Mijn zoon (7 jaar) vindt het super leuk om te knutselen. Hij plakt allemaal vellen papier aan elkaar, creaties van wc rollen, strijkkralen enz. Voor de rest vindt hij niet zo heel veel speelgoed leuk. Voor sinterklaas wil hij graag knutselspullen en ik was benieuwd of jullie nog leuke ideeën hebben. Mag echt alles zijn want ik heb geen idee wat ik anders moet kopen. Ik heb al een diamond painting gekocht maar voor de rest ben ik inspiratieloos. Wellicht zo een pottenbakkersetje maar dat is misschien nog lastig.
Een eigen vogelhuis maken en versieren Blaaspennen met sjablonen Canvasdoeken en verf Misschien dat hij een 3d puzzel ook leuk vindt?
Wat een leuke tips, bedankt! Blaaspennen moest ik googelen maar ziet er heel leuk uit. Hij doet ook graag krassen op zo een zwarte magic blok dus dit vindt hij denk ik ook leuk.
Wil nog ff zeggen dat ik super blij met de blaaspen tip . Heb net al een paar leuke sets gezien (oa met een houten dino die je ook nog in elkaar moet zetten). Dit vindt hij zeker leuk!!
Ja er is veel leuks in te vinden ik kwam het een aantal jaar terug tegen op de krea doe. Ik ben nog even verder aan het denken. Onze zoon is ook erg creatief, hij tekent het liefste de hele dag. Tijdje terug had hij een ballon man gemaakt, dus dat stond toen op zijn verlang lijstje (ses ballon gezichten), nu zijn we wcrollen aan het sparen om een gigantische slang mee te maken. Weet niet of dat op ideeën brengt? Ook gaan we samen aan de slag voor ons kerstdorp en zullen we dit jaar voor het eerst zelf wat maken (brug of huis) wellicht dat een huisje metselen ook iets is wat hem leuk lijkt? Ik zag trouwens ook een 3d tekenpen, lijkt me lastig. Maar misschien een mooie uitdaging voor de creatieveling.
Je hebt ook kleine baksteentjes met cement. Kunnen ze hele bouwwerken van maken. Het cement lost weer op als je het opnieuw nat maakt dus dan kun je de steentjes weer opnieuw gebruiken. Mijn zoon is ook dol op kleien. Ik koo altijd zo’n groot pak klei dat zelf drogend is. Kun je het daarna nog verven. Krimpie dinkie is ook heel leuk!
Mijn zoon vond schilderen op nummer erg leuk op die leeftijd. Diamond painting vond hij te veel gepruts. Anders kan je kijken naar wat grover geschut: grote (verhuis-) dozen en dikke rollen duct-tape, robots maken of andere creaties. Dat dan weer beschilderen (tubes/flessen plakkaatverf bij action) of beplakken met alu folie in geval van robot.
Ik zie net dat ze ook aquabeads super mario hebben. Aangezien hij strijkkralen leuk vindt denk ik dat dit ook erg leuk voor hem is! Wellicht ook een tip voor anderen.
Ook een goede tip! Heb laatst zoiets bij de xenos gekocht en dat vond hij erg leuk. Ik schrijf het op mijn lijstje. Ben echt blij met alle goeie tips.
Kleien vindt hij ook leuk daar hebbrn we al best veel van. Krimp folie hebben we nog niet en lijkt me ook erg leuk.
Ik heb mijn zoontje (7 jaar) een scrapbook gegeven. Eigenlijk een gewoon goedkoop fotoalbum waar hij alles mee mag. Nou scrapbook ik zelf ook dus ik heb wel heel veel papiertjes, stickers, washi tape, stempels, uitgeprinte foto's en van alles in huis maar hij kan net zo goed aan de slag met kleurtjes, verf, oude tijdschriften, folders, cadeau papier en wat iedereen verder wel in huis heeft. Hij kan er uren mee bezig zijn. Knippen, plakken, tekenigen maken en inplakken, kleuren, dingen maken met draad, naaien. Het is intussen wel heel dik geworden maar dat maakt verder niet uit. Hij is er vanochtend om 10 uur mee begonnen en is nu net klaar. Hier een heel groot succes dus.
Onze zoon is heel creatief. Betreft teken spullen hebben we, soft pastel krijt, alcoholmarkers, aquamarkers, kleurpotloden, stiften, zwarte pennen die watervast is, krijtstiften voor op het raam. Verder vouwblaadjes voor als hij origami wil doen. Clear stempels, embossing machine, inkt, kroontjespen, wiebeloogjes, ijsstokjes, pons, blaaspennen, washi tape, aquarel papier, knutselkarton, lettertang, vilt, foam om papier naar voren te laten komen, warmte pen die op folie de letters op papier of andere achtergrond blijft zitten. foam daar kun je stempels mee maken. Zoon (8) heeft het geluk dat ik zelf creatief ben en daarom veel in huis te hebben. Meestal knutselen we in thema. Dus nu staat halloween vooraan.
Dochter is nog niet echt een knutselaar, diamond painting en schilderen op nummer is nog te overzien. Spirograph vindt ze wel erg leuk. Dus voor de Sint liggen er weer een set kleurenpennen klaar. Kijkdozen maken vond ze ook wel grappig. Als in zij kleuren en mama de rest... Maar een kind met meer geduld kan je aardig los laten met een halloween thema kijkdoos maken bijv.. Zijn ze een stap ouder kan je desnoods met technisch lego er nog een heel draaimechnisme in aanbrengen oid.
Briljant! Dat vind mijn zoon van 11 ook vast geweldig! Als er een pakket binnenkomt is het altijd: mag ik de doos?
Schilderen op nummer Bouwpakketten van model vliegtuigen en auto’s (revell) heb je ook verschillende moeilijkheden in
Gips gieten en verven heb je ook dino sets van , die krijgen ze hier. En auqabeads van super mario, van dat zwarte kraspapier