(lange) Vliegreis met baby van 9 weken, Tips?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door pregnantlady, 13 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

29 mei 2007
    635
    0
    0
    Lieve dames,

Wij gaan over 2 weken met onze kleine zoon (jong maar wel 6 kg) naar het vaderland (aan de andere kant van de wereld) van zijn vader aangezien de familie daar ook graag ons wondertje wilt bewonderen en knuffelen.

Nu is hij nog klein dus hij kan (als er plek is) in het vliegtuig in een basinet en hopelijk slaap hij veel.

Wij nemen de draagzak mee voor het vervoeren (voordat je het vliegtuig in gaat en bij de tussenlandig) want je mag geen maxicosi meenemen. Wel een buggy maar daar is hij natuurlijk te klein voor. Of bestaan er soort inklapbuddy's waar ook kleine babies inmogen?

Alle tips voor het reizen met een baby zijn welkom. Graag ook ervaringen.

Alvast bedankt!

Gaby

2. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

nou ik zie inderdaad vaak bij de verre vluchten dat ze in de draagzak liggen..en de wandelwagen mag toch ook mee..... alleen met de tussen landing zullen ze die niet uitpakken denk ik... ik zou gewoon de draagzak gebruiken en in het vliegtuig op schoot leggen en mischien is er langs je een stoel vrij en kun je ze daar op leggen...mijn nichtje was 8 weken en toen vlogen we naar america..is overigs erg goed gegaanhoor!

3. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

29 mei 2007
    635
    0
    0
    Hi, bedankt voor je snelle reactie!

Wij hebben een stokke wandelwagen en die is vrij groot en echt in 2 delen. Ik denk niet dat die heel aan gaat komen in het land van bestemming. Eigenlijk zouden we een kleine goedkope erbij moeten kopen. Maar ja bestaan die?

Onze zoon zal dan ook 9 weekjes zijn. En van huis naar huis zal de reis zo'n 21 uur duren. Hopelijk gaat het allemaal goed. We zijn best zenuwachtig voor hem. Wij vinden het zelf altijd al een vermoeiende reis en wij maken hem al 8 jaar lang elk jaar.

Hebben ze voor jouw nichtje wel babyvoeding meegenomen of in het vliegtuig laten klaarmaken. Want je zit natuurlijk met die regels dat je geen (grote hoeveelheden >100 ml) vloeistof mag meenemen.

Thanks!

4. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

bij sommige maatschappijen kun je zo'n reiswieg boeken. Die komt dan op de stoel naast je.

In het vliegtuig hebben ze kokend water want ze schenken ook thee.
    Anders even contact opnemen met de maatschappij hoe je die dingen kunt doen.

ALvast fijne vakantie!

5. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Zoals je het schrijft lijkt het me de beste oplossing, draagzak mee, en hopen dat je z'n wiegje kunt krijgen in het vliegtuig.
    En hopen dat je beebje goed slaapt.
    Goede vlucht ;)

6. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Je zal toch wel babyvoeding mee mogen nemen. als ze het niet vertrouwen nemen ze maar een slokje. Met een beetje melk zal je toch geen vliegtuig opblazen! Veel succes verder!

7. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

29 mei 2007
    635
    0
    0
    Hai meiden bedankt voor jullie reaties.

@ Miss Groovy & Mensi, bij de KLM komt zo'n reiswiegje aan de muur te hangen. Ze hebben geloof ik maar 2 plekken in het vliegtuig ervoor. We hebben de ticket online geboekt en daar kon ik het niet bij aangeven behalve 30 uur voor vertrek beetje onhandig.
    Reiswiegjes op de stoel naast je ken ik niet. Dat is nog idealer of een extra stoel. Maar ja normaal gesproken moet je voor een extra stoel de volle mep betalen. Nu is het al meer dan 2000 euro voor ons 3-tjes en dat vind ik al heel wat. Dan heb je alleen maar ticket niets meer.

@ Bonni, ik heb inderdaad gelezen ergens dat de moeder of vader dan even moet voordrinken. Haha dat durven ze niet bij de douane zeker.
    Wel fijn dat we zelf drinken mee mogen nemen. We nemen gewoon kant en klaar mee en voor de zekerheid poeder voorals ze de kant en klaar in beslag nemen.

Wat een voorbereiding allemaal voor zo'n klein ventje.

8. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

nou mijn nichtje sliep bijna de gehele reis..ze worden erg moe van dat gevlieg :eek:

We hadden de voeding bij ons maar die was nog dicht, geopend mocht die niet mee!
    De stewardessen maakte het flesje warm.
    Verder hadden wij ook geen netje...we hebben ze om beurt op schoot gehad en dat ging prima.
    We hadden alleen een nagelschaartje bij ons en die moesten we wel inleveren, dat mocht nl niet.
    de kinderwagen werd echt grondig nagekeken. en verder bij instappen en controles kregen we voorang met een baby.

dus het gaat vast goed komen hoor!

9. Twinkeltje

Twinkeltje Actief lid

4 jan 2008
    131
    0
    0
    Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar de reis heengaat...

10. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

29 mei 2007
    635
    0
    0
    Sonya, had je pakjes voeding mee of echt flesjes? Ik hoop dat wij toch meer geluk hebben hoor met de basinet want de tweede deel van de vlucht is 12,5 uur achter elkaar vliegen! Dan is een bedje wel zo fijn. Kunnen wij ook een beetje rusten. Ook voor grote mensen is het een vermoeiende reis.

