hallo allemaal, mijn dochter slaapt in principe de hele nacht door..als ik haar maareen keer of tien weer normaal in dr bedje leg. De ene keer zit ze op handen en voeten te gillen, of knalt ze met dr hoofdje tegen een kant van het bedje aan. Zodra ik haar weer normaal neerleg is ze ook meteen weer diep weg. Terwijl ze gilt heeft ze haar ogen dicht en echt wakker is het niet. Natuurlijk eerst gekeken wat er gebeurde als ik niet naar dr toe ga...gillen en ronddwalen in dr bed met zelfs blauwe plekken en builen als gevolg. Alle verschillende toedek en inbaker methodes zijn getest en hebben gefaald. gezien de enorme bewegelijkheid slaapt ze in een slaapzakje zodat ze igg nergens onder kan komen. Wat is dit toch? Ze zeggen slapen als een baby...maar dit kan voor haar toch niet lekker zijn. Verder loopt ze met ontwikkeling ook wel voor. Is dit een soort van extra verwerken? Zou dit nog over gaan?( ik zou ook wel eens een paar uur achter elkaa rwillen slapen stiekem). Overdag is ze trouwens ook enorm hyper, krijg er vaak opmerkingen over. Maar ze lacht de hele dag door.
Hier twee meiden die ook altijd het hele bed doordwalen en dwaalden. Wij zijn voor Caitlyn nu op het campingbedje overgegaan, (met haar normale matras), en dat scheelt enorm Of het met snelle ontwikkeling te maken heeft, weet ik niet. Die twee meiden van ons zijn wel beiden snel, maar dat kan toeval zijn
Ik zou de Snoozzz eens proberen. Ik heb hem ook gebruikt omdat mijn dochter steeds naar boven kroop in haar bedje en dan begon te huilen. Mijn vriendin ook voor haar zoontje die hetzelfde doet als jouw dochter en het was een uitkomst. Het drukke gedrag overdag kan ook door oververmoeidheid komen. Maar kan ook karakter zijn, dat is zo moeilijk te zeggen.
Je zegt dat ze overdag hyper is. Kan idd ook oververmoeidheid zijn (dan worden wat oudere baby's vaak hyper om wakker te blijven). En dan kan ze 's nachts waarschijnlijk niet goed tot ontspanning komen om lekker te kunnen slapen. Hoeveel slaapt ze overdag? En hoeveel slaapjes?
volgens kinderarts en cb is ze gewoon echt zo actief. Dat was ze zelfs in de buik al. Ze is gewoon heel erg alert en wil alles proberen. Kruipt al, trekt zich op tot stand etc.Heb ook niet het idee dat ze overprikkeld is, gebeurt wel eens maar dat is goed te herkennen. Zou misschien ook nog door de reflux kunnen komen bedenk ik me net. Overdag slaapt ze een beetje wisselend. Op kdv wat meer (2x1,5 uur) en thuis twee a drie keer een half uur..soms wat langer. Tijdens autoritjes etc slaapt ze vaak ook even.
Campingbedje eindigd voor ons vaak in lachen...ze blijft dr gezicht in het gaas drukken en gekke bekken trekken. En als ze daarmee stopt blijft ze met nagels over gaas gaan Overdag ligt ze er wel eens in te slapen ook...gelukkig
Dan slaapt ze wel heel erg weinig overdag. Ik denk dat ze daarom zo onrustig slaapt 's nachts. Ze krijgt overdag niet genoeg kans om de opgedane prikkels te verwerken door middel van goede slaapjes. Van een slaapje van een halfuur kunnen ze er vaak wel weer even tegenaan, maar echt uitrusten is dan niet gebeurt. Ik merk het hier ook. Als wij eens een middag weggaan en hij kan alleen maar hazenslaapjes doen in de kinderwagen of in de auto, dan is hij 's nachts ook onrustig.
Heb je het boek "baby in een droomritme" al eens gelezen? Dat is wel een aanrader. Mogelijk dat je met de tips uit dat boek toch nog tot een rustiger meisje kunt komen?