blauw van de kou

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door madelief78, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    mijn zoontje van ruim 5 maanden heeft heel vaak als ik hem uit bed haal blauwe handjes en beentjes en voetjes.
    hij voelt dan koud aan en zodra hij gaat bewegen trekt het weer weg. ook met dit weer heeft hij het heel snel koud en ziet hij snel blauw.
    ik vind het een beetje eng.
    is het normaal? kan ik er iets anders aan doen dan warm aankleden ook met dit warme weer?
    over 2 weken moet in naar het cb maar ik weet niet of ik zo lang wil wachten.
    hij heeft het altijd wel gehad maar nu gaat het me steeds meer opvallen.

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

het is heel normaal, kindjes tot 1 jaar hebben nog een "slechte"doorbloeding,

als ze niet bewegen worden handjes en voetjes koud en blauw,

door het bewegen gaan de aderen wat wijder staan en word de doorbloeding dus ook beter,

volgens mij hoef je je geen zorgen te maken.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik vind het eerlijk gezegd niet zo normaal klinken....Zeker met dit weer vind ik het wel opvallend. Irem heeft het ook best wel snel koud maar ik heb haar nog nooit blauw gezien, alleen koude handjes/voetjes. Ik zou het zeker even aankaarten op het CB straks en eerlijk gezegd zou ik zelf de HA bellen voor overleg. Misschien is het niets, maar je kunt maar beter alles uitsluiten.

4. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Mijn zoontje heeft altijd koude handjes en voetjes, ook nu het warm is.
    Maar blauw is ie nooit.

Misschien je kindje in een slaapzak laten slapen? Dan zijn in ieder geval de beentjes en voetjes warm!

Heerlijk vind ik dat, als ik 's ochtends de slaapzak open doe en die warme dikke beentjes tegen me aan voel!

5. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Mijn kindjes hebben altijd blauwe handen en voeten gehad, zowel H.a cb arts en kinderarts zeiden: heel normaal, kinderen tot 1 jaar hebben geen goede doorbloeding,

bel je H.a. anders op voor de zekerheid,

6. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    ik kleed hem ook nu het zo warm is warm aan.
    met slapen gaan heeft hij een rompertje met lange mouwen een pyjama met lange mouwen en broekje met voetjes er aan vast. hij ligt in een slaapzak en onder 1 dekentje. soms leg ik er 's avonds 1 bij.
    het lastige is dat ik ook niet wil dat hij het te warm kan krijgen want dat is ook weer niet goed.
    ik herken dit ook helemaal niet van mijn oudste zoontje.
    hij heeft het vooral als hij zijn bed uitkomt en dus weinig heeft bewogen ook na het badje zien hij echt blauw. niet in zijn gezicht maar alleen zijn armen en benen.
    hij heeft dit altijd al wel een beetje gehad maar nu het zo warm buiten is vind ik het zo opvallend. ik schrik er steeds weer van. soms zijn zijn handjes zelfs spierwit als hij ligt te slapen.
    ik ga het zo ie zo aankaarten bij het cb. misschien bel ik ook maandag de huisarts al wel even om te vragen.
    bedankt voor jullie reactie.

7. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Mijn dochtertje heeft dat ook heel lang gehad! Ik dacht ook dat er iets was, maar overal zeiden ze dat het heel normaal was. Inderdaad doordat de doorbloeding nog niet top is, dat wordt vanzelf beter. Hier werd het rond de 5 maanden langzaamaan wel minder, en nu er weer over nadenk valt het me op dat ik het al een tijd niet meer heb gezien. Komt goed! :)

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Noem het eens bij het CB. Mensen met een slechte doorbloeding/werking van het hart hebben het ook, dus het verschilt per kind hoe 'normaal' het is. Mss kan het CB je gerust stellen of even extra goed luisteren!

Deel Deze Pagina