Ha ha kate een beetje nieuwsgierig, de vlucht gaat naar Zuid-Amerika, Argentinie! mijn man is Argentijns

11. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Leuk dit onderwerp!

Wanneer ik zwanger ben en uiteindelijk bevallen ben, willen wij ook graag met de kleine naar het geboorteland van mijn vriend (Dom. Republiek). Wij hadden ook in gedachten om te gaan als de kleine zo'n 9 weken is en alles goed gaat.

Misschien wat voorbarig, maar altijd handig om ervaringen van andere te lezen!

12. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

29 mei 2007
    635
    0
    0
    Hai Eva, nou wij gaan dus over 2 weken. Dus ik kan je daarna er alles over vertellen. Leuk te lezen dat er nog meer mixed couples zijn.
    Hopelijk zijn jullie snel zwanger. Zo leuk om te zien hoe mannen uit andere culturen dat doen. Mijn man blijkt een geboren papa te zijn. Verteld al hele verhalen in het Spaans tegen hem. Gaan jullie jullie kids ook tweetalig opvoeden?
    Succes! Hopelijk heb je een positieve test over 7 dagen in je handen.

13. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    Voro je baby mag je alles gewoon meenemen. Toen wij gingen boarden naar Curacao keken ze niet eens in haar tas. Er zaten kant en klare flessen in en ook potjes babyvoeding. Tas is niet eens opgeweest.
    Water uit het vliegtuig zou ik niet gebruiken voor je baby, dit is alleen warm gemaakt en niet gekookt. En voor zo'n jong kindje toch niet echt gezond denk ik. Neem dus bij voorkeur kant en klaar mee. Op de site van de KLM staat alle regels uitgelegd en daarbij ook dat het uitgezonderd babyvoeding is. Gewoon meenemen dus.

Enne.. wij hebben 2x 12 uur gevlogen en zonder problemen. Probeer zelf ook rustig en ontspannen te zijn/blijven (ook al huilen ze ff). Ze voelen jouw stress en nemen dit over. Lekker genieten dus.

bij het inchecken kun je aangeven (nou ja, ze zien het wel al) dat je met een baby komt en dat je graag een wiegje wilt. Anders nog ff bellen met KLM?

Fijne vakantie, komt vast goed!

14. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

29 mei 2007
    635
    0
    0
    Hi Lente, ik heb gisteren gebeld naar de KLM en ik kan woensdag terug bellen dan weten ze of we een basinet / reiswiegje hebben. Dat zou wel een zorg minder zijn.

Goede tip over het water in het vliegtuig. Wij zouden niet willen dat hij nog meer last krijg van zijn darmpjes.

Fijn te horen dat je gewoon babyvoeding mee kan nemen. Ik neem wel wat kleine pakjes mee van 200 voor elke voeding en een thermofles met wat warme melk voor op het vliegveld zelf en voor de tussenlanding.

Bedankt voor je tips

15. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hadden inderdaad ook alleen de draagdoek bij.

Bel van te voren even de luchtvaartmaatschappij dan kijken zij in wat voor soort vliegtuig je zit en aan de hand daarvan krijg je de meest comfortabele plek in dat vliegtuig. Vraag naar een babybed. (Niet elk soort vliegtuig heeft dit maar indien jullie vliegtuig dit wel heeft heb je er een gereserveerd meestal hebben ze er namelijk maar 2 of 3) Zo'n bed kun je dan meestal voor je hangen. Zie:

Indien je kindje wakker is tijdens opstijgen en landen geef hem dan wat de dinken. (Leg hem aan of geef hem een flesje)

Als je kindje huilt... Trek je dan niets aan van die gezichten! Gewoon doen wat jullie goeddunken!

Een hele fijne vlucht en reis!

In de wc zijn verschoonplanken maar wij hebben dit gewoon op de stoel gedaan. (Net zo praktisch!)

16. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0
    wij mochten de maxi cosi gewoon meenemen in het vliegtuig, erg handig als je geen basinet hebt.

En trouwens met een auto huren was het natuurlijk ook perfect in het buitenland

17. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Maxi cosi mag je meenemen indien er genoeg plek is. Anders moet je hem alsnog inchecken... En wat er dan mee gebeurd?

18. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0
    dan gaat hij in het ruim, en krijg je hem later weer terug, geen probleem hoor.
    Eventueel kan je een tweedehands kopen via marktplaats ofzo?

19. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

29 mei 2007
    635
    0
    0
    @ Harmelss bedankt voor je tips. Ja ik krijg morgen te horen of we het reiswiegje hebben. Fingers crossed! We nemen ook beide draagzakken mee, een banaantje (vliegtuig) en een babybjorn (tussenlanding).
    Als ik zo je foto zie hoop ik echt dat we een bedje hebben dat is ideaal en je hebt ook wat extra ruimte. Handig!

@ Joepies, ik had gevraagd of ik een maxicosi mee mocht nemen maar ze zeiden van niet. Alleen als ik een stoel had gereserveerd! En tja ik heb inderdaad een nieuwe die wil ik niet kwijt raken. maar als ik een bedje heb ga ik het niet proberen indien ik geen bedje heb ga ik er misschien voor. Voordeel is wel dat we in Argentinie wel al een autostoeltje hebben dus ik heb hem niet nodig voor de plek van bestemming.

Nogmaals bedankt meiden

20. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0
    en is het gelukt?

Deel Deze Pagina