Ja precies, soms is het niet anders. Hier hebben ze toevallig geluk vandaag, oudste kon met een vriendje meerijden en de jongste kon met opa heen, dan haal ik haar op.
Als hier een buslijn zou zijn tussen ons dorp en de stad waar ze naar school gaat mocht ze van mij (en man) met de bus. Maar die is er niet, man moet werken dus zit er maar 1 ding op en dat is fietsen.
Code geel met wind kan je prima fietsen, code oranje wil ik er over nadenken om te brengen (geen bus hier in de buurt). Heftig onweer dat blijft hangen of ijzel op de weg, dat vind ik een heel ander verhaal.
Hier gaan ze van herfstvakantie tot voorjaarsvakantie met de bus, dus geen dilemma hier. Maar daarbuiten om fietsen ze dus wel. 23 km enkele reis. De regel is hier vanaf windkracht 6 mogen ze met de bus. Voor regen hebben ze een regenpak.
Ja idd. Hier valt het overigens heel erg mee (Groningen) en ze hebben een elektrische fiets. Dus kan prima.
ik krijg net een mail van (middelbare) school dat ze eerder stoppen zodat de kinderen veilig naar huis kunnen. Kinderen die niet binnen kunnen mogen op school blijven wachten uiteraard. En ze verzoeken om in elk geval contact te houden met je kind. Hier 2 kinderen die 8 km moeten fietsen. Beiden toetsweek. De jongste is heen met de bus gegaan. De oudste heb ik heen gebracht - zodat ik gelijk de jongste weer op kon halen (andere school) - de oudste komt terug met de bus. Haar school zit een stuk verder van de bushalte vandaan... dus ze vind de bus helemaal niet zo fijn anders... ze fietst liever, maar vandaag dus toch maar wel gekozen voor terug met de bus. En achteraf een goede beslissing denk ik. Met name op de brug kregen de fietsers flinke zijwaartse windstoten - buiten het feit dat het gewoon zwaar was; de rest van de heenweg vól wind tegen op veel stukken. En dat voor 1 toets Sport en Bewegen . Gemeente was overal ook volop aan het werk met afgevallen takken trouwens...
Tja ze starten hier allemaal om 8:15/30, op 3 scholen. 2 naast het huis, 1 moet uur fietsen naar het oosten, 1 moet uur fietsen naar het westen. Tja dat krijg ik logistiek dus niet rond in mn eentje en ov is echt waardeloos hier. Dus ze moeten gewoon fietsen als ze niet kunnen meerijden
Heel fijn voor de mensen die wel moeten. Hadden vanmorgen best file verwacht maar op 45min maar 5min vertraging. (A15 naar Rotterdam)
Zoon van 10 heeft gewoon de 13 km door de polder en over de dijk gefietst. Vanochtend wind tegen en dus goed op tijd weg. Vanmiddag meewind (was ook al om 1215 vrij) en was heel snel thuis.
Hier zijn ze op de fiets gegaan. Het viel in deze regio nog mee qua windkracht. Ze hoeven ook maar een piepklein stukje dus als ze het zelf niet vertrouwen kunnen ze gaan lopen.
Zoon is 5 km op de fiets gegaan, code oranje gebied. Op de terugweg is hij een stukje gaan lopen omdat hij niet omhoog een viaduct op kwam en van de fietsstrook afgeblazen werd, maar verder viel het mee. Hij had geluk dat zn vader op tijd thuis was dus die heeft hem naar training gebracht. Het gaat hier nu ook wild tekeer , blij dat iedereen veilig binnen is.
Zoon heeft een blessure dus die heb ik vanmorgen gebracht. Had hij die niet dan was hij gewoon gaan fietsen. Maar voor de terugweg had ik dan denk ik toch maar de fietsendrager erop gegooid om de jongens te halen (zoon en zijn vriend) Tot windkracht 5 kan je nog prima fietsen. Zwaar met tegenwind, maar daar moeten ze maar tegen kunnen. Daarboven wordt het wel erg pittig tot gevaarlijk bij echte storm. Vanmiddag bij het ophalen was het erg druk met halende ouders. Maar ik zag ook nog veel kinderen op de fiets.
Dochter is thuis gebleven, had maar 1 uur en geen belangrijk vak. Zoon is gewoon gaan fietsen. Bus gaat niet richting zijn school: dan zou hij met de bus naar de stad moeten en vanuit daar met de trein naar school plus nog een stuk lopen. Geen optie: trein reed ook niet meer. Waaide wel heel hard. Verschillende bomen zijn er omgewaaid. Sporttrainingen zijn van allebei afgelast.
Wij wonen in het Westen en hier is het best heftig. Vanmorgen ging het nog wel maar vanaf een uur of 12 uur is het echt gaan spoken. Mijn oudste dochter was met de scooter naar school en ik had er toch wel buikpijn van omdat ze nog terug moest rijden. Gelukkig stuurde ze een berichtje toen ze thuis was maar het was een nogal heftig ritje met harde rukwinden. Als ik niet had hoeven werken dan had ik haar sws gebracht en gehaald.
Man zou ze ivm de voorspellingen toch met de auto brengen, maar ze waren allebei ziek thuis. (Code oranje hier en geen mogelijkheid om niet tussen weilanden en onder bomen door te fietsen. We vonden dat met de rukwinden niet echt verantwoord.)