wat is normaal?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikke 1981, 7 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke 1981

ikke 1981 Lid

7 apr 2015
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Ik heb een zes weken oude baby en aangezien het mijn eerste kindje is, vraag ik me soms af wat 'normaal' is, voor zover je dit kan zeggen aangezien ieder kind anders is. Mijn kindje slaapt prima, zo'n 15 uur per dag, 's avonds en 's nachts in dr eigen kamertje in dr eigen bedje, overdag op de arm, in de kinderwagen of in dr bedje. Ze drinkt zes flessen van 120 ml, meestal zo goed als leeg. Ik heb soms het idee dat ze last heeft van verborgen reflux, ze slikt regelmatig wat weg (voeding?), soms moet ze daarbij huilen. ((hierom staat haar bedje iets schuin en hou ik haar lang omhoog na voeden enz) Af en toe heeft ze last van krampjes, maar dit gaat echt stukken beter nu met andere voeding en cinnababy. Kortom, het lijkt allemaal redelijk 'normaal'. Maar toch vind ik dat ze veel huilt overdag. Ze kan maar kort in de box, vijf of tien minuten, en wil meestal vastgehouden worden. Van alle wakkere uren die ze heeft, zijn er maar heel weinig waarbij ze niet huilt. Omdat ze goed slaapt, hou ik dat prima vol, ik heb verder alle tijd voor haar om haar vast te houden, maar ik vraag me af of ik wat over het hoofd zie. Of is het normaal dat babietjes overdag zo veel huilen en zo weinig vrolijk zijn?

2. esje91

esje91 Actief lid

7 apr 2015
    178
    7
    18
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is nu 11 maanden maar huilde als baby ook veel.. kregen omeprazal mee voor reflux maar toe was hij al 5 maanden en toen is het huilen gestopt maar dat ging toen over in hele dag jengelen tot de dag van vandaag zeer vermoeiend..

3. Muusje20

Muusje20 Actief lid

13 nov 2014
    264
    0
    0
    ze is pas 6 weken, J. lag toen ook altijd maar kort in de box of bij mij op de arm, en dan weer slapen, kindjes van die leeftijd, spelen nog niet.

met J. heb ik totdat hij een beetje ging spelen (4-5 maanden) het ritme gehouden eten-knuffelen-naar bed.

maar zoals je al zegt ieder kindje is anders. misschien heeft ze inderdaad toch last van reflux?

4. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Klinkt mij als normaal babygedrag:)

5. Linx

Linx Actief lid

28 okt 2013
    239
    0
    16
    NULL
    Twente
    Ik heb me laten vertellen dat baby's rond 6 weken het meest huilen, waarna het langzaam weer afneemt. Volgens mij was dat hier wel het geval.

6. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    De huilpiek ligt inderdaad zo rond 6 weken, vanwege maximale krampjes rond deze leeftijd. Dus wellicht heeft de leeftijd er gewoon mee te maken.

Verder is het moeilijk om te zeggen wat "normaal" is, omdat baby's zo enorm kunnen verschillen. Mijn oudste kon letterlijk nog geen drie minuten alleen in de box liggen en dat ging zo door tot ze bijna een jaar was. Pas daarna leerde ze zichzelf vermaken. Ze klaagde sowieso veel en ik moest veel met haar op mn arm lopen. Mn jongste daarentegen vermaakt zichzelf al vanaf dag 1 prima alleen en kan lang alleen liggen en zitten. Ze is sowieso een veel vrolijkere baby en klaagt overdag vrijwel nooit, alleen als ze echt ziekjes, moe of hongerig is. Ook op foto's zie je heel duidelijk het verschil. :) Dus wat normaal was voor mn oudste, zou heel abnormaal zijn geweest voor mn jongste.
    Gelukkig is mn oudste sinds ze ongeveer een jaar is ook heel vrolijk en makkelijk. Ik zeg altijd maar dat sommige mensen gewoon niet zo heel goed zijn in het baby zijn en het volgens mij maar irritant vinden, terwijl anderen het prima naar hun zin hebben ;). Voor dat soort mensen is veel klagen enzo volgens mij volkomen normaal.

7. Tessy1985

Tessy1985 Actief lid

6 apr 2013
    398
    0
    16
    vlakbij Rotterdam
    Ze is pas 6 weken, dat vind ik zelf de zwaarste tijd. Piek qua huilen en ook een sprong in de ontwikkeling
    Hier is nu net pas een beetje de omslag van zichzelf even kunnen vermaken in de box/wipstoel.
    Draag haar gewoon lekker veel of ga lekker wandelen, daar worden ze hier nog steeds rustig van.

8. LMI

LMI Bekend lid

21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Volgens mij vertoont je kindje normaal baby gedrag. 10 min zichzelf vermaken is volgens mij al vrij lang op die leeftijd.

9. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ze is pas 6 weken, in de box liggen is gewoon nog niet zo leuk.
    Hier was dat ook niet leuk hoor. Ik vond dat ik de eerste 2 maanden mijn handen flink vol had aan haar, daarna kon ze steeds even in de box of op een speelkleed.
    Nu, na 3 maanden, vindt ze de box al iets leuker, ik kan iig even de vaatwasser uitruimen of stofzuigen. Ik geef haar dan een speelgoedje in haar handen dat van boven tot onder afgelebberd en bekeken wordt :) als ze het zat is geef ik haar weer wat anders.
    Maar met 6 weken kon dat hier ook nog niet hoor!

10. LMI

LMI Bekend lid

21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Precies, dat bedoelde ik

Deel Deze Pagina