Slaapritme baby 3 maanden.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Brightness2013, 30 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Hallo meiden!

Mijn kleine schat van 3maanden heeft altijd goed geslapen. Ik leg haar 1,5uur nadat ze wakker is weer op bed en gaat zonder problemen slapen.. alleen tussen de laatste 2 flessen was ze wat meer wakker.
    Maar nu merk ik dat haar slaapritme veranderd. Ze slaapt savonds nu erg goed, eigenlijk vanaf 6uur tot de volgende ochtend 8uur (maak haar rond 10e wakker voor de laatste fles) en nu slaapt ze overdag max een uurtje bij elk slaapje.. terwijl ze eerst lang sliep (is vervolgens al snel weer moe)
    Is dit het moment om over de gaan op minder slaapjes (dus haar iets langer op houden zodat ze overdag op 2 ipv 3 slaapjes uitkomt) of kan dit te maken hebben met een sprongetje?

Wanneer gingen jullie over op minder slaapjes en hoe merkte je dat je kleintje hier behoefte aan had?

2. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Ik zou het aantal slaapjes niet veranderen, maar ze inkorten. En waar gebeurd er als je het haar zelf laat regelen?

3. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Hier regelt meneer het zelf. En zo merk ik dat er langzamerhand een ritme in komt. Rond 19.00 naar bed, droomvoeding als wij naar bed gaan. 7.00 weer fles. Sochtends een uurtje slapen. Rond het middaguur een lang slaapje van een uur of 2/3.. Aan het eind van de middag een half uurtje.. Daarna om 19.00 uur weer naar bed.. Zo ongeveer. Dit gaat wel eens anders maar hij regelt het zelf..

Ik zou het haar zelf dus laten regelen.. ;)

4. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Mijn dochter bepaalt de hoeveelheid zelf. Vaak heeft ze 1 dagdeel met een slaap van ongeveer 2/3 uur en de rest vd dag zijn het hazeslaapjes of slaapjes van drie kwartier. Wel leg ik haar bij vermoeidheidsignalen en na ongeveer 2 uurtjes wakker zijn op bed en dan zien we wel of ze slaapt :)

5. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Bedankt dames,
    ik laat het haar ook zelf regelen en in de regel is ze na 60 tot 90 min weer toe aan een volgend slaapje. Maar doordat ze nu powernappies doet merk ik dat ze zelf hele dag uit dr doen is. (hangerig, huilerig) maar goed misschien toch nog het 3 maanden sprongetje dan? En vermoed ook dat er een hoektand door komt!

Nogmaals bedankt, ga niet over op minder slaapjes op een dag dan..

Deel Deze Pagina