moet ik me zorgen maken?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door margriet24, 15 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. margriet24

15 mrt 2006
    72
    0
    0
    Ik ben vanmorgen bij de verloskundige geweest voor controle, na onderzoek bleek dat het kindje niet ingedaald was (terwijl dat al vanaf week 31 het geval was) afgelopen vrijdag was ik nog bij de gyneacoloog en ook toen was het kindje nog ingedaald....blijkbaar is het kindje dus weer "omhoog gekropen". De verloskundige vertelde me dat wanneer de vliezen nu zouden breken ik ze moest bellen maar omdat ik een beetje overrompeld was ben ik vergeten te vragen of ik ook gelijk moet bellen als dit 's nachts gebeurd.
    De verloskundige vertelde ook dat als het kindje nog niet volledig ingedaald was en de vliezen wel zouden breken ik dan een keizersnee zou krijgen. Gebeurd dit vaker en hoe groot is de kans dat het kindje alsnog in gaat dalen?
    Of maak ik me misschien zorgen om iets heel gewoons.....ik moet ook eerlijk zeggen dat ik me nu tegen het einde van de zwangerschaps om alles zorgen maak.
    Ik hoop dat ik een antwoord krijg op mijn vragen.

Groeten

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Margriet,

het feit dat ie al wel is ingedaald geweest is prima. Het kan dat ie weer even omhoog komt, is geen probleem. Waarschijnlijk krijg je eerst weeën (dat is bij 90% van de vrouwen het geval) tijdens de weeën zal het hoofdje verdre indalen. Als je vliezen breken moet je inderdaad gaan liggen en bellen. De kans op een keizersnede lijkt me vrij klein omdat het hoofdje al is ingedaald geweest, daarmee is min of meer bewezen dat het wel past.
    Geen zorgen dus.

Mirjam

Deel Deze Pagina