Vraagje aan de vrouwen die net zo'n schoonmaaktik hebben al ik!

Discussion in 'Na de bevalling' started by jannn, Aug 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    Ha meiden,

Voor mn bevalling maakte ik altijd alles super goed schoon! Ik kon altijd lekker doorgaan. En vooral op de maandag, dat zat echt in mn hoofd. Sommige mensen verklaarde me voor gek dat ik altijd zo schoon ben, maar goed iedereen moet alles voor zichzelf weten toch?

Nu na de bevalling is het een drama! Ik wil zo doorgaan als ik voor mn bevalling heb gedaan, maar ja een kindje beslist gewoon alles!
    En nu vandaag (dus weer de maandag) heb ik echt een schoonmaaktik en wil ik maar doorgaan en doorgaan, maar dat gaat niet want mn kindje huilt dan. Ik kan dan helemaal gek worden van me zelf en krijg het heel erg benauwd en gaat nog harder werken. :(
    Het globale werk lukt aardig, maar vind ik het dus weer tijd worden om ook de ramen binnen te gaan zemen en ook buiten en de kasten leeg te halen etc! Gek word ik ervan. Ik zie dat gewoon niet zitten. Wanneer moet ik dat dan allemaal doen, als het gewone werk nog maar net lukt..

Meiden hoe doen jullie dat? En sorry, ik heb er niks aan als jullie zeggen dat ik gewoon wat minder moet doen want dat hoor ik altijd en daar heb ik niks aan want ik ken me zelf ik kan dat gewoon niet!

Wie heb ook deze ervaring?

Ik hoor het graag.

Liefs jannn

2. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Haha, ja ik het, ook ik heb een schoonmaaktic (mijn vriend wordt er af en toe gek van).

Ik heb echt het voordeel dat, toen onze meid nog geen 2 maanden was, alleen maar sliep en alleen voor een voeding huilde. Dus ik kon meestal 2 uur lekker soppen en dan 45 minuten met onze dochter bezig zijn. En dat van 7 uur in de ochtend tot aan het avondeten. Maar nu blijft onze meid ongeveer een uur wakker. En als ik dan bijv de keuken helemaal wil doen oid, dan zet ik onze meid gewoon in de wipper bij mij (of ik zet haar voor de tv) en dan kan ze zich wel een uur vermaken. Daarna drinkt ze 20 minuten (geef bv) en dan slaapt ze weer voor 2 of 3 uur.
    Onze meid wil ook veel zelf spelen en alleen in de ochtend en in de avond wil ze samen met mij of papa spelen.

Dus bij ons gaat het tot nu toe nog redelijk makkelijk een kindje hebben en lekker poetsen, soppen en opruimen.

3. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    Hm ja dat is wel super als ze zo veel slapen, maar ons zoontje slaap heel weinig. Vaak maar een half uur en dan kan ik net niks doen..

Soms zet ik m ook wel bij me, maar ja dan heb ik weer een schuldgevoel dat ik hem niet vermaak.

4. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Maar kan jou zoontje zich zelf vermaken? Want je kan hem dan ook bij je zetten en dan tijdens het schoonmaken tegen hem praten. Zo doe ik dat ook heel vaak. En het is niet erg als je even niet met hem bezig bent, dan leert hij ook dat hij zelf kan spelen.
    Tenminste zo denk ik erover en heb dat zo ook altijd gedaan. En ik denk dat ze daardoor ook goed zichzelf bezig kan houden.
    maar dat is ieder voor zich.
    Hier gaat het meestal zo:
    wakker worden - nieuwe luier - beneden eerst oefenen samen met mij op de buik oid (10 minuten) - daarna in de wipper bij mij of bij de tv (1 uurtje) - drinken - slapen.

5. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Het is wel lastig als je kindje weinig slaapt.

Heeft je kindje een moment op de dag dat hij wel wat langer slaapt? Dan kun je dan het grote/uitgebreide werk doen.

Hier probeer ik meestal in de weekenden/vakanties de grote dingen zoals de keuken helemaal uitpakken, alles afwasse etc. De kelder kast etc.

De rest doe ik waar Esmee bij is of als ze in bed ligt. Het is echt niet erg voor een kindje om zich eventjes alleen te vermaken.

Je kunt ook zeggen dat je 2x per dag een uurtje poetst als de drang echt zo hoog is. ;)

Hier op maandag ook poetsdag. Dan gebeurd beneden en boven alles goed. Dus stoffen, zuigen en dweilen, de wc en badkamer uitsoppen. De rest van de week houd ik het dan allemaal bij dat kost mij zo'n uurtje per dag dus dat valt reuze mee!

Een vriendin van mij die heeft een dochter die dus ook maximaal 2x een uurtje slaapt per dag en die komt ook nergens aan toe.

Die brengt 2x per maand haar dochter een ochtend of middag naar familie zodat ze eens alles grondig onder handen kan nemen. Wel een goede oplossing wanneer je er normaliter niet aan toe komt!;)

6. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    Bedankt voor je reactie. Hij heeft net anderhalf uur geslapen, maar dat is niet altijd standaard dus kan ik niet echt van uitgaan. Ik denk dan altijd, straks slaap hij vanmiddag ook kort en dan heb ik nog niks gedaan.
    Maar ik heb al heel veel gedaan en de rest vd week hoef ik het ook bij te houden . Eigenlijk moet ik veel meer verspreiden maar ja dat ik ken ik nu eenmaal niet omdat ik als ik bezig ben gelijk door wil gaan etc.

