Fietsen naar school: strijd

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door tuc, 8 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    Door dit topic ben ik eens gaan uitzoeken hoe hier de busverbinding is.

Als ze met de bus zou willen moet ze vanuit ons dorp met de bus naar de stad ( 20 km) en daar kan ze dan de bus naar het dorp waar school staat ( 27 km). Ze heeft dan 57 min reistijd, de bus gaat 1 x per uur om kwart voor, om dan op tijd te zijn moet ze om 6:45 uur opstappen , dan is zw 7:45 op school en om 8:30 beginnen de lessen. Kosten zijn 6.90 euro enkele reis.

2. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.956
    6.613
    113
    Wij wonen in een stad, als ze zou lopen is ze 30 minuten onderweg - met het OV is het een uur :D En van dat uur is 20 minuten lopen van de bushalte naar de school. Wij wonen dichtbij een grote bushalte, maar bij de school is gewoon geen bushalte in de buurt. Om om 8.30 op school te zijn, moet ze de bus van 7 uur nemen.
    Ik vind dat echt grandioos slecht geregeld? Een school een dorp verder is qua afstand een stuk verder weg, maar met OV ben je er binnen 30 minuten en stap je voor de deur uit.

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.824
    4.198
    113
    #83 sidmick, 19 nov 2022
    Laatst bewerkt: 19 nov 2022
    Sluit me hierbij aan en met name omdat ik denk dat je moet gaan voor choose your battles in jullie geval. Er spelen zoveel andere zaken die je energie vragen dat ik deze strijd zou laten varen. Hier is de fiets afstand maar 4,5 km en zelf mijn dochter moppert dat ze geen electrische fiets heeft. Hier is het dus altijd fietsen behalve bij slecht weer indien brengen/halen dan uitkomt met ons werk. Als het even kan laten we haar niet door de harde regen fietsen. Daar werd ik vroeger zelf ook niet blij van

4. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Toen ik in de eerste van de middelbare school zat, moest ik ook 12 km fietsen enkele reis. Ik fietste zo goed als altijd alleen. Ik ben 1 keer gebracht in dat jaar door m’n stiefvader. Toen lag er een dikke laag sneeuw:roflmao:
    Jullie dochter heeft een elektrische fiets dus ben je redelijk snel op plaats van bestemming. Ik zou er alleen aan twijfelen als het een gevaarlijk stuk is dat ze moet fietsen. Als het een goed verlicht en veilig fietspad is, zou ik persoonlijk voet bij stuk houden. Veiligheid staat voorop. Dus is het veilig, dan lekker fietsen:o:
    Een middenweg kan natuurlijk ook. Dus voor de echte donkere maanden: komende tijd; wel met de bus en de rest van de tijd met de fiets.

5. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    In het kader van ‘pick your battles’ zou ik gewoon kiezen voor de bus.

Anouk2005 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina