fietsen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Little22Miracle, 8 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik begrijp niet zo goed waarom hij niet goed meer in de maxicosi kan.
    De meeste kindjes kunnen tot 1-1,5 jaar in de maxicosi.
    Zou zelf nooit al met 'm gaan fietsen, de risico's zijn veel te groot.
    De oudste zat hier zelfstandig met 7 maanden maar ben pas met 1 jaar gaan fietsen ivm winter. Anders had ik denk ik nog gewacht tot 9 maanden. Fiets hier alleen voor m'n plezier en doe dat in de winter niet.

2. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

mijn dochtertje zit ook niet meer in de mayicosi hoor,de mc is gebouwd op gemiddelde kindjes,mijn kindjes zijn helaas niet gemiddeld. Haar lengte komt overeen met 16 mnd gemiddelde meisje terwijl ze dik 8,5 maand oud is. Ze is nou eenmaal erg lang. Geen een kindje is hetzelfde. Ze zit in de Nania stoeltje die hetzelfde staat geplaatst als de cosi tegen de rijrichting in. Zo zit ze het veiligst :)

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Tuurlijk is elk kind anders maar ik vind eerlijk gezegd dat er veel moeders zijn die veel te veel veel te snel willen, sorry als ik daarmee iemand tegen het hoofd stoot :)

Er is nog tijd zat om te gaan fietsen, waarom risico's nemen?

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Bianca, ik weet idd dat jou kleine een stuk groter is dan gemiddeld maar er zijn idd veel mama's die hun kleine (te) snel in een vervolgstoel hebben.

5. Little22Miracle

Little22Miracle Actief lid

3 okt 2011
    432
    0
    0
    #25 Little22Miracle, 9 sep 2012
    Laatst bewerkt: 9 sep 2012
    wat betreft mijn zoontje hij heeft kledingmaat80/86 ,dus het is best een flinke man, al bijna 10 kilo, en de maxicosi ja die wordt nooit gebruikt zeg maar 1. hij zit er opgepropt in, 2. heb geen auto , vandaar de vraag over het fietsen,.

Heb het vandaag geprobeerd, even een klein stukje ging prima, ( wil niet zeggen dat ik nu elke dag uren met hem ga fietsen, en de afstand naar de crech is nog te groot) dus laat het fietsen hierbij ( voorlopig dan)

Wil nog wel mee geven , iedereen heeft een andere kijk op dingen, En wat niet gaat , gaat nog niet ( daarom neem ik het risico ook niet, vroeg me alleen af of het kon, ja/nee, omdat er op internet zoveel tegenstrijdige adviezen zijn) en geen 1 kindje is gelijk , het ene kindje is sneller ergens aan toe dan de ander.

6. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Mijn dochter kon vanaf 7 maand goed zelfstandig zitten, toch hebben we hier met fietsen nog even gewacht tot ze 1 jaar was. Toen kon ze lopen, en was haar lichaam gewoon lekker "stevig" zeg maar. Ook rond die tijd hebben we een gewone autostoel genomen, ipv de maxicosi. Tot 1,5 zou ze dat niet getrokken hebben, ze is namelijk best een joekel.

Ik heb toen ook gekozen voor een stoeltje achterop, dat wiebelt naar mijn mening minder dan een stoeltje voorop. We hebben hier erg smalle weggetjes, veel tractoren en wegmisbruikers (idioten dus), en met dat stoeltje voorop was dat echt een nachtmerrie.

7. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Ik heb met Dennis vanaf z'n 4e maand gefietst maar dan wel in de maxi cosi in de fietskar, even later in de babyschaal in de fietskar.

Met 8 maanden zat hij stevig en kon gaan zitten met 9 maanden en pas met 10 maanden ben ik met hem in het fietszitje gaan fietsen. Ik nam liever het zekere voor het onzekere, ik zie zo vaak mensen fietsen met kindjes in het fietszitje die eigenlijk nog te klein zijn daarvoor en helemaal onderuit gezakt 'hangen' in dat zitje. En dat kan wat mij betreft nooit goed zijn.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zie persoonlijk het verschil niet tussen een klein stukje fietsen of een afstand van een kwartier ofzo.
    Ongeacht of de jongste wel of niet met 6 maanden kan zitten, ze komt dan gewoon nog niet op de fiets.
    Ze mag hier op de fiets als ze een lange tijd kan zitten en minimaal 9 maanden is. De oudste stond en liep hier toen ook al om de tafel.

