Help. Sinds een week of 2 bijt mn dochter in alles. En ng liefst in mij ... Ze is 1 jaar heeft 4 boven en 4 ondertandjes. ze bijt als ze bv hard moet lachen, of gewoon uit het niets een hap.ook in lakens, knuffels ... Ik heb al een serieuze hap gekregen in mn arm ( door mijn trui) en heb nu eerlik gezegd schrik dat ze het nog zal doen. De eerste keer had ik hard geroepen op haar en beginnen wenen ( extra gevoelig, zwanger 😁 en begon ze hard te wenen ook Nee zeggen help niet. Vriend zegt in gezicht blazen. Hebben jullie tips?
Je bedoelt tips dat ze los laat of dat ze het niet weer doet? Voor het los laten 1 simpele. Niet weg trekken maar je arm in haar gezicht "duwen" dan laten ze automatisch los. Niet te ruig maar even tegen druk.
Uhm... mijn dochter heeft dit ook 1x gedaan en liet niet los. Uit reactie gaf ik haar een tik op dr wang ( ze beet echt door zeg maar). Daarna niet meer gedaan... bijten, slaan, schoppen zijn hier echt no go.
dit klinkt misschien wat gek, maar misschien moet je haar een keer terug bijten. ze weet nu nog niet dat bijten vervelend is, als ze het zelf ervaart wel.
Hier een dochter van 11 maanden die mij constant bijt. Niet zo heftig dat ik verwondingen/blauwe plekken heb maar wel pijnlijk. Ik zou niet weten hoe ik het af moet leren. Mijn stem verheffen, Nee, streng haar weg zetten helpt niet... ze blijft vrolijk en lijkt het als een spelletje te zien. Van de week twijfelde ik of ik het terug zou doen. Ze beet op mijn hand en ik had haar handje in mijn mond maar kon het niet...wil haar geen pijn doen.
Ik hoop dat het allesinds weggaat. Volgens mij zit ze in en sprongetje Is er nu een? Ze is 13m volg week
Mijn dochter deed het vaak onder een knuffeltje in mijn schouder. En helaas zijn die melktandjes vlijmscherp. Na een paar keer au gegild te hebben en de knuffels wat afhouden heeft ze het niet meer gedaan. Als ik au riep/gilde zat ik vaak wel dicht bij haar oortje dus schrok ze er ook wel van..
hier zette ik ze dan pardoes op de grond... even laten schrikken als het ware - en gelijk klaar met kroelen, want kroelen is lief en dit niet. En dan maar 10 seconden huilen en dan laten zien wat wél lief is.
Terug bijten?!?! Dus als jouw dochter je trapt, trap jij ook terug?! Jeetje zeg Hier zei ik dan dat bijten niet mag, want dat doet pijn. Kusjes geven mag wel. Net zoals met knijpen, aaien mag wel. En dan even voordoen. Kwartje viel hier snel.
Terug bijten wordt wel eens geadviseerd als een puppy je bijt, maar ik heb het nog nooit gehoord bij kindjes
Bij de oudste hielp ombuigen niet. Die heb ik consequent van mijn schoot af gezet bij bijten. Gezegd dat ik graag ook wil knuffelen, maar niet als hij mij pijn deed. Na paar minuten weer opgepakt en opnieuw proberen. Toen leerde hij het snel af. De jongste bijt heel soms aan de borst. Dat koppel ik hem af en zeg ik dat het pijn doet. Hij reageert wel snel op aangeven dat ik iets niet fijn vind. Verder ook (nog) geen bijgedrag bij hem.
nee niet terugbijten (alhoewel ik het uit wanhoop wel eens geprobeerd heb, ging mijn zoontje alleen maar harder lachen). wij riepen hier keihard AUW! zeiden "nee mag niet", vingertje erbij en idd op de grond zetten. Als je verder probeert niet voor ieder wissewasje "nee mag niet" te zeggen, dan maakt nee meer indruk. Het bijten is overgegaan, maar helaas deelt hij nog steeds kopstoten uit....
Terugbijten snap ik niks van, je wilt je kind iets afleren, en gaat het zelf doen, heel onlogisch Wat hier hielp is het kind negeren. Op de grond zetten als het op je schoot zit, rug ernaar toe draaien als het bij je staat. Dus juist totaal geen aandacht geven, dan ging het snel over.
Mijn zoontje deed dit ook best vaak. Neergezet en streng toespreken en blijven herhalen. (Heeft een aantal maanden geduurd voor het stopte) Terug bijten nooit gedaan je wilt iemand iets afleren toch?
Ik denk dat haar eerste kiesje doorkomt. Ze beet me deze ochtend keihard in mn teen toen ik haar kleren aandeed in ons bed. Heb haar op de grond gezet. Daar kwam het lipje al. Na enkele minuutjes opgepakt en deed ze heel lief e zoentje. Nu zien hoelang ze het weet dat het niet mag lol
Poeh, lastig, mijn zoontje doet het ook soms maar die is bijna 3. Die snapt het begrip "straf" iets beter en waarom hij de hal ingestuurd wordt als hij bijt of slaat. Een kindje van 13mnd wordt eerder heel bang als ze apart gezet wordt denk ik... Duidelijk "nee" zeggen en haar aankijken misschien? Als je haar op schoot hebt dan van je schoot afhalen en op de grond zetten. In het gezicht blazen helpt heeft hier nooit geholpen. Vond ie alleen maar leuk, blaast dan terug (met een hoop speeksel) Terugbijten heb ik alleen ooit bij mijn paard gedaan, nou...mondvol paardenharen en hij schudde een keer zijn hoofd zo van "mmm lekker kriebel"
Mijn dochter bijt vaak als we in bed liggen (ze slaapt in de cosleeper naast me) en als ik mijn rug naar haar toe draai gaat het bijten over in haren trekken. Het lijkt een soort aandacht spelletje te worden. Als ze bijt krijgt ze reactie. Negeren zou misschien helpen maar het is lastig geen reactie te geven op iets dat pijn doet!
Hier ook een tijdje gehad. Elke keer streng toegesproken, op ooghoogte gaan zitten en consequent blijven... Soms dacht ik dat het nooit over zou gaan, heb regelmatig met tranen gezeten omdat hij me echt keihard beet maar het is toch overgegaan! Was ook in de periode dat hij veel tandjes erbij kreeg trouwens, is dat bij jullie ook nu?