Hallo allen, Hebben jullie kids een vaste slaapplek, dus bijvoorbeeld in hun eigen bedje of wiegje, of dompelen ze overal en nergens in slaap? De mijne valt dus enkel in slaap in zijn eigen bedje of in de maxi cosi. Hij valt niet in slaap op de bank, in mijn bed, reiswieg of in zijn box. Als ik zie dat hij slaap heeft dan stop ik hem in zijn bedje. Het is best lastig want als we op bezoek zijn, dan krijg ik hem moeilijk in slaap, omdat daar geen bedje zeg maar. Hoe pak ik dit aan?
Dat is inderdaad lastig. Nathan viel ook niet zomaar overal in slaap, maar in ieder geval wel in zijn kinderwagen of in de auto in de maxi cosi. Ik heb niet echt tips voor je. Misschien thuis ook eens in de maxi cosi stoppen, zodat hij in een veilige omgeving kan wennen aan deze andere slaapplaats? groetjes, Aukie
Het is verschillend per kind, mijn oudste sliep wel makkelijk ergens anders, mijn jongste niet. Dus ik denk zeker dat het deels in het karakter zit en dat je daar niet veel aan kan doen. De tip die vaak wordt gegeven (maar werkt hier dus niet, misschien bij jou wel) is dat je een knuffel of knuffeldoekje erbij moet leggen waar jouw lichaamsgeur aan zit. Dan ruikt het kindje mama en voelt het vertrouwd.
Mijn dochter is een stuk ouder, maar op het kinderdagverblijf sliep ze ook niet in het bedje daar, totdat ze haar eigen tutteldoekje (waar ze thuis nooit naar omkijkt en wat meer voor de vorm in haar bedje lijkt te liggen) erbij kreeg, toen was ze zo vertrokken... Dus misschien werkt het idd als je er iets met een vertrouwde geur (van jou, of van thuis gewoon) bij legt ?
Dus een knuffeltje of iets dergelijks in haar bedje leggen en dan overal meenemen. Oke dat is een tip. Hebben anderen nog tips.
Hoi, een vast campingbedje wat je meeneemt? Wij hebben de deryan travel-cot: die weegt bijna niets en zit in een kleine tas (ongeveer zo groot als een linnen schoudertas), dus erg gemakkelijk mee te nemen, (een extra matrasje wat ik erbij heb gekocht, kan zo bij die tas in). Als je je kleintje daar thuis eens in te slapen legt, zal het op andere plekken ook beter gaan. Verder merk ik dat als Thirza ergens anders moet slapen waar veel te zien is, het ook minder gaat. Dus liever een kale, lege kamer waar je je kleintje dan neerlegt, dan het gezellige kinderkamertje met zoveel leuk speelgoed.... En soms helpt het om even in de kamer te blijven zitten totdat ze slaapt. Wel dus altijd een aparte ruimte zonder prikkels, want als ik haar in slaap wil hebben als we weg zijn, in de ruimte waar we met z'n allen zitten, kan ik er ook naar fluiten!
Oja, hier gaat ze dus in haar eigen slaapzak de travel-cot in. Werkt ook beter dan 'vreemde' dekentjes. Alhoewel ik laatst bij een vriendin zowel travel-cot als slaapzak vergeten was en ze desondanks op zolder daar toch 2 uur heeft geslapen...
Mijn zoontje slaapt meestal in zijn eigen bedje. Als we met hem gaan wandelen slaapt hij ook in de wandelwagen. ALs ik op visite ben ergens doe ik hem zijn eigen slaapzak aan en leg hem daar gewoon op een (groot) bed. Hij kan nog niet rollen dus het kan nog. Hij gaat dan meestal ook wel gewoon slapen. Meestal niet zo heel lang dan, maar dat doet hij thuis ook niet.
Ik heb hem geprobeerd te laten slapen in de box, maar no way, spelen prima maar als hij weet dat hij daar moet slapen dan wil hij niet hihi. Heb hem nu in de reiswieg laten slapen dat gaat volgens mij wel prima, hij huilt niet en vind het wel best zo. Ik denk dat ik het in stappen ga doen, eerst in de reiswieg en dan in de box. En verder wil hij geloof ik ook niet zonder ingebakerd te zijn slapen.
