brrr! Nou ik wacht wel braaf haha! Nou ik heb al wel een leuk fietszitje gekocht van bloemetjes enzo en een fietshelmpje van PoohBeer O haha!
Maar wat geld er dan voor auto stoeltjes, Romy past zometeen dus ECHT niet meer in de maxicosi, ze duwt dat schonnescherm zowat kapot als ik het erover heen hang (heb een grote mooie dame!) Dus ik was wel van plan om dat zo ver mogenlijk uit te stellen maar denk dat ik niet verder dan 7 a 7,5 maanden kom anders hangt haar hoofd erover heen en is het helemaal niet veilig meer. Maarja dan denk ik, een auto hobbelt natuurlijk ook! en dan zit ze ook rechtop (of een beetje in slaapstand). Hoe zit dit dan? want dat zou betekenen dat ik anderhalf tot 2 maanden niet kan auto rijden met haar...?
Hoe groot is ze dan? Mijn zoon is bijna 8 maanden, weegt 10 kilo en is 73 cm en past nog prima in de maxicosi...
mijn dochter pas ook niet meer in de maxi cosi hoor ik heb een van baby relax echt geen aanrader ze wou er vanaf het begin al niet in, maar idd beter wachten dan een kind met rug en nek klachten, mijn dochtertje heeft een hele kleine vorm van het kiss gehad en kan het me echt niet veroorloven als ze nu weer achteruit gaat met der nekje het gaat juist net zo goed en tuurlijk heb ik het 1 keer geprobeerd en was wel huiverig ben er gauw mee gestopt en wacht nu nog een maandje denk dat ze dan wel op 9 kilo zit ze zit nu al 8770 gram ik zou zeggen wacht nog even het gaat toch allemaal al zo snel
Romy vind het dus helemaal niets, zo'n maxicosi, gaat altijd opbollen en huilen wil alles meemaken. box is ook niets, zet je haar in de wipper zodat ze alles kan zien en het is goed. dus denk dat een autostoeltje ook voor haar een vooruitgang is, ze kan alles zien. maarja dan vraag ik me af, is dat niet hetzelfde verhaal als een fietsstoeltje? ze zit ook rechtop en er zijn ook hobbels...
Als ze echt al op jonge leeftijd de autostoel in moet, dan zou ik hem in de ligstand zetten. Dan heeft het hoofdje en dus nekje steun bij hobbels. Bij een fietszitje moet ze echt helemaal zelf het hoofdje omhoog houden en hobbels opvangen met de nek. Maar kinderen worden pas te groot voor een maxicosi als het hoofdje boven de bovenrand uit gaat komen. Mijn kleine meid is pas net met 13 maanden overgegaan naar een autostoel. Ze is wel erg blij met de autostoel, ze kan nu naar buiten kijken en houdt het autorijden daardoor langer vol.
Er staat toch echt duidelijk dat je kindje in een zitje kan als ze zelf goed kan zitten. MEESTAL is dit rond de 9 maanden, maar dat is toch gewoon weer zo'n gemiddelde wat niet voor elk kind telt? Als ze goed en stevig kan zitten lijkt het mij geen probleem hoor, gewoon doen.
Mijn Zoontje is nu 4mnd en gaat ook mee op de fiets. Ik moet er wel bij zeggen dat ik zo'n babymee heb gekocht en hij dus in de maxicosi zit.Hij vindt het heerlijk en aan het eind van de rit ligt hij heerlijk te slapen.Woon 10 minuutje fietsen van de opvang en vindt het dus zonde om met de auto te gaan. Het is jammer dat het net iets te ver lopen is anders ging ik lopen met dit mooie weer. gr, Samen
Wij hebben een bakfiets en zetten Patrick met Maxi-cosi erin. Ben nou wel aan het rondkijken voor een kinderzitje op de fiets. Kan hij mooi rond kijken. 2e Paasdag hebben we een autostoel gekocht van Römer. Hij kan nog net in de Maxi-cosi, maar het houd niet over. In de autostoel kan hij prima zitten, zowel in lig als in zitstand.
Nou 6 maanden is wel vroeg hoor. Ik ging fietsen met mijn dochter met 8,5 maand en toen kon ze ook al ruim 2,5 maand goed zitten! Maar op de fiets ging haar hoofdje bij elke kleine bobbel nog aardig heen en weer. Lijkt me niet goed voor het ruggetje ook al kan ze goed zitten
Het gaat er ook niet om of je kind al kàn zitten, het gaat erom of je kind zelfstàndig tot zit kan komen. Dan pas zijn de rug en nekspieren ver genoeg ontwikkeld om de schokken op te vangen...Wie voor zijn eigen plezier er eerder voor kiest om al te gaan fietsen, is naar mijn mening niet zo slim bezig