@TS, het feit blijft dat je kleine nog niet goed los kan zitten dus het kan nog niet. Punt. Of je daar wat mee doet is aan jou en als jij het risico wel wilt nemen, doe wat je niet laten kan.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nou, bepaald niet hoor! :$
    Hier is de dame toen met 8 maanden overgegaan naar de opvolgstoel en vanaf toen dus ook op de fiets mee.
    Ze zat toen al wel bijna 2 maanden goed zelfstandig en stevig, uiteraard.

10. Little22Miracle

3 okt 2011
    432
    0
    0
    @Red88: Zoals ik al zei ik zocht alleen info, geen aanvallen van, doe wat je niet laten kan enz, als ik het 100% vertrouwde had ik ook geen topic geopend.

11. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hier vanaf dik 9 maanden op defiets.
    Red88 het verschil tussen even of wat langer op de fiets is dat het voor zo'n hummel erg vermoeiend is, als die hobbels opvangen. Hier ook nog niet veel lang gefietst, vorige week voor het eerst langer dan een half uur, in twee stukkrn. Toen was ze ook wel moe hoor.

12. inkie86

inkie86 Bekend lid

27 apr 2011
    982
    6
    18
    Vrouw
    Medewerkster bij de Lidl
    Goor
    omg ik hoorde gister ook zo'n verhaal toen ik het er toevallig over had dat we een moederfiets gingen kopen:$

13. inkie86

inkie86 Bekend lid

27 apr 2011
    982
    6
    18
    Vrouw
    Medewerkster bij de Lidl
    Goor
    ja daar zat ik later ook over na te denken van hoe in godsnaam is dat gebeurd ik bedoel wat voor klinkerweg is het dan geweest??

ik doe het met fietskar en maxi cosi maar ook milou zit er niet lekker meer in

14. inkie86

inkie86 Bekend lid

27 apr 2011
    982
    6
    18
    Vrouw
    Medewerkster bij de Lidl
    Goor
    5,5 mnd en maat 80/86 who wat een flinke boy :D zo zie je maar weer dat geen enkel kindje het zelfde is

15. inkie86

inkie86 Bekend lid

27 apr 2011
    982
    6
    18
    Vrouw
    Medewerkster bij de Lidl
    Goor
    mijn kleine meis is bijna 9 maand en we zijn nu bezig met fiets aan te schaffen dus denk dat over paar weekjes wij het ook een x gaan proberen ook al kan ik eigenlijk niet wachten.

ze zit super goed alleen maar toch vind ik het eng na enge verhalen... morgen is op het cb vragen wat hun er van vinden;)

16. Little22Miracle

3 okt 2011
    432
    0
    0

Ja is ie zeker nouja meer de lengte van ze "pa" dan dat ie flink is qua gewicht ;), idd geen enkel kindje is het zelfde,..

En toch vraag ik me nog steeds af hoe een kindje kan overlijden, bedoel dan moet je toch echt een flinke brakke weg hebben qua betegeling wil het zo hard hobbelen en bonken, wij hebben hier bijna alleen maar vlak asfalt ( op de straten bij de huizen na)

17. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn dochter zit ook in maat 80/86 en die is bijna 9 maanden,ze is erg lang,zie onderschrift ;)
    mijn zoons zaten met 6 maanden ook in maat 86/92.
    vooral mijn oudste was extreem groot,86 cm en 12 kilo.
    mijn 2de zoon 78 cm en 12 kilo met 6 maanden.

Ben er nog geen tegen gekomen die groter was dan mijn zoon.

Hoelang is jou zoon dan?

Hier ook de lengtes van vader ;)
    want ik ben maar een uk met mijn 1m63.

18. Little22Miracle

3 okt 2011
    432
    0
    0

Mijn zoontje is nu 84 cm,
    Zn "pa" is 1m99, ikzelf ben 1m67

19. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    In je beginpost staat dat je zoontje ongeveer 8,5 kg weegt en een paar posts later weegt hij opeens 10 kg.. Wat is het nu? :p

En ja je moet het idd zelf weten of je gaat fietsen of niet, maar persoonlijk vind ik het niet verstandig. Het mannetje is net 6 maanden oud.. Maarja :)

20. Little22Miracle

3 okt 2011
    432
    0
    0
    Die 8,5 was de laatste x toen ie gewogen was bij cb, heb um zelf nu gewogen en is nu 10 kg ,

Idd zelf weten, of ik het wel of niet doe
    Iedereen heeft zn eigen kijk op dingen en zijn niet perse goed of slecht

Ga er niet eens op in verder

Mag een slotje op ....

Deel Deze Pagina