Waarom zou je zo graag willen dat hij in de box slaapt? Hij doet waar een box voor bedoeld is; spelen. In de wandelwagen slapen okay dat kan nog wel handig zijn soms maar ik zou niet persee willen dat hij in de box slaapt, box heeft toch geen meerwaarde boven de wandelwagen? Daarbij komt dat als je ergens bent je de wandelwagen mee hebt en niet de hele box (lijkt me ). Ik zou van het in de box slapen dus echt geen moeten maken. Wandelwagen of bed zou ik zeggen. En dan kan je als je ergens bent bijvoorbeeld de wandelwagen bak boven in een kamertje zetten. Ligt hij toch in zijn eigen vertrouwde bak.
Mijn zoontje sliep ook niet in de box. Daar hoor je te spelen (vond hij ook!) Hij sliep wel in de maxicosi, en de reiswieg. Dus als we wat langer ergens op bezoek ging, dan namen we de reiswieg ook mee in de auto. Die zetten we dan daar ergens op een bed neer. Dat werkte prima.
Ja daar zit zeker wat in, de box is om in te spelen idd. Dan de reiswieg of de MC, alhoewel de MC enkel voor het reizen van a naar b.
@Beertje: de box, daar slaapt Thirza ook niet in hoor. Is wat mij betreft ook een speelplek. Heel af en toe, met name tijdens een sprongetje, wil ze wel eens echt helemaal NO WAY slapen en laat ik haar maar in de box jengelen dan, waar ze dan voor een half uurtje uiteindelijk in slaap valt. Dat is sinds haar geboorte wel geteld 3 keer gebeurd... Ik vind de box ook een plek met te veel prikkels hoor: er ligt hier het een en ander aan speelgoed in, er staat van alles naast en omheen, wij lopen heen en weer, af en toe de TV eens aan.... Geen handige omgeving om in slaap te moeten vallen. Enneh, blijkbaar is ingebakerd worden een teken om te slapen, dus op andere plekken ook lekker doen! Als je een campingbedje meeneemt, kan dat mooi. En als ie idd went aan slapen in de reiswieg, is dat ook wel handig, (dat zou waarschijnlijk aan te leren zijn zonder inbakeren?). Maar dan heb je voorlopig wel voldoende mogelijkheden toch, voor als je weg bent?
Als hij went in de reiswieg dan is het probleem over eigenlijk, dat zou geweldig zijn hihi. Hij heeft er 3 kwartier in geslapen en is nu wakker, volgens mij heeft hij echt zoiets van wat is dit nu weer, dit is niet mijn bedje hihi. Maar ik laat hem er gewoon in, hij zal het toch een keer moeten leren, is nu aan het jengelen... Heb hem wel een beetje ingebakerd maar niet heel goed zoals in de nacht, bovendien is een reiswieg best krapjes en klein, dus dat geeft al gauw het gevoel van ingebakerd te zijn!
eerst sliep Jill wel nog in de reiswieg maar nu niet meer, alles om haar heen is veel interressanter om naar te kijken dan te gaan liggen slapen hihi
Van het CB krijg je ook geen nuttig advies ongelofelijk. Ik bel dus om wat advies, zegt die mevrouw tegen mij; ja daar kun je niks meer tegen doen, enkel een campingbedje meenemen als je op visite gaat, en eerst uitproberen of hij erin slaapt. Ze klonk niet echt hulpvol vond ik, het was meer van meisje waarom bel je je mag allang blij zijn dat hij in zijn eigen bedje slaapt. Ben ik nog niet wijzer geworden.
hier altijd in zijn bedje en sochtends iedere ochtend in de wagen wandelen, met dat ritmische geschommel viel hij al snel in slaap. Nu weet hij wagen is slapen, en doet hij het bijna meteen, ook al is hij nu al 6 maanden.
Mijn zoontje heeft ook nooit in de box geslapen, die was al gelijk zo slim dat een box is om te spelen. Verder slaapt hij thuis echt alleen in zijn bedje en onderweg in de buggy of MC. En bij anderen nog niet zo geweldig, dus we gaan even zelf kijken voor een campingbedje of zo'n tent. Het zit ook in het kind en sommige dingen is gewoon veel oefenen zodat het ook gewenning word.