peuter 3 1/2 veel plassen veel drinken opeens niet meer opho

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door diana26, 20 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    Mijn dochter van 3 1/2 is al een jaar dag en nacht zindelijk, maar sinds een week gaat het opeens mis.Ze kan opeens de plas niet meer ophouden en plast dus in de broek, maar dat heeft ze zelf soms niet eens door.Verder plast ze vaker en drinkt ze veel meer als anders.
    De urine laten bekijken en dat was goed geen blaasontsteking.
    Is dat gewoon tijdelijk weer een fase of kan er wat anders achter zitten?

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Het kunnen ook de symptomen van suikerziekte zijn. Ik zou dat ook even na laten kijken voor de zekerheid. Waarschijnlijk is het dat niet, maar uitsluiten lijkt me toch goed. Verder heb ik geen antwoord op je vraag, misschien de wat meer ervaren moeders.

3. Thea

Thea Bekend lid

19 mei 2006
    507
    0
    0
    Onze dochter van bijna 3,5 jaar begon na de kerstvakantie met natte broekjes overdga (snachts heeft ze nog een luier om). We dachten dat het een vorm van aandacht vragen is, en dat denken we nog steeds.

Net als bij jouw dochter heeft ze het volgens mij soms niet eens in de gaten dat ze nat(tig) is, soms is zelfs d'r broek/maillot nat zonder dat ze het in de gaten heeft.

We hebben geen onderzoek gedaan naar blaasontsteking maar nu ik lees over suikerziekte begin ik me toch wel zorgen te maken. Hoe zou dit dan suikerziekte kunnen zijn? Wat heeft het niet op kunnen houden van plas met suikerziekte te maken? Heeft iemand antwoord op die vraag?

4. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier hetzelfde, dus ik lees even mee!

5. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    dit is wat ik heb kunnen vinden over diabetes:

diabetes type 1:
    *vaak dorst en veel plassen
    *afvallen zonder dat daar een reden voor is
    *ziek en beroerd voelen
    *constant hongergevoel
    *wazig zien

diabetes type 2:
    *vaak dorst en veel plassen
    *vermoeidheid
    *oogklachten, zoals rode en branderige ogen, wazig zien, dubbel zien of slecht zien
    *slecht genezende wondjes
    *kortademigheid of pijn in de benen bij het lopen
    *Vaak terugkerende infecties

ga er niet vanuit dat het diabetes is, maar het "kan" zo zijn, mocht je het niet vertrouwen ga dan naar je huisarts...
    het kan ook een vorm zijn van aandacht trekken... daar hebben ze wel de leeftijd voor :)

6. Thea

Thea Bekend lid

19 mei 2006
    507
    0
    0
    Dank voor je snelle reactie, maar al die dingen heeft mijn dochter geen last van. Ik ga er dus echt maar van uit dat het aandacht trekken is. Op de psz kan ze het namelijk wel: de juf is vrij streng en daar heeft ze in het begin genoeg problemen mee gehad dus daar zal ze zich wel "gedragen".

7. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik gaf dit antwoord om het vele drinken en het vele plassen. Niet omdat ze in haar broek plast. ;)

8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Mijn neefje begon ook zo rond de 3 1/2 in zijn broek te plassen, na al een tijd zindelijk te zijn geweest en hij dronk ook ontzettend veel...M'n zus heeft eerst nog een tijdje aangemodderd, maar uiteindelijk vertrouwde ze de situatie echt niet meer en heeft ze hem laten testen op diabetes..Test was positief. Mijn neefje heeft diabetes type 1....

Ik wil je niet ongerust maken, maar ik zou toch zeker laten testen, al is het alleen maar om suikerziekte uit te sluiten. Mocht het wel suikerziekte zijn, dan is het zo belangrijk om te weten, ivm voedingspatroon en eventueel insuline toedienen. Mijn neefje zijn suikerspiegel ging over de kerktoren heen toen er uiteindelijk werd getest. Normaal hoor je zo rond de 7 a 8 te zitten, hij zat rond de 50! Dat is echt gigantisch hoog en een aanslag voor het lichaam. Maar ook als de suikerspiegel kelderd en onder de 3 komt is het levensgevaarlijk...Reden genoeg om te laten testen, voor de zekerheid.....

Deel Deze Pagina