Fietsenverzameling naast ons huis...

Discussie in 'De lounge' gestart door username, 21 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Je zou kunnen overleggen met de gemeente of het voldoende is als je elke dag/om de zoveel dagen een foto maakt om te bewijzen dat ze er staan en dat ze ook niet verplaatst worden.

2. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb waarschijnlijk dan toch een andere mening dan de meesten zullen hebben maar ik denk, als ik als eens ooit zoiets zou hebben meegemaakt met buren, ik het er gewoon bij zou laten. Je schrijft dat die man waarschijnlijk al niet zo'n prettige man is en wanneer hij er straks toe wordt gedwongen op een of andere manier om die fietsen weg te halen (wat hij blijkbaar liever niet wil ;)), dan kan ik me ook voorstellen dat hij op een gegeven moment aan jullie zal denken aangezien jullie vlakbij/ernaast wonen. Voor hetzelfde geld begint de ellende dan weer van vooraf aan en dan vraag ik me af of het dat waard is? Natuurlijk heb je gelijk maar voor mij zou het dan meer een risicotaxatie worden van wat levert het me op en wat is het risico...

3. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    We hebben er ook lang over getwijfeld. Het worden echter steeds meer fietsen. Vorig jaar stonden er ongeveer 8 en nu al 13. Het is echt een berg oud ijzer. Met daartussen allemaal afval en een berg bladeren. Het wordt steeds onverzorgder.
    Tja, daar hebben we wel moeite mee. Het blijft lastig hoor, maar we zijn ook bang dat als we niets doen er straks 30 fietsen staan.
    Handhaving heeft ze vlak na ons telefoontje opnieuw gemerkt. Ben benieuwd hoe het verder gaat.

4. Sugartje

Sugartje Niet meer actief

O dus als er ergens iets op straat staat mag je dat laten ophalen door grofvuil ;)?

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als het afval is, zoals deze sloopfietsen wel ja.

6. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Misschien juich ik te vroeg maar de stapel fietsen wordt minder. Er staan er nu nog 6. Ik heb niet gezien wat ermee gebeurd is maar heb het vermoeden dat de buurman ze toch maar verwijderd. Heel erg fijn iig :)
    Nu hopen dat alle fietsen weg gehaald worden en anders toch maar weer eens bellen met handhaving.

7. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Als ze straks weg zijn ga ik de boel opruimen. Er liggen heel veel bladeren met daartussen allemaal zakjes hondenpoep. Waarom iemand dat daar neer gooit is mij een raadsel, maar smerig is het wel. Dat gaat stinken als het 30 graden wordt....

8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik weet niet of het al genoemd is maar voor dit soort meldingen kun je ook de BuitenBeter app gebruiken. Gewoon een foto met je telefoon maken en via de app naar de gemeente sturen. Ook voor loszittende stoeptegels etc. Scheelt je weer telefoontjes met de gemeente.

9. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Nee die app kende ik nog niet. Dank voor de tip :)

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Die fietsen zijn eigendom van iemand...dus blijft het nog steeds diefstal als je ze laat ophalen.

Echt niet!

11. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.229
    525
    113
    Mochten het er weer meer worden kun je ook een melding doen bij de woningbouw. Deze kan als het goed is wel anoniem. Heb hier ook vaak gemeld over de onderbuurvrouw die dan weer eens bezopen in de portiek lag of ergens anders...

12. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Wat voor jou een sloopfiets is, is voor bijv. een student een kostbaar bezit.

Eindje verderop wonen studenten en daar staan zeker 2/3 fietsen per persoon. Zonder zadel, met lekke banden. En af en toe knappen ze ze op.
    De fietsen die een ander aanziet voor oud ijzer zijn gewoon het eigendom van die studenten.

13. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Deze fietsen lijken toch echt wel van één iemand te zijn. Ze zijn zo oud dat ze niet meer op te knappen zijn. Sommige frames zitten gaten in van de roest enzo. Er staan er nog steeds ong 6. Mét geel label. Dat geeft de burger moed ;)

Deel Deze Pagina