Nou laat maar zien waar ik letterlijk zeg dan dat ze geen goede moeder is.... En in welk hokje ik haar plaats.... Maar bespaar je de moeite ook maar, ik heb mijn ding gezegd en dat jullie het zo opvatten is eigenlijk alleen jullie probleem, ik heb het proberen uit te leggen waarom en klaar!
Ik snap Kleintje's reactie wel. Steeds opnieuw zie je topic's op het forum met zulk soort vragen die dan in een discussie ontaarden. Dit heeft in principe niks met Blusvrouw te maken. Maar zo zijn er bepaalde richtlijnen, zoals fietsen kan pas rond 9-10 maanden, bijvoeding vanaf 6 maanden, enz. En altijd zijn er mensen die reageren met: Ja, maar wij fietsen al vanaf 5 maanden en de onze krijgt al bijvoeding sinds 3 maanden. Om maar even een voorbeeld te noemen. De algemene richtlijnen zijn bekend. Dus waarom dan naar de bekende weg vragen? (niet persoonlijk naar Blusvrouw bedoeld, maar in het algemeen). Als jij beslist om adviezen naast je neer te leggen en eerder dingen te gaan doen, waarom dan de discussie aangaan met mensen die zich wel aan de richtlijnen willen houden? Dat soort discussies zie je constant. En ik denk dat sommigen daardoor ook feller reageren.
@ jippie: ik neem aan dat niet iedere ouder iedere richtlijn weet? Ook al doel je niet direct op blusvrouw, indirect doe je dat wel.
ik sluit me bij de meesten aan.. zal het echt pas vanaf 8 a 9 maand hem / haar op de fiets nemen..!!! is zeer slecht voor de rug en nek...!
Nee, ik heb het nu niet over Blusvrouw. Het is logisch dat niet iedereen de richtlijnen weet en daar naar vraagt. Ik zie heel vaak dat iemand vervolgens op zo'n vraag reageert met: de algemene richtlijn is 9-10 maanden, dus ik zou nog even wachten. En daar komt dan weer een reactie op van een ander: Ja, maar wij fietsen al sinds ons kindje 5 maanden is, dat kan helemaal geen kwaad! Onzin om zo lang te wachten, als je kindje al kan zitten. En op die manier ontstaat er een discussie. Onze meid kon met 7 maanden zitten. Ik weet dat het pas verstandig is om met 9-10 maanden te gaan fietsen, dus ik heb keurig nog 2-3 maanden gewacht. Ik denk dan: Die richtlijnen worden niet voor niks gegeven! Zeker omdat je verhalen hoort over gebroken nekjes, ruggetjes die de klappen niet kunnen opvangen, enz. Ik snap dan niet dat sommigen zoiets aan hun laars lappen en gaan fietsen, omdat ze dat zelf zo leuk vinden. (en vervolgens een topic openen met de vraag hoe het nou kan dat hun kindje niet rechtop voor op de fiets zit, maar scheef hangt...) Als je dat risico wilt nemen, prima! Maar spreek anderen niet aan op het feit dat zij wel de richtlijnen volgen. En ik denk dat Kleintje het ook zo bedoelt.
Nogmaals: de richtlijn is: zelfstandig kunnen gaan zitten en blijven zitten. Gemiddeld genomen is dit 8 - 9 maanden. Er zijn altijd uitzonderingen die dit heel snel kunnen EN er zijn er genoeg die dit pas later kunnen.
meiden bedankt voor jullie antwoorden. maar ik laat het topic sluiten. het komt toch weer op het zelfde neer. dat als je hier iets vraagt OMDAT JE TWIJFELT EN OMDAT JE KINDJE VOORLOOPT IN DE ONTWIKKELING! je gewoon kan uit gaat van reacties van het vragen naar de bekende weg of veelste jong de nek is te slap etc.de reacties hier op het forum zijn momenteel zo negatief je mag niet eens meer twijfelen
Twijfel maar lekker raak hoor.. Er zijn nog wel een paar mensen die gewoon antwoord geven Enne.. als je het zeker wilt weten dan vraag je het gewoon de volgende keer eens op het CB.. zij zien je kindje op dat moment en kunnen je dan het beste advies geven!
Precies, ik heb het ook op het cb gevraagd, en zij zeiden dat het al mocht, omdat Sterre zittend 20 minuten speelt zonder moeite.
Blusvrouw Nogmaals, zoals ik al eerder schreef. Mijn reactie was niet naar jou toe, meer algemeen bedoeld.
zoals met hierboven al gezegd heeft zeggen ze 9 maanden omdat dit de gemiddelde leeftijd is dat de meeste kindjes gaan zitten. sommige kindjes zijn nu eenmaal veel sneller. jamie zat ook zelfstandig met 6 maanden. vanaf 7 maanden zijn we gaan fietsen, en dan een weg gekozen met niet te veel bulten en gaten enzo. ging prima. als een kind zelfstandig gaat zitten wil dit zeggen dat de spieren stevig genoeg zijn. ga lekker fietsen, geniet ervan! wel raad ik aan om niet te lang te gaan. je kan ook zo;n kar kopen om achter aan je fiets te hangen!