Kdenk dat ik het grotere werk ook maar laat wachten totdat mn man een keer vrij is. Kan ik ongestoord doorgaan en ben ik veel sneller klaar.

xxx

7. keteltje

keteltje Actief lid

Jul 27, 2009
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    whahaha herkenbaar hoor,

Hier is niet het probleem, dat mijn kindje bijna niet slaapt, maar als hij slaapt, durf ik gewoon niks te doen wat geluid maakt. Ik woon in een flat en alles is gehorig. Dus ik durf dan de vaatwasser niet an te zetten, de wasmachine ook niet(staat afgeschermd op zijn kamertje)

Erg lastig

8. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Ze kunnen veel hebben hoor die kleintjes (meestal dan). Ik had het ook erg in het begin. Alles maar zo stil mogelijk doen. Totdat er een keer flink donderde 's nachts, zo erg dat de hele straat recht in hun bed zat. Behalve mijn zoontje en andere baby's in de straat, die sliepen gewoon door. Toen bedacht ik mij dat het echt onzin was om zo stil te doen. Ze slapen bijna overal doorheen. Sindsdien ga ik ongestoord mijn gang. Wasmachine, stofzuiger, wasdroger. Alles staat tegelijkertijd aan.

TS: het grote werk deed we sowieso in het weekend zodat je ongestoord je gang kan gaan want je bent dan met zn tweeen en kan elkaar goed afwisselen.

9. Linda86

Linda86 VIP lid

Wat ik doe: Milan lekker in de draagdoek bij mij, en dan schoonmaken. De meeste dingen gaan prima zo, en wat zo niet lukt doe ik als 'ie slaapt (dat slapen gebeurt hier ook erg weinig ;)).

10. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    1,805
    0
    0
    Ooh wat ontzettend herkenbaar! Ik ben ook echt een "Ans Glans" en ik wil mijn huis altijd piekfijn in orde hebben. Helaas bepaald nu ook mijn kleine man het hele ritme hier. Overdag wil hij maar kort slapen maar af en toe geeft hij me even tijd. Dan ga ik echt als een dolle door het huis heen. Was laten draaien, afstoffen, dweilen, ramen lappen en dat allemaal in een heeeeeeeeeel hoog tempo. Ondertussen angstvallig de babyfoon in de gaten houden met mijn vingers gekruist. Verder ben ik nu begonnen met hem een bedtijd te geven om zo de avond vanaf 19:00 vrij te hebben. Dan kan ik alles waar ik overdag niet aan toe kom nog doen maar eigenlijk is deze tijd bestemd voor mij lief en mij zodat we ook nog een beetje aan elkaar toekomen. Het is niet zo netjes en schoon als voor de geboorte maar ik kom zo wel aan mijn "momentjes voor mezelf" toe. Af en toe kan mijn lief ook even bijspringen maar die is heel hard bezig met het project tuin en het is ook niet de bedoeling dat dat stil komt te liggen (daar kan ik dan ook weer niet tegen hhaha) Ik hoop dat de kleine zichzelf straks wat beter zelf kan vermaken want nu barst hij echt in een mega huilbui uit als ik hem even wakker alleen laat. Laten we er maar vanuit gaan dat het makkelijker zal worden als ze wat ouder zijn..

11. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    Ik ben blij dat er meer meiden dit hebben :)
    Kdacht dat ik alleen zo liep te gekke door het huis.. Maar ja.
    Kben nu ook weer voor het eerst ongesteld misschien dat dat ook scheelt.
    Afgelopen maandag wat het echt gekkehuis bij mij. Kben zo hard bezig geweest en bijna geen rustmoment met mn zoontje, dat heeft hij wel gemerkt. Vandaag had ik een relaxe dag omdat ik jarig ben en heb nl echt niks gedaan, nu is mijn zoontje ook super rustig.. Hij merk het gewoon aan me.
    Als ik nu van te voren wist wanneer hij echt gaat slapen dan zou het allemaal makkelijker zijn.
    Ik maak me aan het begin van de week ook veel te druk, ben dan bang dat het allemaal niet lukt in die week.
    Kmoet nu alleen nog de keuken goed schoonmaken en de ramen buiten en dan ben ik voor deze week alweer klaar :)
    Maak me ook veel te druk ha ha.

12. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    1,778
    1
    0
    Kunnen jullie mij misschien iets van jullie schoonmaaktic sturen? Ik kan er wel wat extra van gebruiken geloof ik! Vraag me altijd af hoe anderen dat doen. Hebben jullie ook echt plezier in schoonmaken? Dat scheelt misschien al. Ik hou wel van een schoon huis, maar zou liever een zelfreinigend huis hebben!

13. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    Nee ik vind het ook niet leuk, maar ik heb soort drang dat het MOET! En sorry hoor maar ik kan niet tegen mensen die bijna niks doen in huis.. Ik vind dan alles vies.
    Kvind al snel wat vies.

14. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik weet niet van wie ik het heb, maar ik vind poetsen wel leuk ;). Lekker een dagje aan de keuken spenderen of iets anders, en daarna het gevoel van hehe lekker schoon. Ik heb alleen aan 1 ding een hekel en dat is strijken bah, dat blijft ook altijd veels te lang liggen.

15. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

IK vind het ook heerlijk. Kan echt genieten van een vloer die blinkt of van de badkamer, de woonkamer die netjes is opgeruimd. De kledingkast helemaal netjes..

Manlief wordt af en toe gillend gek! haha

Share This Page