuis dus een hele mooie tijd en liggen de kids ook niet al te laat in hun bed en allemaal in ons eigen bed,heerlijk....En nu is de bevalling vanzelf begonnen maar als dat niet zo was dan had ik vrijdag de 6e om 7 uur in het ziekenhuis moeten zijn om ingeleid te worden.,nou dat hoefde dus niet. Ik had wel de kraamhulp gebeld maar pas voor de volgende dag want dat gaat weer van de uren af.Ik had wel van het ziekenhuis een geheugensteuntje gekregen waar je op moet letten.Temp. van de baby enzo en een kruikje enzo.....Voor de volgende dag had ik ook geregeld met Piet dat hij ze kwam halen en ze naar school bracht en ze hebben daar een broodje gegeten,ook Sharon die had hij later weer teruggebracht.Want voor de kraamhulp is het ook de eerste dag dus die moet ook ff zoeken waar het is dus ben er niet van uit gegaan dat ze optijd bij ons zou zijn om de kids naar school te brengen.Leuke kraamhulp gehad en een vrij rustige kraamtijd maar dat vond ik eigenlijk wel lekker...En nu een maand later gaat het perfect,de kids zijn gewend aan Rebecca,zijn allemaal erg gek met hun zusje.Met mij gaat het ook goed en de borstvoeding gaat ook goed en Rebecca is een hele lieve baby.
een fijne bevalling, Ik vind het nu best leuk om te lezen hoe de verschillende bevallingen gaan. Voor mij is dit de eerste zwangerschap, dus allemaal best wel spannend. Knap van je dat je het zo rustig tegen je man kon zeggen, van dat smakken, , ik weet niet of dat mij zou lukken.
Mijn kleintje had ook in het vruchtwater gepoept. Was nog wel thuis maar nog geen weeen en moest idd direct naar het zh. Was blij dat ik nog geen heftige weeen had want dat lijkt me geen pretje voor in de auto. Mijn kleintje is er wel wat misselijk van geweest en had de 1e week veel last van z'n maag en darmen. Maar dat is gelukkig voorbij. Silly