vliezen breken, kind niet ingedaald

Discussie in 'De bevalling' gestart door liset, 2 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liset

liset Actief lid

2 aug 2006
    223
    0
    0
    noord-holland
    De vorige keer dat ik bij de verloskundige was zat de kleine al met zijn koppie in mijn bekken. Nu ben ik gisteren weer geweest en nu was het koppie er weer uit. Dus nu moet ik gaan liggen zodra de vliezen breken. Ik mag dan evt nog wel rustig naar huis. Maar weet iemand of daar nog een tijdsduur aanzit. Ik bedoel als ik in het dorp ben, dan ben ik zo thuis maar stel dat we toch even de stad ofzo in zijn. Dan zou ik eerst naar de auto moeten lopen en dan is het nog een klein half uurtje rijden.

Weet iemand hier een antwoord op.

2. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik zit met precies hetzelfde. Mijn vk zei dat ik nog rustig naar huis kan gaan en daar moet gaan liggen en moet bellen. MAAR ik hoor van mensen in m'n omgeving weer dat zij het advies kregen dírect te gaan liggen ivm het gevaar van uitspoelen van de navelstreng.

Ik vind het zelf een vervelende situatie en hoop morgen bij de vk te horen dat de beeb is ingedaald.

Pim

3. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    waarschijnlijk is je kindje nog wel genoeg ingedaald zodat er niets kan wegspoelen.. het hoefd nl niet vast in het bekken te liggen, als het maar niet hoog in je bekken ligt. Dan moet je nl idd gaan liggen.

Je hebt dan genoeg tijd hoor.. dat half uurtje in de auto maakt niet uit.. je kan nl ook die stoel zo ver mogelijk plat leggen, zodat je kan liggen.

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Altijd proberen om bij niet ingedaalde baby's zo snel mogelijk te gaan liggen.

Kwebbel

5. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    het wordt pas gevaarlijk als je meer dan 4 cm ontsluiting hebt dus je kunt nog makkelijk naar huis

groetjes Lisette

6. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Bij mij zei de verloskundige dat ik binnen 20 minuten plat moest. Eerst even plassen (dit ontsluit beter) en dan plat.
    Bij mij zat ze dan ook hoog in de buik, totaal niet ingedaald.
    Mijn vliezen braken ook als eerste en ze was nog niet ingedaald. Gelukkig was ik toen thuis.....
    Vraag het voor de zekerheid ff na bij je verloskundige....maar je hoeft het echt niet in de supermarkt te gaan liggen...

7. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik moest meteen plat omdat mn dochter nog nooit ingedaald was (ook niet een stukkie) en erg hoog lag maar ik ging echt niet thuis zitten wachten ofzo... voor hetzelfde geldt moet je nog 5 weken. Das toch geen leven dan?

8. Ik heb zelfde probleem, ik ben nu 40 weken en een dag zwanger, kleine ook nog niet ingedaald... Zolang je rustig naar huis gaat dus niet al te gek de trap op gaat rennen of wat dan ook, maar gewoon rustig aan, kan er vrij weinig gebeuren, de kans dat er iets voorschiet is er maar is niet super groot... Dus ook al ben je in de stad, gewoon rustig naar huis gaan, ben je bv zelf met de auto (dus alleen) zou je bv iemand kunnen bellen om je om te halen, en tot die tijd gewoon ergens rustig gaan zitten en niet rondlopen... Je kan immers niet altijd binnen een bepaalde tijd thuis zijn... en als iemand je op haalt zou je alvast acht in de auto kunnen liggen en dan rustig omhoog en naar binnen en weer op bed gaan liggen en dan de VK bellen... die komen dan kijken hoe het met je ontsluiting en dergelijke zit en of de kleine bv toeval al ingedaald is, zo niet dan word je liggend vervoerd naar ziekenhuis of kraamhotel, (waar jij bevalt) of als je thuis bevalt, blijf je thuis ...

Succes meid...

9. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Bij mij was Quinn ook niet ingedaald. Op het moment dat ik mijn vliezen voelde breken voelde ik 3 x een beweging waarvan ik denk dat het het indalen van Quinn was. 4 en een half uur later had ik hem in mijn armen. :)

10. liset

liset Actief lid

2 aug 2006
    223
    0
    0
    noord-holland
    Meiden bedankt voor jullie antwoorden.
    De verloskundige heeft wel gezegd dat ik niet in de supermarkt hoef te gaan liggen. Maar toch geeft het me wel een onprettig gevoel om straks toch ver weg te gaan. Ik hoef ook pas weer over 1,5 week naar de verloskundige dus tot die tijd moet ik het toch hiermee doen. Ik had er in iedergeval ook al aangedacht om dan in iedergeval de auto stoel zo ver mogelijk naar achteren te doen. Zal wel erg leuk staan maar goed. Maar wat zouden jullie doen als je bv bij je schoonouders bent, wonen 10 min rijden. Zou je dan de verloskundige daar laten komen of lekker naar je eigen huis gaan?

Alvast bedankt

11. liset

liset Actief lid

2 aug 2006
    223
    0
    0
    noord-holland
    Het bericht stond 2 keer.

12. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Ik zou dan naar huis gaan. Handigst is dan je schoonouders te vragen je even te brengen, kun je achterin de auto liggen.

13. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ik zou hetzelfde doen als Panda

14. Ja idd gewoon naar huis gaan, zolang je rustig naar huis gaat niks aan de hand, wat je idd zou kunnen doen, schoonouders vragen om je te brengen,

Ik ga ook nog gewoon overal naartoe, met de fiets, stad, pa, enz

Deel Deze Pagina