Fietsenmaat, kom er niet uit

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by zogelukkig, Apr 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63

daar is er wel n oplossing voor. je kunt laten passen en toch niet kopen waar hij bij is. een n week later verassing!!!

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

't Probleem schuilt erin als dat de fiets NIET wordt, dan hebben we een probleem ... Gevoelig kind met een dijk van een geheugen en die heel erg vast houdt aan wat hij wil!!!

3. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

onze zoon heeft met zijn verjaardag een 16 inch gekregen, hij is niet groot of klein voor zijn leeftijd.
    En gaat prima.

4. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

Dec 23, 2009
    1,000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ga voor de 16. Hier eerst 12 inch gehad maar was meer voor 3 jarige. En nu ze 5 is wordt de 16 inch al klein. En ik vind de 12 inch zo klein dat ze zich ook helemaal verloren trappen.

5. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    hier ook zo een kind hoor! we hebben regelmatig nr de fietswinkel gegaan. (maar die zit tegenover ons huis) fietsenkijken en niet om te kopen.hij zat dan regelmatig op verschillende fietsjes.beseffend dat we niet gingen om er een te kopen maar alleen om te kijken en uitproberen. maar goed, bij ons is het dus de buurman.
    zoontje heeft een kleinste model met zijwielen.maar hij kan niet fietsen.ook niet op 3wiel. met halve rondjes trappend kan hij verder komen met zijn 2wieler. hij hft echt geen interrresse in fietsen. je moet ook kijken hoe zwaar zo een fiets is en hoe de remmen zijn etc. sommige modellen zijn duidelijk bedoeld vr oudere kindjes terwijl maat echt klein is.

6. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Hier twee kinderen die allebei vanaf drie jaar en een beetje zonder zijwielen fietsen, mijn dochter heeft onlangs een 16 inchfiets gehad waarvan het zadel inmiddels al een cm omhoog gegaan is, en mijn zoontje fietst al bijna een jaar op een 20inch fiets (vanaf vier jaar dus), maar hij is heel erg groot voor zijn leeftijd dus das een extreem voorbeeld. Mijn dochter is zo'n beetje 1,06.

7. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Hier nog even een foto. Noa wordt in juni 4.

Attached Files:

8. zogelukkig

Hee bedankt! Nu heb ik er een beetje beeld bij!
    Dat is dus een 16 inch fiets? Jouw meisje lijkt veel groter dan 1.06m?
    Moet je die benen zien, die kan zo door naar een volgende maat!;)
    (Mijn zoon heeft trouwens korte pootjes).

9. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,258
    4,489
    113
    Alleen hierom zou ik al kiezen voor een fiets waarbij hij met zijn voeten goed bij de grond kan.
    Mijn zoon is 1.32 en fietst op een 18 inch fiets in het verkeer (hij is 6) omdat hij dan goed met de voeten bij de grond kan terwijl hij op het zadel zit (en bij een noodstop is dit heel erg handig).

Sinds vorige week staat er ook een 24 inch fiets voor hem, waar hij ook goed op past maar waarbij hij niet, al zittend op zijn zadel, met de voeten bij de grond past. Hierop fietst hij naar school (alleen maar stoep) maar dan moet ik hem helpen met opstappen en hem het eerste zetje geven.
    Afstappen lukt hem goed maar het klikje naar het zelf opstappen en wegfietsen is er nog niet.

Onze zoon loopt motorisch ook wat achter en het hebben van zekerheid (dus de voeten aan de grond kunnen zetten terwijl je op het zadel zit) blijkt hier erg belangrijk te zijn.

10. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Hier met 4jr een 16 inch gekocht, ze is 110cm.
    Ze heeft een jaar met dr 12inch gedaan, maar die was echt te klein, ze trapte zich rot. Dat vind ik wel een enorm verschil met 16 inch, veel minder omwentelingen (en dus veel minder duwen als ze naast me fietst!).
    Maar om te leren was 12inch ideaal (van de zomer was ze ongeveer 105cm.

Hoe lang ben je van plan met de fiets te doen? Echt om te leren en over een jaar weer een nieuwe is geen probleem? Dan zou ik voor een 14 inch gaan. (Doorverkopen via marktplaats!)

11. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Ik vind dat ze wel echt met de voeten plat op de grond moeten kunnen. Mijn dochter kan goed fietsen, maar nu nog moet ze echt goed bij de grond kunnen. Stoppen en wegrijden is nog steeds het lastigst..

12. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Dat is hier dus ook.
    Beidde jongens fietsen met 4 jaar al op een 24 inch fiets zonder zijwielen.

Daarom is het ook moeilijk in te schatten voor andere kids.

Mijn zoons waren met 4 jaar 1m28 en 1m24.
    Niet bepaalt gemiddeld.
    mijn middelste zoon krijgt met zijn 6de verjaardag een 26 inch fiets aangezien hij nu met zijn 5,5 jaar 1m40 is.

We zijn al wezen passen en kwam idd 26 inch uit volgens die meneer normaal rond de 9 jaar tot ik vertelde dat hij net 5,5 jr is hihi.
    Hij dacht dat hij al 9 was.

Daarom altijd even goed passen dan weet je zeker welke inch je moet nemen.

13. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Ik vind persoonlijk de verrassing en blijdschap echt niet minder als ze het cadeau al eens gezien heeft. Maar dat verschilt misschien per kind.

Ik laat de mening van mijn dochter altijd meewegen. Maar zij maakt ook weer geen drama's als ik dan uiteindelijk toch niet kies voor de hello kitty/pinsessen variant (al laat ik die meestal expres ook niet zien; ik doe de voorselectie).

14. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    ja hier ook;als hij t gezien heeft en niet meteen mocht hebben dan is het nog grotere verrassing.

15. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Ze toont erg groot inderdaad, en heeft lange benen. De jas is maat 98 ;)

16. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ik zou voor een 16 inch gaan.
    Onze zoon heeft los leren fietsen op een 12 inch, was toen ca 100 cm gok ik ( ruim 3,5 jaar). Het is makkelijk dat ie goed bij de grond kan met opstappen en remmen.. Hij heeft verhoudingsgewijs korte beentjes, maar nu wordt de fiets echt te klein, knieƫn bijna in zn nek. Zn volgende hebben we al staan, 16 inch. Hij is nu 103 cm.
    Als je twijfelt over 14 of 16 inch zou je evt ook een 14 inch via marktplaats of de koninginnendagmarkt kunnen kopen en van de zomer een nieuwe 16 inch?!

17. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,270
    6,801
    113
    Ik zou zeker voor 16 inch gaan

Mijn dochter is nu 1.13 en bijna 6 jaar.

Ze kan nu over naar een 20 inch ( makkelijk)

18. Gespannen

Gespannen Bekend lid

Jul 14, 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    De ene 16 inch fiets is ook niet de andere. Vaak ligt het aan het frame en niet asn de wielmaat.
    Hier een meisje van 1.06 m op een 16 inch fiets (fietst wel al los, zonder zijwielen vanaf 2,5 jaar)
    Meisje van 1.16m op een 20 inch fiets
    Meisje van 1.28m op een 24 inch fiets.

19. zogelukkig

Heb vandaag in de stad bij de fietsenwinkel 16 inch fietsjes bekeken. 14 had ie niet. Maar zo te zien was 16 inch goed genoeg.

Koninginnedag is een goed idee! Proeffietsje scoren voor 10 euro, leuk!:)

Share This Page