Fietsen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vrouwpoohbeer, 30 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    Vanaf gister kan Romy zelfstandig zitten (ook zonder rugsteun) Haar hoofdje is enorm stevig en laat ze niet meer vallen, eigenlijk al vanaf 3 maanden niet meer.

Mag ik nu met haar fietsen? Ik zit hier al zolang op te wachten maar had zelf 8 maanden in mijn hoofd. Nooit verwacht dat ze zo vroeg al zelfstandig kon zitten.

Ze kan ook rechtop in een kinderstoel zitten zonder dat ze omvalt naar de zijkanten toe, hier geef ik namelijk altijd haar eten in.

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik denk het wel, gewoon een klein stukje proberen, en kijken hoe het gaat :) Als ze maar niet met een kromme rug zit toch?

Veel plezier! Groetjes Marijke

3. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    Nee ze zit echt helemaal recht met haar ruggetje, ze zat laatst ineens in de box te kijken. Toen merkte ik ineens dat ze zelf was gaan zitten en ze helemaal geen steun in haar rug had.

ze zat ons gewoon aandachtig te bekijken haha

4. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Je kunt hele kleine stukjes wel proberen maar, teijfel je zou ik wachten.
    Schocken van de fiets is niet fijn voor haar ruggetje!

Beter iets te lang wachten als dat ze dadelijk last van haar ruggetje heeft.

5. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    oja heb helemaal niet gedacht aan hobbels enzo!

zit wel altijd paardje hop te doen op mn schoot en dan houd ze hem wel recht...

het is een kiss kindje geweest en vorige week was de laatste afspraak bij de fysio. ze zei dat alles goed was en dat ik pas terug hoefte te komen als ik merkte dat ze weer last had.

beter even een maandje wachten toch dan? kan het met 7 maanden wel dan? als ze nu al zo stevig rechtop zit?

6. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik zou zelf echt tot 8a9 maanden wachten helemaal omdat ze een kiss kindje is geweest.

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik zou het gewoon een klein stukje proberen, als het erg hobbelt zie je dat meteen. Met mijn oppaskindje gingen we pas fietsen met 11 maanden, toen werd het pas lekker weer :) Dus ik vind het lastig om te zeggen.

8. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    ik denk dat ze het zoooo leuk vindt! (en ik trouwens ook hoor met dit lekkere weer) maar als ik gek aan het doen ben met de kinderwagen en ga rennen ofzo dan zit ze met haar mond open en haar ogen dichtgeknepen en als ik dan stop gaat ze zooo schateren!

maar wachten tot 8 maanden als ze nu al zo stevig zit? kan het niet met 7 maanden dan? als ze verder zonder klachten is geweest anderhalve maand

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hobbels die je zelf amper voelt, zijn voor haar een aanslag op haar ruggetje. Al die kleine werveltjes krijgen dan best wel een opdonder.

Ik zou het risico zeker nog niet nemen. Als het mis gaat hiermee, kan het ook echt goed mis gaan. En als je twijfelt, zou ik even vragen naar de mening van je fysio, die kent je kindje inmiddels ook. Ook al hoef je er niet meer naartoe, een telefoontje kan vast wel?

10. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    oja dat is ook handig ja, ik zie haar regelmatig. ik ga daar zelf heen vanwege mijn zwakke rug.

heb tijdens de zwangerschap een hele zwakke rug gekregen (was niet bepaald een lichtgewicht, die dame van mij)

dus dan vraag ik het wel even aan haar.

11. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Teun kon ook met 5 á 6 mnd zelfstandig zitten maar ons werd echt gezegd om pas met ruim 8 of 9 mnd te gaan fietsen, dit omdat het ruggetje nu de schokken van de weg nog niet goed kan opvangen
    dus ik zou zeggen probeer nog ff ruim 2 mndtjes te wachten enne dan is het ook veel lekkerder weer... 8)

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn man zit net naar fietskarretjes te kijken waar de maxicosi in kan, ik denk dat wij dat doen tot ze niet meer in de maxicosi kan, met 9 maanden dus :)

13. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Iris kon ook al snel goed zitten, maar we moesten echt wachten tot 9 maanden; je kindje krijgt anders teveel schokken; kan haar nekje en rugje nog niet opvangen, als je zo jong al gaat fietsen kunnen er echt nare dingen gebeuren. Er zijn kindjes die zo wel eens t nekje hebben gebroken. Dus echt NIET doen, hoe aantrekkelijk het ook is met dit weer.

14. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    wij hadden ook een fietskar met een "oude" maxicosi erin
    deze hadden we vast gemaakt met sjorbanden en lieten we erin zitten
    want ik kreeg hem namelij kniet echt makkelijk in de fietskar, tenminste niet echt goed vast...
    en zo kon ik ook de eerste zomer met teun fietsen want ja hij werd in september pas 9 mnd.....

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Tygho kon ook met 6-7maand al goed zelfstandig zitten maar ik heb echt gewacht tot de 9 maanden.
    Horrorverhaal gehoord van een kindje dat doodging op de fiets door het geschok :(
    Kul of waarheid maakt niet uit, ik had de schrik er goed in!

16. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Ik zou ook nog even wachten, hoe leuk het ook is. Misschien niet tot 9 maanden, maar wel nog een paar weekjes.
    Kun je niet iets anders verzinnen? Bijv. skates kopen voor jezelf en lekker gaan skaten met haar in de wandelwagen? Dat is hier favoriet.

17. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    skaten doe ik al vanaf dat ik kon lopen haha dus die heb ik wel liggen. doe ik erg vaak.

wacht idd wel even met het fietsen als ik alles zo hoor!
    BRRRR!

Wel stiekem al een fietszitje besteld :oops: Zo'n mooie roze met bloemetjes erop enzo (A) en een fietshelmpje van PoohBeer! :oops: (L)

18. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Ik snap dat je ongeduldig word is zo mooi weer. Hier gisteren voor het eerst gefiets, vond het best nog griezelig. :)

19. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    ik zu het cb even bellen en om advies vragen maar ik zelf zou geen risico nemen omdat het pas vanaf 9 maanden aangeraden wordt om te fietsen...die kinderstoeltjes zijn ook pas vanaf 9 kilo, ik weet niet hoeveel je dochtertje weegt..

maar ik heb ook een verhaal gehoord van iemand die met haar kindje van 8 maanden ging fietsen en dat kindje zat ook wel stevig vond ze en die ging fietsen ze dacht dat het kindje op een gegeven moment sliep maar het nekje was gebroken...hierdoor ben ik zelf echt heel huiverig geworden en ga pas vanaf volgende week (dan heb ik ook me moederfiets) met noa fietsen...ik wil je echt niet bang maken ofzo maar ik zou niet zomaar met haar gaan fietsen ze is nog zo jong....ik begijp dat je er heel veel zin in hebt maar denk toch dat je beter nog even kan wachten succes!

20. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    Even kijken bij Veiligheid.

Deel Deze Pagina