wat wil hij?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamalijntje, 1 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Hi Allemaal,

Heb even een klein beetje advies nodig.
    Jamie is nu 10 weken en drinkt 5x 180 cc met 6 scheppen hongerig.
    Hij drinkt zijn flesjes keurig leeg maar in de ochtend en middag begint hij nu te huilen direct na zijn fles en kauwt continue op zijn handjes. Op mijn vingers en eigelijk alles waarop hij op dat moment kan kauwen behalve zijn speen. Zodra wij deze geven dan wordt het ook weer huilen.

Maar ik weet gewoon niet wat hij bedoelt met het kauwen. Er zijn geen tandjes in aantocht.

Heeft hij al behoefte aan bijvoeding?

2. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Nee hoor hij heeft echt nog geen behoefte aan bijvoeding (althans kan het me niet voorstellen), dit is gewoon een fase die hoort bij een baby :).

Op dit moment is zijn tast zin in zijn mondje zo sterk waardoor hij het gewoon lekker/leuk/grappig vind om overal op te kouwen.

Jamila deed (en doet het nog steeds) ook heel erg en is ook absoluut geen spenen kind, ze vind kouwen gewoon leuk :).

Een bijtring is dan ook ideaal voor haar niet om op te bijten voor de doorkomende tandjes maar gewoon omdat ze het leuk vind.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee, de kans dat je zoontje behoefte heeft aan bijvoeding is nihiel. Hij weet namelijk helemaal niet wat het is. Tot 6 maanden heeft bijna geen enkel kindje echt bijvoeding nodig (het mag wel vanaf 4 maanden. Laat je voorlichten door het CB). Het is ook onverstandig om bij te voeden volgens de meeste artsen ivm onvolgroeide darmpjes.

Je hebt kan dat je kindje eigenlijk nog niet verzadigd is. Je kan kijken of je de flessen een beetje anders verdeeld. Op momenten dat je het idee hebt dat hij sneller verzadigd is geef je bijvoorbeeld 150 en dan op de momenten dat hij altijd huilt 210. Veel CB's hanteren trouwens de limiet van 1,5 liter dus je kan nog wel een beetje ophogen (maar overleg even met je cb zou ik zeggen).

Het klinkt alsof je kindje het gewoon heel jammer vindt dat het al op is. Dat kan zijn omdat hij het gewoon lekker vindt maar ook omdat hij nog steeds wat hongerig is. Als het met een paar dagen niet overgaat dan zou ik zeker op die huilmoment de flessen ietjes groter maken. Even huilen is trouwens meestal een teken van 'hè jammer!', wat langer huilen is vaak 'ik ben nog niet verzadigd'.

Goed boeren is ook belangrijk, zeker als het kindje heel honger is. Laat tussendoor boeren. Een boer kan goed dwarszitten en daarmee pijn veroorzaken.

Deel Deze Pagina